Dato og tid er 14/11/2018 03:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Forumregler

Køb og salg via Audiclub.dk sker på eget ansvar.
For at sætte ting til salg skal man være betalende medlem af Audi club Danmark.

Bliv medlem her: http://www.audiclub.dk/index.php?id=76

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Audi Gladsaxe
Forumbruger
Forumbruger

Geografisk sted:

Audi club Danmark
medlem siden
16. maj 2018

min bil var til et 90.000 km service, samt reklamation på forkert justeret bagkofanger. "slog lak af bagklap"

Da jeg fik bilen tilbage.
konstaterede jeg at der var 2 små buler på højre bagdør, samt 2 liter motorolie for meget på.

da der ikke var nogen pind skriver jeg en mail og forespørger hvor meget olie de havde kommet på, er svaret 5 liter.
Hvilket lyder rimeligt, og tænker at der er nok en mili-liter over niveau.
men da den over 2 måneder stadig skriver " Please reduce oil level".
tænker jeg at jeg lige fjerner en lille smule.........
Det blev til 2 liter, møgbeskidt olie, efter 5000 km kørsel.

De hviler på laurbærbladene, på grund af mærket, istedet for stadig at stræbe efter at være førende bilmærke.
mon ikke skandaler med knastkæder og varmeapparater, og sjov AD-blue software, gør at de burde være lidt fremme i sko`ne

Titel: Re: Audi Gladsaxe
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Geografisk sted: Tyskland

Audi club Danmark
medlem siden
21. aug 2007

Hvis det er en diesel, er det helt normalt, at olien ligner gylle efter 5.000 km.

\Alex

Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Hønefoss Norge

Audi club Danmark
medlem siden
10. maj 2016

Ja, en diesel trænger såmænd mindre en 20 min. til og farve ny olie sort :shock:, olien og filteret til venstre har kørt 20 min. i tomgang.

Billede

Redaktør
Redaktør
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Min erfaring er at hvis man ikke ligner en CEO fra at multinationalt firma får man pænt lov til at stå ved skranken en halv times tid og vente mens de 5-6 medarbejdere checker facebook bag skærmene.

Man kan vel helle ikke forlange alverden fra nogen, der har Danmarks (Europas?) højeste værkstedstimepriser.

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook

Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Søborg

SteenTP skrev:
Min erfaring er at hvis man ikke ligner en CEO fra at multinationalt firma får man pænt lov til at stå ved skranken en halv times tid og vente mens de 5-6 medarbejdere checker facebook bag skærmene.

Man kan vel helle ikke forlange alverden fra nogen, der har Danmarks (Europas?) højeste værkstedstimepriser.

Det er sq sjovt, nøjagtig samme følelse jeg har når man en sjælden gang handler der

VCDS 14 - originalt Netech kabel

Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn

Lambrecht skrev:
SteenTP skrev:

Det er sq sjovt, nøjagtig samme følelse jeg har når man en sjælden gang handler der

Gennem ni år med Audi - følger jeg heller ikke noget positivt, ved at komme der. Jeg tror også, at det er de fuldstændig og aldeles ligeglade med!

Kunne være lidt sjovt at komme i almindeligt hverdagtøj og næste gang i direktørdress med skjult kamera... :-k

Ja ja, penge er ikke alt, men jeg har ikke haft råd til at sige det endnu. :roll:

Forumbruger
Forumbruger

Geografisk sted:

Lidt langt godt nok, men prøv at køre til Audi servicepartner i Aalestrup (så er vi i Jylland :D ) og oplev godt service og fornuftige timepriser.

De er så også VW værksted (og forhandler), hvis det skulle være aktuelt.

Bruger dem selv, på trods af, at jeg bor i Aalborg, hvor der ligger en stor SMC forhandler/værksted.

Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør

Geografisk sted: Føllenslev

Ivan skrev:
Lambrecht skrev:
SteenTP skrev:

Gennem ni år med Audi - følger jeg heller ikke noget positivt, ved at komme der. Jeg tror også, at det er de fuldstændig og aldeles ligeglade med!

Kunne være lidt sjovt at komme i almindeligt hverdagtøj og næste gang i direktørdress med skjult kamera... :-k

Ja ja, penge er ikke alt, men jeg har ikke haft råd til at sige det endnu. :roll:

Den holdning går mange år tilbage.
Jeg var nede hos SMC Køge efter jeg fik min S4 tilbage fra AZF med to nye turboer. Stod i salgsafdelingen i slidte hyttesko, hullede jeans og t-shirt og ventede på reservedelsafdelingen... Anyways, efter vel 20 minutter kom der en sælger hen og jeg spurgte om et par biler. Han spurgte hvad jeg selv kørte i og jeg pegede på min S4 2.7T Avant der stod udenfor... Kan ellers love for at han ændrede karakter!

For mange år siden skiftede jeg job og første dag parkerede jeg min mørkeblå 1973 Mercedes 280 SE Automatic ved siden af direktørens Volvo 164... Der gik 14 dage så havde han købt en ny Volvo...

Samme sted 6 måneder senere spurgte jeg min chef om der var et problem med at jeg købte en Brittish Racing Green Rolls Royce (højrestyret) som jeg havde fået et godt tilbud på?
Jeg var den ene af to netværksteknikkere og den anden havde firmabil. Jeg fik efterfølgende en Peugeot 405 1.8 som firmabil.
Beskeden var at man ikke mente det var i firmaets interesse når teknikkeren kom på kundebesøg i en Rolls Royce. Nogle kunder kunne få indtryk af at vi var for dyre :mrgreen:

Forumbruger
Forumbruger

Geografisk sted:

Audi club Danmark
medlem siden
16. maj 2018

JensNo skrev:
Ja, en diesel trænger såmænd mindre en 20 min. til og farve ny olie sort :shock:, olien og filteret til venstre har kørt 20 min. i tomgang.

Billede

Min gamle 1,9 TDI med pumpedyser, fik nyt olie med 15.000 intervaller, og der var den gamle olie, næsten lige så ren som den nye olie.
Min nye 2.0 TDIér får nu skiftet olie ved hver 150000 og Aut; værksted skifter den ved 30.000, pga stemplingen.
Så må vi se.....
Kan man ikke kræve at der tappes og ikke suges ved skift..?

Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør

Geografisk sted: Føllenslev

Kell Petersen skrev:
JensNo skrev:

Billede

Min gamle 1,9 TDI med pumpedyser, fik nyt olie med 15.000 intervaller, og der var den gamle olie, næsten lige så ren som den nye olie.
Min nye 2.0 TDIér får nu skiftet olie ved hver 150000 og Aut; værksted skifter den ved 30.000, pga stemplingen.
Så må vi se.....
Kan man ikke kræve at der tappes og ikke suges ved skift..?

Efter hvad jeg kan læse på VAGCars så har nogle VAG biler bundkar som ikke kan tømmes helt med bundskruen. Moderne biler med moderne olie bør ikke opsamle slam i bundkarret ;)

Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland

Audi club Danmark
medlem siden
29. feb 2004

For mange år siden havde jeg en MB Vito 110 som firma bil.
Der blev der kun suget og jeg fik så at vide at det havde man gjort siden 1970,erne.

Det har jeg nu også gjort på min Smart i mange år efterhånden.
Jeg har dog sidste år købt et bundkar med bundprop.

Smart Pure 0,8 CDi 2012

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]