Upgrae af navi

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
laria7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18/12/2017 22:36

Upgrae af navi

Indlæg af laria7 »

hej
jeg har bestilt tid til en upgradering af navi til 2018 på min bil ved audi
damen fortalte at det var en mmi 3 som jeg havde. og at det tog så og så lang tid fordi det er hele systemet som skal opgraderes....hvad betyder det, får skærmen en anden udseende, ny grafik eller hvori består det nye.
på forhånd tak
HenrikH29
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 57
Tilmeldt: 15/01/2018 16:02

Re: Upgrae af navi

Indlæg af HenrikH29 »

laria7 skrev:hej
jeg har bestilt tid til en upgradering af navi til 2018 på min bil ved audi
damen fortalte at det var en mmi 3 som jeg havde. og at det tog så og så lang tid fordi det er hele systemet som skal opgraderes....hvad betyder det, får skærmen en anden udseende, ny grafik eller hvori består det nye.
på forhånd tak


Nej ikke nødvendigvis. Det betyder at firmwaren i MMI'en skal opgraderes og kortet. Svare til til at opgradere BIOS på en PC og så Windows. :D

Og ja, det tager tager vel et par timer alt i alt med MMI og kort til Navi ved overførsel af opgraderingen via SD-kort. Men husk, at mekanikeren behøver jo ikke at stå og se på det imens, så du bør ikke betale værkstedspris for hele tidsforbruget. Mekaniker kan godt lave arbejde på andre biler imens din opgradering står og passer sig selv. Der skal bare lader på, opgradering sættes i gang (2 opgraderinger MMI og kort) og så lige check til sidst. Så det effektive tidsforbrug, som du bør betale for er ikke mere end måske 1/2 til en 1 time maks. Plus selvfølgelig prisen for kort og MMI firmware.

Du skal nok ikke regne med nye funktioner mv. i MMI firmwaren, det afhænger lidt af, hvor gammel den version er, du har i bilen nu.

Hvad skal du i øvrigt betale for sådan en omgang. 3.500 ?
scheel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: 10/09/2003 14:52
Geografisk sted: Næstved

Re: Upgrae af navi

Indlæg af scheel »

Hejsa

Hvis det har interesse, kan jeg update firmware og kort til menneskepenge.

Men også her tager det fra 2 til 6 timer alt efter hvilken version MMI bilen har.

Send evt pm.
AndersScheel.dk - salg Audi / VW dele
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: Upgrae af navi

Indlæg af Lambrecht »

scheel skrev:Hejsa

Hvis det har interesse, kan jeg update firmware og kort til menneskepenge.

Men også her tager det fra 2 til 6 timer alt efter hvilken version MMI bilen har.

Send evt pm.



Kan du også aktivere navi?

I en 2015 Q3
laria7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18/12/2017 22:36

Re: Upgrae af navi

Indlæg af laria7 »

Hej
super, tak for info.
der hvor jeg købte bilen, de betaler for upfrade. Audi oplyser 2.500 til 3.000,-
hvad med når der kommer en ny version, om et år - skal man så igennem møllen igen.
/Lars
scheel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: 10/09/2003 14:52
Geografisk sted: Næstved

Re: Upgrae af navi

Indlæg af scheel »

Kun Update. Ikke aktivere.
AndersScheel.dk - salg Audi / VW dele
HenrikH29
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 57
Tilmeldt: 15/01/2018 16:02

Re: Upgrae af navi

Indlæg af HenrikH29 »

laria7 skrev:Hej
super, tak for info.
der hvor jeg købte bilen, de betaler for upfrade. Audi oplyser 2.500 til 3.000,-
hvad med når der kommer en ny version, om et år - skal man så igennem møllen igen.
/Lars


Kun hvis du vil have en nye version - ellers ikke.

Og upgrades solgt uden om Audi-forhandlere er oftest piratsoftware. Ikke at der er noget galt med det (bortset fra, at det er ulovligt og kan ses med VCDS :shock: ), du skal bare være opmærksom på det :D

Og vil man pirat, så kan du faktiske finde det gratis på nettet. Men der er jo en risiko ved at gøre det selv, fremfor at betale Audi eller en anden for det. Pirat ligger ofte på en pris på ca. 1.000 kr.
laria7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18/12/2017 22:36

Re: Upgrae af navi

Indlæg af laria7 »

hejsa, jeg har nu fået up grade til 2018.
silkeborg motorvejen som blev åbnet for 1½ år siden er ikke med.....wtf....
men næste gang der udkommer en ny, så forstår jeg ikke helt, skal jeg så betale 2-3000 igen eller hvad er prisen så tænker I/ved I det
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Upgrae af navi

Indlæg af Ivan »

laria7 skrev:hejsa, jeg har nu fået up grade til 2018.
silkeborg motorvejen som blev åbnet for 1½ år siden er ikke med.....wtf....
men næste gang der udkommer en ny, så forstår jeg ikke helt, skal jeg så betale 2-3000 igen eller hvad er prisen så tænker I/ved I det


Nå, stadig samme problematik med manglende veje, broer m.m. - jeg opgraderede også for et par år siden og de penge er bedre brugt i et BRÆNDEFYR!!! :evil: :roll: ;(
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
HenrikH29
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 57
Tilmeldt: 15/01/2018 16:02

Re: Upgrae af navi

Indlæg af HenrikH29 »

Ivan skrev:
laria7 skrev:hejsa, jeg har nu fået up grade til 2018.
silkeborg motorvejen som blev åbnet for 1½ år siden er ikke med.....wtf....
men næste gang der udkommer en ny, så forstår jeg ikke helt, skal jeg så betale 2-3000 igen eller hvad er prisen så tænker I/ved I det


Nå, stadig samme problematik med manglende veje, broer m.m. - jeg opgraderede også for et par år siden og de penge er bedre brugt i et BRÆNDEFYR!!! :evil: :roll: ;(


Har også 2018 version og blev forrige weekend sendt i gennem en skov (virkerlig skovvej) som endda var med "Indkørsel kun tilladt med ærinde til kontoret" (hvad det så end var). Ca. 50 meter derfra lå en fin, fin asfaltvej, der førte til samme sted i skoven, som jeg skulle. Ikke imponerende. En Garmin til en tusse ville gøre det bedre. Det er noget bekymrende. :(

"Forsprung Durch Technic" - hmmm. det er vist en ommer. :shock:
mankandetmanvil
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5/10/2019 17:50

Re: Upgrae af navi

Indlæg af mankandetmanvil »

Har en ven med en q7 fra 16 eller 17 kan gps ikke tale dansk heri de siger på audi at det kan den ikke, dette forstår jeg da ikke når den er købt i dk?
Kell Petersen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: 16/05/2018 15:35

Re: Upgrae af navi

Indlæg af Kell Petersen »

Har lige gjort det for 650,-
Købte det på Ebay, af en gut , med et
SD kort til kodning
SD kort til firmware
SD kort til Kort matriel.
Og de er så lavet specifik til bilen
Man opgiver stelnummer....

De 3 sd kort kan så bruges til dit kamera bagefter . eller til musik...
Og ja, hvis man forlader bilen for at spise og overser derfor at man skal trykke en tast eller skifte sd,, tager det over 2 timer. men ellers... deromkring
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Upgrae af navi

Indlæg af SteenTP »

Er tiden ikke løbet fra properitære navi installationer?

De koster KASSEN at få med, De koster KASSEN at opdatere, De er pivringe både at indstille og til at vise vej.
Der er gratis navi apps til alle smart phones, der altid er opdaterede og som virker 10 x bedre.
Det ville give mere mening bare at kunne 'spejle' telefonen op på MMI skærmen....
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Upgrae af navi

Indlæg af Ivan »

SteenTP skrev:Er tiden ikke løbet fra properitære navi installationer?

De koster KASSEN at få med, De koster KASSEN at opdatere, De er pivringe både at indstille og til at vise vej.
Der er gratis navi apps til alle smart phones, der altid er opdaterede og som virker 10 x bedre.
Det ville give mere mening bare at kunne 'spejle' telefonen op på MMI skærmen....
Min tanke: Kundebinding + meget lav GPS-kvalitet, som er håbløst bagud på bl.a. kortopdateringer + høj indtjening... Og sådan har det fungeret i årevis!

Hvis Audi så gerne vil fremhæve, hvor langt fremme de er, hvorfor så levere en katastrofal GPS-KVALITET?

Hænger nok sammen med koncernens størrelse. Jo større, jo vigtigere er forpligtelsen over for selv eller jo større vi er, jo mindre er moralen. Tag nu bare dieselgate - mage til SVINDELNUMRE, skal man lede længe efter.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Eran74
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 138
Tilmeldt: 24/06/2019 19:57
Geografisk sted: Horsens

Re: Upgrae af navi

Indlæg af Eran74 »

Problemet er jo at når der skal udvikles en ny bil så tager det nogle år og når der så sker så meget med teknologien så er systemet jo allerede forældet når bilen kommer på markedet. Så når man køber brugt bil så som de fleste jo gør i DK kommer man jo håbløs bagud. Mit bil er 15 år gammel og technologien som er brugt er så formegentlig mindst 17 år gammel.
Idéen med at spejle mobil telefonen i bilens display findes jo: Apple Carplay så er der jo i princippet gratis navigation.
Audi A6 C6/4F 2004, 2.4 V6 Multitronic
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Upgrae af navi

Indlæg af SorenR »

Enten er jeres biler for gamle eller også har I været for nærige...

Vores 1992 Audi Cabriolet var ombygget til 2DIN (som jeg har måtte lave helt om med ny ramme) med en no-name enhed der understøtter Apple CarPlay. Desværre har ingen af brugerne af bilen en iPhone, men sådan er det :-s

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Upgrae af navi

Indlæg af SteenTP »

Eran74 skrev: Idéen med at spejle mobil telefonen i bilens display findes jo: Apple Carplay så er der jo i princippet gratis navigation.
Hvis jeg kan få Apple Carplay til min MMI hører jeg MEGET gerne om det :)
Altså hvis det ikke koster en milliard....

EDIT: En tur på Google siger at det findes men er bestemt ikke billigt....
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Upgrae af navi

Indlæg af SorenR »

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Upgrae af navi

Indlæg af SorenR »

SteenTP skrev:
Eran74 skrev: Idéen med at spejle mobil telefonen i bilens display findes jo: Apple Carplay så er der jo i princippet gratis navigation.
Hvis jeg kan få Apple Carplay til min MMI hører jeg MEGET gerne om det :)
Altså hvis det ikke koster en milliard....

EDIT: En tur på Google siger at det findes men er bestemt ikke billigt....
https://rsnav.com/
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Upgrae af navi

Indlæg af Ivan »

Eran74 skrev:Problemet er jo at når der skal udvikles en ny bil så tager det nogle år og når der så sker så meget med teknologien så er systemet jo allerede forældet når bilen kommer på markedet. Så når man køber brugt bil så som de fleste jo gør i DK kommer man jo håbløs bagud. Mit bil er 15 år gammel og technologien som er brugt er så formegentlig mindst 17 år gammel.
Idéen med at spejle mobil telefonen i bilens display findes jo: Apple Carplay så er der jo i princippet gratis navigation.
Måden med et MMi som mit, er det noget af det mest tumpede system, jeg har oplevet. Det er et spørgsmål om programmering uanset alder.

Jeg vil IKKE have Apple eller Google i min bil, men nok ikke noget jeg kan undgå, hvis jeg skifter bil.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"