A6 2001 Oliefilter på multitronic gearkasse

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
jeko
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 1/03/2018 11:48

A6 2001 Oliefilter på multitronic gearkasse

Indlæg af jeko »

Hej

Jeg er er ved finde et sted der kan gennemskylle min multitronic gearkasse og vil i samme omgang gerne have skiftet oliefilteret.
Det første sted jeg har spurgt svarer at der ikke kan skiftet internt oliefilter på denne type gearkasse. Er der virkelig ikke et oliefilter der kan skiftes ?

Bilen er en A6 C5 1.8T fra 2001

gode steder at få det udført i nordsjælland /storkøbenhavn modtages meget gerne.

mvh
Jesper
Brugeravatar
kmat
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27/10/2011 20:08
Geografisk sted: Nordfyn

Re: A6 2001 Oliefilter på multitronic gearkasse

Indlæg af kmat »

Oliefilteret er monteret ude ved siden af bilens køler, højre side.
Det er ligesom en hydraulikslange hvor filteret sidder på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kenneth
Audi A6 Avant 2002 3,0 ASN, multitronic.
Audi A4 Avant s-line 2003 2,5 TDI BFC.
VCDS
jeko
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 1/03/2018 11:48

Re: A6 2001 Oliefilter på multitronic gearkasse

Indlæg af jeko »

kmat skrev:Oliefilteret er monteret ude ved siden af bilens køler, højre side.
Det er ligesom en hydraulikslange hvor filteret sidder på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mange tak for hjælpen, så tror jeg at jeg finder et andet sted at få det gjort.

Mvh Jesper


Sendt fra min F8331 med Tapatalk
jeko
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 1/03/2018 11:48

Re: A6 2001 Oliefilter på multitronic gearkasse

Indlæg af jeko »

Hej igen.

Jeg fik et tilbud på skylning af gearkassen og skift af det eksterne filter på ~4000kr. Jeg valgte dog at melde mig ind i Multitronicforum.de hvor jeg skrev mine problemer med gearkassen, samt udlæsninger af adaptionsværdierne for koblingstrykket.

Vurderingen var at sugestrålepumpen var slidt og det gav problemer og jeg blev anbefalet en lille "wellness pakke" og blev sat i kontakt men en bruger som kunne hjælpe med at reparere den.

Jeg fik en liste med dele der skulle bestilles, og en pris på reperationen. aftalen var at jeg skulle møde op lørdag morgen med bilen og den ville så være færdig søndag eftermiddag. Da vi kom var hele familien der, datteren skulle hjælpe med at oversætte (mit tyske er meget dårligt) og sønnen skulle hjælpe med at afmontere gearkassen. Vi startede med at køre en tur så han kunne mærke hvad der var galt, derefter gennemgik vi alle de reservedele jeg havde bestilt til ham. og han viste på en løs gearkasse hvad han ville lave. Da vi kom for at hente bilen søndag kørte vi igen en tur i bilen for at jeg kunne mærke at problemet var løst og derefter gennemgik vi alle de gamle dele og ganske rigtigt var det sugestrålepumpen der var slidt så der var slør i.

alt i alt en rigtig god oplevelse, som har kostet lige under 10000 + transport. så nu har jeg en gearkasse med nyt filter, oliekæde, pumpe, koblinger og pakninger der kører som ny.


mvh Jesper
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"