Audi Club Danmark på Facebook?!

Her kan du læse vigtige informationer fra bestyrelsen og forumets administratorer.

Hvad synes du om en facebook side for klubben?

Hurra! Langt om længe!
14
48%
Det skader vel ikke!
7
24%
Hvad skal det til for?
4
14%
Facebook?!
4
14%
 
Afgivne stemmer: 29

Brugeravatar
Audi club Danmark
Administrator
Administrator
Indlæg: 28
Tilmeldt: 27/07/2017 15:23
Kontakt:

Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af Audi club Danmark »

På trods af, at Audi er Danmarks 12. mest solgte bilmærke i 2016 med 8636 nyregistreringer, har medlemstallet over de seneste år været støt dalende – på trods af et stort potentiale. Mange medlemmer har været en del af klubben i rigtig mange år, og naturligvis falder nogen fra hen ad vejen. Det har dog knebet med at lokke nye medlemmer med ombord, hvilket vi i bestyrelsen utrolig gerne vil gøre noget ved. Det kræver en målrettet indsats på flere områder, og første skridt på vejen er at udbrede kendskabet til klubben.

Vi har i bestyrelsen længe snakket om at gøre klubben lidt mere synlig på de sociale medier, og nu er det endelig en realitet. Med hjælp fra Martin Larsen er siden nu i luften, og Martin og undertegnede er lige så stille ved at finde formen.

Facebook siden kommer ikke til at erstatte hverken hjemmeside eller forum, men det giver os en platform for at komme med lidt hyppigere opslag og udbrede kendskabet til klubben.

Hvad skal siden bruges til?
Reklame for kommende træf. Invitationer og tilmelding til træf vil stadig blive håndteret pr email, men begivenheder vil blive oprettet, så man kan sludre lidt med de andre deltagere på forhånd
Reklame for afholdte træf, med længere artikler på hjemmesiden.
Små og store nyheder, med henvisninger til forum/hjemmeside/nyhedsmails
Billeder af medlemmernes Audier (efter forudgående aftale). Vi favner bredt, og billederne må gerne vise at bilerne er til for at blive brugt :)

Hvad kan du som medlem gøre?
Følge vores side på facebook, https://www.facebook.com/audiclub.dk (eller søge på Audi club Danmark)
Kommentere vores nyhedsopslag, så de får en mere fremtrædende plads i den endeløse strøm af indhold, og er med til at skabe opmærksomhed om klubben og vores arrangementer. Ved at du liker/kommenterer, er der mulighed for at dine venner også ser din og vores aktivitet!
Melde dig som redaktør, så du kan hjælpe med at holde hjulene i gang med nyt indhold, og lade idéerne få frit løb sammen med de andre redaktører!

Hvad tænker I derude? Skyd endelig løs. Ris, ros og forslag modtages med kyshånd
Er man ikke medlem, vil det komme alle til gavn hvis man ønsker at støtte klubben med et medlemskab.
Bliv medlem: http://www.audiclub.dk/index.php?id=76
_________________
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Facebook - nej tak!

Indlæg af Ivan »

Så længe vi ikke, vi ikke er underlagt/undertrykt et privats foretagende luner, regler m.m. er min skedne mening, at beholde audiclub, som brugerstyret!
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Facebook - nej tak!

Indlæg af Avantismo »

Jeg er slet ikke enig.

Så længe at der kun er 10 aktive brugere på dette forum dør det langsomt.

Hvis der kun er et til to indlæg om dagen er det bare totalt håbløst.

Mange andre forums har set fremtiden og er flyttet delvist til FB grupper.

Der er helt bestemt en flok semi konservative mænd, der har besluttet at FB er spild af tid.

Derfor har de ikke en FB profil og gider ikke deltage i det.

Det rene ævl imho.

Facebook er glimrende til undergrupper.

Jeg er feks medlem af en Face book gruppe "Seiko Passion".

Den har over 8000 medlemmer og der er gang i debatten dagligt.

Billeder og meningsudvekslinger.

Blot min mening
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Facebook - nej tak!

Indlæg af Havberg »

Enig med Kim.

Medmindre vi får synliggjort klubben for offentligheden er den død om få år.

Gruppen audi snak (som oprindeligt var audiclub.dk) på Facebook har i dag snart 1200 medlemmer og masser af gang i debatten.

Havde man bibeholdt denne gruppe som tilknyttet til audi klubben, havde vi haft en masse potentielle medlemmer.

Interessen for vores træf/klub er endvidere stor i diverse FB audi grupper, men ingen aner klubben overhovedet eksisterer, så derfor er vi nødt være mere fremme i skoene og synlige hvor folk er... og det er altså Facebook om man så kan lide det eller ej.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Facebook - nej tak!

Indlæg af Avantismo »

Lige et screenshot af to at de grupper jeg deltager i mht ure.

Bemærk at Urtosser udelukkende er danske medlemmer

Billede

Billede
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Facebook - nej tak!

Indlæg af jorlund »

Jeg har forsøgt at ændre forumadgangen, så medlemmer kan svare på indlæg og deltage i afstemninger. Er der en, der vil være behjælpelig med at teste det?
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af Avantismo »

Så har jeg stemt og det virker fint (y)
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Facebook - nej tak!

Indlæg af jorlund »

Ivan skrev:Så længe vi ikke, vi ikke er underlagt/undertrykt et privats foretagende luner, regler m.m. er min skedne mening, at beholde audiclub, som brugerstyret!


Hej Ivan!

Hvad mener du helt præcist med brugerstyret? Det er ikke meningen at facebook på nogen måde skal erstatte forummet. Der er også i dag nyheder på hjemmesiden (omend alt for få, hvilket vi også har fået kritik for).

Hjemmesiden (og nu facebook siden) er vores ansigt udadtil, der skal hjælpe med at tiltrække nye medlemmer. Forummet er som altid (eller som det var engang) stedet, hvor klublivet udfoldes - når ikke vi mødes til sociale arrangementer.

Måske vi misforstår hinanden?
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af SorenR »

Facebook er for den samtale du har med vennerne, når du står med en øl i hånden og bander over at konen har overtrukket dine kreditkort 14 dage inde i måneden.

Forum er for den samtale du har med mekanikeren over din øjesten hvor du gerne vil gemme de svar du får.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Bohn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 962
Tilmeldt: 22/06/2007 22:12
Geografisk sted: Haslev, Sjælland

Re: Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af Bohn »

Audi club Danmark skrev:På trods af, at Audi er Danmarks 12. mest solgte bilmærke i 2016 med 8636 nyregistreringer, har medlemstallet over de seneste år været støt dalende – på trods af et stort potentiale. Mange medlemmer har været en del af klubben i rigtig mange år, og naturligvis falder nogen fra hen ad vejen. Det har dog knebet med at lokke nye medlemmer med ombord, hvilket vi i bestyrelsen utrolig gerne vil gøre noget ved. Det kræver en målrettet indsats på flere områder, og første skridt på vejen er at udbrede kendskabet til klubben.

Vi har i bestyrelsen længe snakket om at gøre klubben lidt mere synlig på de sociale medier, og nu er det endelig en realitet. Med hjælp fra Martin Larsen er siden nu i luften, og Martin og undertegnede er lige så stille ved at finde formen.


Hvad nytter det at gøre reklame på Facebook, for en klub hvor bestyrelsen er usynlige og intet sker :?: I mange mange år har bestyrelsen svigtet deres ansvar, og de har undladt at gøre noget. Jaja, de sidder og godkender nogle få træf- kræver det otte mand :?:

Al ære til dig Jørgen- du kæmper, men PEB havde svært ved at klare det ene mand, og jeg tror du kæmper forgæves så længe bestyrelsen har den sammensætning og sløve holdning de har. Det er de samme som har siddet i alle de år hvor der har været medlemstilbagegang, og de har på intet tidspunkt sluppet kaffekopperne og taget arbejdstøjet på. Ja, bestyrelsen vil utroligt gerne gøre noget ved det... hvis det er andre der gør det for dem.

Klart at man skal forsøge med Facebook m.v., men det nytter intet med det alene hvis ikke resten af skuden bliver vendt- hvilket netop var hvad Torill, Søren, du og jeg selv, knoklede med- en indsats over hele linjen lige indtil bestyrelsen fravalgt at følge Torill og den kurs hun have udpeget.

Hvorfor er der ingen (påkær dig Jørgen) fra bestyrelsen som er synlige her på forum :?: Det burde være første skridt.

Til bestyrelsen, bevis jeg har uret, jeg vil med glæde æde min ord i mig (y)
Hygge
Kim Bohn

By: Haslev
Bil: BMW i3 Rex 2014
CV: LMC Dominant 550RD 2005
Foto: Fujifilm X100s & DJI Phantom 4
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af jorlund »

Halvdelen af bestyrelsen er på valg hvert år - det tager kun to år at få ryddet ud i kaffeklubben, hvis der er kandidater til det (y)
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af Avantismo »

SorenR skrev:Facebook er for den samtale du har med vennerne, når du står med en øl i hånden og bander over at konen har overtrukket dine kreditkort 14 dage inde i måneden.

Forum er for den samtale du har med mekanikeren over din øjesten hvor du gerne vil gemme de svar du får.


Ikke helt.

Det er din mening. Og den respekterer jeg 100%

Men det er ikke nødvendigvis fakta.

Og vi har ret til at være uenige.

-

Nogle mener også at Instagram er totalt ubrugeligt og ligegyldigt.

Andre lever af det. Og tjener godt på det.

Sådan er vi alle forskellige.
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af HPO »

Bohn skrev:
Audi club Danmark skrev:På trods af, at Audi er Danmarks 12. mest solgte bilmærke i 2016 med 8636 nyregistreringer, har medlemstallet over de seneste år været støt dalende – på trods af et stort potentiale. Mange medlemmer har været en del af klubben i rigtig mange år, og naturligvis falder nogen fra hen ad vejen. Det har dog knebet med at lokke nye medlemmer med ombord, hvilket vi i bestyrelsen utrolig gerne vil gøre noget ved. Det kræver en målrettet indsats på flere områder, og første skridt på vejen er at udbrede kendskabet til klubben.

Vi har i bestyrelsen længe snakket om at gøre klubben lidt mere synlig på de sociale medier, og nu er det endelig en realitet. Med hjælp fra Martin Larsen er siden nu i luften, og Martin og undertegnede er lige så stille ved at finde formen.


Hvad nytter det at gøre reklame på Facebook, for en klub hvor bestyrelsen er usynlige og intet sker :?: I mange mange år har bestyrelsen svigtet deres ansvar, og de har undladt at gøre noget. Jaja, de sidder og godkender nogle få træf- kræver det otte mand :?:

Al ære til dig Jørgen- du kæmper, men PEB havde svært ved at klare det ene mand, og jeg tror du kæmper forgæves så længe bestyrelsen har den sammensætning og sløve holdning de har. Det er de samme som har siddet i alle de år hvor der har været medlemstilbagegang, og de har på intet tidspunkt sluppet kaffekopperne og taget arbejdstøjet på. Ja, bestyrelsen vil utroligt gerne gøre noget ved det... hvis det er andre der gør det for dem.

Klart at man skal forsøge med Facebook m.v., men det nytter intet med det alene hvis ikke resten af skuden bliver vendt- hvilket netop var hvad Torill, Søren, du og jeg selv, knoklede med- en indsats over hele linjen lige indtil bestyrelsen fravalgt at følge Torill og den kurs hun have udpeget.

Hvorfor er der ingen (påkær dig Jørgen) fra bestyrelsen som er synlige her på forum :?: Det burde være første skridt.

Til bestyrelsen, bevis jeg har uret, jeg vil med glæde æde min ord i mig (y)


Hvad handler det lige om med formanden og hvorfor er det ikke meldt ud,jeg har kun fornyet mit medlemskab fordi der er valgt ny formand og udsigt til at der skulle ske en omvæltning,dette er skuffende og desværre nok det sidste søm i kisten til en døende klub jeg er da på vej ud igen for sidste gang gider ikke sponsorere bestyrelses møder i en klub hvor der intet sker andet end der udbetales køre og kaffepenge til en flok der ikke gider gøre noget. :evil:
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af SorenR »

Replica skrev:
SorenR skrev:Facebook er for den samtale du har med vennerne, når du står med en øl i hånden og bander over at konen har overtrukket dine kreditkort 14 dage inde i måneden.

Forum er for den samtale du har med mekanikeren over din øjesten hvor du gerne vil gemme de svar du får.


Ikke helt.

Det er din mening. Og den respekterer jeg 100%

Men det er ikke nødvendigvis fakta.

Og vi har ret til at være uenige.

-

Nogle mener også at Instagram er totalt ubrugeligt og ligegyldigt.

Andre lever af det. Og tjener godt på det.

Sådan er vi alle forskellige.
Facebook duer ikke fordi det er for besværligt at fremsøge informationer. Jeg er med i et par LifeWave grupper med 1000+ medlemmer og de er nu totalt uoverskuelige. Det er så slemt at man uploader informationer som dokumenter for at fremme tilgængeligheden - som man gjorde tilbage i 90'erne med modem og BBS/FidoNet. Så meget for fremskridtet...

Man opfinder ikke længere nye ting, man giver blot gamle ting nye navne ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af Avantismo »

Tilbage til papyrus og skriftruller :mrgreen:
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af SorenR »

Replica skrev:Tilbage til papyrus og skriftruller :mrgreen:

Tja, hvis det er det der virker.

VAGCars fik Facebook side i 2010, jeg ser ikke meget snak derinde ud over "serveren har et problem", "jeg kan ikke logge på" og så det almindelige pressemateriale fra VAG.

"2023 personer følger dette." og der er 25.000 brugere på forum med 1.203.992 indlæg...

De der 30 minutter dagligt du brugte på FB i 2015... Holder det stadig stik?
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?p=1140334#p1140334
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af Avantismo »

Jeg bruger faktisk under 30 min på FB i dag. Og det er på trods af at jeg følger med i en del urgrupper.

Lidt mere i den seneste uge da jeg har været på ferie.

Grunden til at Vagcars ikke er særlig aktiv på FB er fordi deres forum virker, er aktivt og der er masser, der deltager aktivt i debatten.
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af SteenTP »

En gammel stivstkker som mig har kun en dummy profil på facebook i og med at facebook til nogen få ting er anvendelige for mig.
Jeg er kommet ind i 'audi snak' efter jeg læste om det her inde.
Jeg vil gerne medgive at der er en del aktivitet derinde... Men der står egentlig ikke noget.
Der er nogle pæne billeder ind imellem men det meste er ligegyldig sniksnak.
Et andet problem er at man kan ikke finde en skid derinde, det er ikke organiseret på nogen måde og man ser bare de nyeste tilfældige udgydelser.
Men som sagt, det er bare mig, der er et gammelt fjols ;)
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af jorlund »

Bare lige for at gøre det klart, så er hovedtanken med Audi Club Danmarks officielle facebook side ikke at flytte aktivitet fra hjemmeside/forum over på facebook, men at lede folk fra facebook over på hjemmeside/forum. Hvis der er lidt social snak i forbindelse med arrangementer på vores væg, er det helt fint :)

Jeg synes også overblikket er meget bedre på forum end på facebook - især hvis man sørger for at kigge forbi mindst hver 3. dag og bruge funktionen i toppen til at vise indlæg fra de sidste 72 timer.
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Audi Club Danmark på Facebook?!

Indlæg af Avantismo »

SteenTP skrev:En gammel stivstkker som mig har kun en dummy profil på facebook i og med at facebook til nogen få ting er anvendelige for mig.
Jeg er kommet ind i 'audi snak' efter jeg læste om det her inde.
Jeg vil gerne medgive at der er en del aktivitet derinde... Men der står egentlig ikke noget.
Der er nogle pæne billeder ind imellem men det meste er ligegyldig sniksnak.
Et andet problem er at man kan ikke finde en skid derinde, det er ikke organiseret på nogen måde og man ser bare de nyeste tilfældige udgydelser.
Men som sagt, det er bare mig, der er et gammelt fjols ;)


Kære sure gamle mand (ved at du er lidt ældre end mig) :mrgreen:

Hvis man har en negativ holdning til FB og alt det væsen, så kommer man ikke videre.

Man kan godt søge i grupper på FB efter navn, søgeord eller lign, men så SKAL man bruge en bærbar eller stationær pc (hvis det findes endnu.

Der er forskel på interfacet om man bruger en Ipad, Iphone eller pc.

Desuden er der absolut ikke noget i vejen med sniksnak.

Jeg er søn af en bil/flymekaniker.

90 % af det min far og hans mekanikervenner brugte tiden på i garage imellem opgaverne var sgu sniksnak.

Selvfølgelig skulle der også tales seriøst og finde løsninger på problemerne. Men det var ikke kun derfor de mødtes så tit.

Det var da fordi, der var en ysynlig sammenhold i gruppen.

Og det var ofte sniksnak om alt muligt, der havde med motorer og biler, og fly og både og fiskeri og øl at gøre.

Alt det de ikke gad at snakke med deres koner og kærester om. Det skabte liv og folk havde lyst til at køre i på værkstedet.

Hvis man kigger på forummet her, så virker det som det er helt forladt.

Meget få deltager aktivt med indlæg.

Det gør da at folk mister lysten til at besøge forummet..

Jeg synes kun at det er positivt at der bliver rystet lidt op i museumsbiksen og man begynder at interessere sig for at drive klubben.


I stedet for at afvikle den..


Billede

Billede
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Besvar

Tilbage til "Bekendtgørelser"