Dieselpumpe A6 2,5 TDI

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
AllanPalskov
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6/12/2016 17:38
Geografisk sted: Oslo

Dieselpumpe A6 2,5 TDI

Indlæg af AllanPalskov »

Hej
Jeg har en A6 Allroad fra 2004 med motorkode BAU, er der nogen her som ved om dieselpumpe og styreboks på denne kan bruges fra en AKE motor ?
Det er begge 2,5 TDI med 180 hk motorer..
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Dieselpumpe A6 2,5 TDI

Indlæg af Bjørn T »

AllanPalskov skrev:Hej
Jeg har en A6 Allroad fra 2004 med motorkode BAU, er der nogen her som ved om dieselpumpe og styreboks på denne kan bruges fra en AKE motor ?
Det er begge 2,5 TDI med 180 hk motorer..

Det mener jeg bestemt den kan. Prøv at søge på Ebay.de f.eks. denne:

http://www.ebay.de/itm/Einspritzpumpe-V ... SwEK9UICEc
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
AllanPalskov
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6/12/2016 17:38
Geografisk sted: Oslo

Re: Dieselpumpe A6 2,5 TDI

Indlæg af AllanPalskov »

Ja det var også det jeg havde set før.. Men desværre nej, den passer ikke.. OEM nummeret passer ikke overens, på den gamle 2000 model AKE skal den ende på E i OEM nummeret, og BAU ender på et T så det er forskellige pumper med forskellige koder. En 2000 model går også an at kode selv, mens en 2004 BAU må på mærkeværksted for at få kodet startspærre..

Så har en ny ombytter til en AKE som jeg desværre ikke kan bruge.. Hvor uheldig er man også lige at to biler i træk får en defekt dieselpumpe i løbet af et halvt år... Men jeg må på den igen..!
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Dieselpumpe A6 2,5 TDI

Indlæg af Bjørn T »

AllanPalskov skrev:Ja det var også det jeg havde set før.. Men desværre nej, den passer ikke.. OEM nummeret passer ikke overens, på den gamle 2000 model AKE skal den ende på E i OEM nummeret, og BAU ender på et T så det er forskellige pumper med forskellige koder. En 2000 model går også an at kode selv, mens en 2004 BAU må på mærkeværksted for at få kodet startspærre..

Så har en ny ombytter til en AKE som jeg desværre ikke kan bruge.. Hvor uheldig er man også lige at to biler i træk får en defekt dieselpumpe i løbet af et halvt år... Men jeg må på den igen..!

Hvad er der galt med pumpen?
jeg har også skiftet to. Den første ødelagde jeg selv. Glemte at fjerne holdeværktøjet da jeg skiftede tandrem. Pumpehuset flækkede. Jeg købte en brugt der kun havde kørt 20.000 Den virkede kun et år. Den der sidder på nu er en renoveret fra et østrigsk firma, den har kørt siden 13/3-14.

Jeg mener ikke den skal på værksted for at kodes. Min var i hvert fald ikke.
Prøv at kikke i oversigten hos Ross Tech.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... p_Swapping
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Dieselpumpe A6 2,5 TDI

Indlæg af Bjørn T »

Købte min renoverede pumpe her.:
http://www.ebay.de/itm/AUDI-A4-A6-2-5TD ... 568b820054
Hvis du selv kan skifte pumpen og har adgang til VCDS kan du sagtens selv kode og "time" den nye pumpe.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
AllanPalskov
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6/12/2016 17:38
Geografisk sted: Oslo

Re: Dieselpumpe A6 2,5 TDI

Indlæg af AllanPalskov »

Hmm ja det er vel lidt en lang historie.. Her kommer den korte..

Men jeg havde først en A6 2,5 TDI quattro fra 2000 som jeg har kørt i ca 1,5 år. På vej til job en morgen gik den ud uden forvarsel. Da jeg ikke har tilgang til værksted her i Norge og det er for koldt at stå på gaden og fikse den (januar måned), så sendte jeg den på værksted.
Et lille værksted som er nabo med mit firma. De troede først det var pumpen i tanken der var gået, så den blev byttet (6000 i indkøb) derefter fandt man ud af at ledningsnettet var mørnet op på styrecentralen til dieselpumpen. Jeg kunne ikke umiddelbart finde nogen som kunne lave det, og gik igang med at finde ny pumpe.
Jeg fandt en hugger pumpe med garanti som blev sendt fra DK.

Den viste sig ikke at passe, da ophuggeren blev ved at påstå at de som lavede bilen ikke havde forstand prøvede de igen og igen.
bilen blev herefter sendt til en Audi specialist på Kløfta, han sagde med det samme at den pumpe aldrig kom til at køre på den motor.

Meget mas frem og tilbage fik jeg penge retur for pumpen hos hugger, og begyndte at lede efter ny. Det er ikke nemt til disse modeller.

Jeg endte med at købe en ombytter til 16000 kr og fik den monteret. Alle var glade og jeg skiftede komplet bremser og fjedre, bærearme og diverse for at få den gennem syn.

BANG....!! Uheldig igen, på vej hjem fra job kom jeg aldrig op på fjeldet hvor jeg bor.. nu var det enten dyse eller knaster som satte en stopper for Audien... denne gang valgte jeg også at sige stop, har ofret over 60 k kr på den på få måneder, og nu orkede jeg ikke mere.. første gang skal lige siges at den var på værksted fra midt januar til udgangen af marts måned... og jeg kan ikke undvære bil..

købte en 2004 Allroad i stedet.. har været rigtig glad for den, indtil nu... en dag ville den ikke starte og glødelampen lyste længe, så jeg tænker - gløderør..! Den får lidt bremserens og starter, jeg futter rundt i byen og sætter kursen hjem alt går fint, indtil jeg skal parkere bilen udenfor... den går ud i tomgang lige før jeg får den ind på parkeringen.. ok..! På værksted med den også.. .. .. værkstedet siger nej ikke gløderør, men fejlmeddelelser på pumpen, de siger de ikke kan lave det og jeg sender den Audi til kløfta også.. han siger ny pumpe....!!


Og nej jeg har ikke mulighed for at skifte det selv, så bliver det igen på gaden..
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Dieselpumpe A6 2,5 TDI

Indlæg af Bjørn T »

Kan du ikke købe den pumpe jeg henviser til, og så bede værkstedet om at skifte den for dig?
Du spørger bare, hvis du mener jeg kan hjælpe. Jeg har trods alt skiftet to pumper på min BAU motor hjemme i carporten.
Bl.a udluftningen af pumpen er en sag for sig!
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
AllanPalskov
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6/12/2016 17:38
Geografisk sted: Oslo

Re: Dieselpumpe A6 2,5 TDI

Indlæg af AllanPalskov »

Jeg fandt en ombytter pumpe i Hønefoss til 8000 kr plus moms Nkr vel og mærke, så jeg hentede den idag og kørte den til Kløfta. Han har meget fin aftale med Audi da han laver deres håbløse tilfælde. Så håber bare at han når at få den færdig inden fredag eftermiddag. Planen er at køre på juleferie mandag :shock:

Ja det er sin sag at udlufte en 2,5 TDI, også efter filterbytte hvis man ikke er omhyggelig. Jeg plejer at lave service på den selv når jeg er i DK.
Men ja måske er jeg brevet for magelig, men jeg guider ikke stå ude på gaden i som det er nu minus 12 grader..
AllanPalskov
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6/12/2016 17:38
Geografisk sted: Oslo

Re: Dieselpumpe A6 2,5 TDI

Indlæg af AllanPalskov »

Men iøvrigt tak for tilbudet mht at hjælpe.. (y)
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Dieselpumpe A6 2,5 TDI

Indlæg af Bjørn T »

Held og lykke med projektet, god jul og juleferie. :)
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"