Mont. af el-sæder Audi A3

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
Fynboen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28/08/2005 19:20

Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Fynboen »

Hej
Jeg har købt en læderkabine til min A3, 8P, 2006, men mangler noget hjælp til at installere forsæderne, som har elektrisk justering, samt varme. Jeg har fået fat i nyt klimapanel, og ligeså ledningsnet fra Kufatec.
Nogen som kan, eller kender nogen som kender nogen der kan :)
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af 8PJ »

Hvis du har købt ledningsnet hos Kufatec, burde der være en monteringsvejledning med (den er dog ikke altid helt fejlfri). Hvis ikke, kan du finde den (med fakturarnummer) på deres hjemmeside.

Jeg kan godt hjælpe, men bor jo lidt langt fra dig (hvis dit brugernavn er en subtil måde at oplyse, hvor i landet du bor). Det er dog ikke specielt vanskeligt at gøre selv - tager blot lidt tid at trække kablerne.

Fynboen skrev:Hej
Jeg har købt en læderkabine til min A3, 8P, 2006, men mangler noget hjælp til at installere forsæderne, som har elektrisk justering, samt varme. Jeg har fået fat i nyt klimapanel, og ligeså ledningsnet fra Kufatec.
Nogen som kan, eller kender nogen som kender nogen der kan :)
Anders
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 139
Tilmeldt: 7/07/2009 21:45
Geografisk sted: sønderborg

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Anders »

Ellers er der jo http://www.ptheisen.dk/ det er jo på fyn. Mon ikke han kan klare den opgave.
Mvh. Anders
Nuværende: Audi A4 Avant 2.0tdi 143hk årg.2009
Solgt:Audi A4 8e b6 1,9tdi 130hk årg. 2004
Solgt:Audi A4 8e b7 3,0tdi 204hk årg. 2005
MC: Suzuki Hayabusa K8
VCDS
Fynboen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28/08/2005 19:20

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Fynboen »

Tak for svaret begge 2 :) Du har så ganske ret 8PJ. Jeg bor på Fyn, men da jeg arbejder i Jylland, er jeg ikke så skræmt af afstande.
Det er netop sådan noget som at få trukket kablerne på den rigtige måde, så de ligger lige så pænt som var det en original installation, samt tilslutning til sikringsboks jeg ikke er så meget for selv at rode med...
Har du en mail adresse, eller tlf. nr. jeg kan henvende mig på ? Har selv mail: kent_614@hotmail.com , og tlf nr: 21493711
Fynboen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28/08/2005 19:20

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Fynboen »

Med kanon god hjælp fra 8PJ er sæderne nu installeret i min Audi. Dørmodulerne fik han knageme også programmeret til at aktivere ind, udstigning og ambientlys i alle døre ved samme lejlighed, så nu er "man" en glad mand i en A3, 8P, sportback med S3 læderkabine i beige 8)
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Tonny Jensen »

Fynboen skrev:Med kanon god hjælp fra 8PJ er sæderne nu installeret i min Audi. Dørmodulerne fik han knageme også programmeret til at aktivere ind, udstigning og ambientlys i alle døre ved samme lejlighed, så nu er "man" en glad mand i en A3, 8P, sportback med S3 læderkabine i beige 8)

Sådan noget kræver billeder. Jeg vil super gerne se en Beige S3 kabine i en Sportback 8)
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Fynboen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28/08/2005 19:20

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Fynboen »

Tonny Jensen skrev:
Fynboen skrev:Med kanon god hjælp fra 8PJ er sæderne nu installeret i min Audi. Dørmodulerne fik han knageme også programmeret til at aktivere ind, udstigning og ambientlys i alle døre ved samme lejlighed, så nu er "man" en glad mand i en A3, 8P, sportback med S3 læderkabine i beige 8)

Sådan noget kræver billeder. Jeg vil super gerne se en Beige S3 kabine i en Sportback 8)




Der skulle gerne komme nogen billeder her Tonny:
Vedhæftede filer
Audi 3.JPG
Audi 2.JPG
Audi 2.JPG (66.33 KiB) Vist 37053 gange
Audi 1.JPG
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Tonny Jensen »

Det ser lækkert ud. Den ser ud til at være magen til min sorte ambition stue, kan det passe? Og sig lige til hvis du har fortrudt beige og hellere ville have haft en sort ;)
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Tonny Jensen »

Iøvrigt - skal bagbeklædningen på forsæderne og armlænet ikke også være beige?
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Fynboen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28/08/2005 19:20

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Fynboen »

Tonny Jensen skrev:Iøvrigt - skal bagbeklædningen på forsæderne og armlænet ikke også være beige?


Jo det har du ret i, men jeg syntes det ser bedre ud med sort bagbeklædning, så brugte dem der sad på mine gamle sæder. Hvad angår armlænet, så er planen at låget skal være beige, men skal lige ha sådan et drevet op.
I følge ham jeg købte kabinen af ( tysker ), så stammer den fra en S3, men om den er magen til en ambition kabine ved jeg ikke.
Uanset om den stammer fra den ene eller den anden model, så vil jeg ikke bytte til sort :D 8)
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af FinnK »

Fynboen skrev:
Tonny Jensen skrev:Iøvrigt - skal bagbeklædningen på forsæderne og armlænet ikke også være beige?


Jo det har du ret i, men jeg syntes det ser bedre ud med sort bagbeklædning, så brugte dem der sad på mine gamle sæder. Hvad angår armlænet, så er planen at låget skal være beige, men skal lige ha sådan et drevet op.
I følge ham jeg købte kabinen af ( tysker ), så stammer den fra en S3, men om den er magen til en ambition kabine ved jeg ikke.
Uanset om den stammer fra den ene eller den anden model, så vil jeg ikke bytte til sort :D 8)

Helt enig (y) . Jeg synes kontrasten mellem den sorte lak og den beigefarvede stue er rigtig flot 8) .
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
Bohn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 962
Tilmeldt: 22/06/2007 22:12
Geografisk sted: Haslev, Sjælland

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Bohn »

FinnK skrev:
Fynboen skrev:
Tonny Jensen skrev:Iøvrigt - skal bagbeklædningen på forsæderne og armlænet ikke også være beige?


Jo det har du ret i, men jeg syntes det ser bedre ud med sort bagbeklædning, så brugte dem der sad på mine gamle sæder. Hvad angår armlænet, så er planen at låget skal være beige, men skal lige ha sådan et drevet op.
I følge ham jeg købte kabinen af ( tysker ), så stammer den fra en S3, men om den er magen til en ambition kabine ved jeg ikke.
Uanset om den stammer fra den ene eller den anden model, så vil jeg ikke bytte til sort :D 8)

Helt enig (y) . Jeg synes kontrasten mellem den sorte lak og den beigefarvede stue er rigtig flot 8) .


+1 (y) super nice
Hvis den er fra en S3 sportback må den godt nok være ny- hvad måtte du bløde for den?
Hygge
Kim Bohn

By: Haslev
Bil: BMW i3 Rex 2014
CV: LMC Dominant 550RD 2005
Foto: Fujifilm X100s & DJI Phantom 4
Brugeravatar
Bohn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 962
Tilmeldt: 22/06/2007 22:12
Geografisk sted: Haslev, Sjælland

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Bohn »

Fynboen skrev:
Tonny Jensen skrev:
Fynboen skrev:Med kanon god hjælp fra 8PJ er sæderne nu installeret i min Audi. Dørmodulerne fik han knageme også programmeret til at aktivere ind, udstigning og ambientlys i alle døre ved samme lejlighed, så nu er "man" en glad mand i en A3, 8P, sportback med S3 læderkabine i beige 8)

Sådan noget kræver billeder. Jeg vil super gerne se en Beige S3 kabine i en Sportback 8)




Der skulle gerne komme nogen billeder her Tonny:


Havde du også det før, eller var det i de nye dørsider :?:
Hvis du ikke havde det før, var ledningerne så trukket/lagt til det fra fabrik:?: (rart at vide hvis man skulle få lyst til at eftermontere det :P )
Hygge
Kim Bohn

By: Haslev
Bil: BMW i3 Rex 2014
CV: LMC Dominant 550RD 2005
Foto: Fujifilm X100s & DJI Phantom 4
Fynboen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28/08/2005 19:20

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Fynboen »

Bohn skrev:
Fynboen skrev:
Tonny Jensen skrev:
Fynboen skrev:Med kanon god hjælp fra 8PJ er sæderne nu installeret i min Audi. Dørmodulerne fik han knageme også programmeret til at aktivere ind, udstigning og ambientlys i alle døre ved samme lejlighed, så nu er "man" en glad mand i en A3, 8P, sportback med S3 læderkabine i beige 8)

Sådan noget kræver billeder. Jeg vil super gerne se en Beige S3 kabine i en Sportback 8)




Der skulle gerne komme nogen billeder her Tonny:


Havde du også det før, eller var det i de nye dørsider :?:
Hvis du ikke havde det før, var ledningerne så trukket/lagt til det fra fabrik:?: (rart at vide hvis man skulle få lyst til at eftermontere det :P )


Hej Kim
Kabinen har i følge sælger siddet i en årg. 2007. I salgsoverskriften skrev han det var fra en A3, S3, 8P. I beskrivelsen på tysk blev det til en A3, S3, 8P, 4 dørs og i den engelske A3, 8P, saloon så hvad der passer kan man godt blive lidt i tvivl om. Jeg tror dog manden har ret i farven er beige/vienna og at det er med sportsforsæder, og at bagsædet har armlæn :D
Jeg havde ikke ind- udstigningslys samt ambient før, men dørmodulerne var åbenbart forberedt til de lys (de nye dørsider havde lyset) så det eneste der krævedes var at "fortælle" hvert enkelt modul at nu er der altså kommet dørsider på, hvori der er lys. Jeg har hverken kabel eller program i min computer til den slags, men det havde 8PJ heldigvis, og til forskel fra mig, ved han hvordan man gør dette.
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af 8PJ »

Der er ikke forberedelse til indstigningslys/ambientelys i ledningsnettet, men det kræver blot et par ekstra ledninger - skal det se ud som fabriksmontering, tager det dog lidt tid at lave ledningsnettet. Du skal endvidere lave udskæring til indstigningslampen i bunden af dørbeklædningen (er dog meget simpelt). Ambientelyset kræver montering af lysledere i grebene, eller udskiftning til nye (igen plus ledningstræk). Jeg har lamper+stik liggende, hvis du skulle få blod på tanden 8)



Bohn skrev:[Havde du også det før, eller var det i de nye dørsider :?:
Hvis du ikke havde det før, var ledningerne så trukket/lagt til det fra fabrik:?: (rart at vide hvis man skulle få lyst til at eftermontere det :P )
Brugeravatar
Bohn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 962
Tilmeldt: 22/06/2007 22:12
Geografisk sted: Haslev, Sjælland

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Bohn »

8PJ skrev:Der er ikke forberedelse til indstigningslys/ambientelys i ledningsnettet, men det kræver blot et par ekstra ledninger - skal det se ud som fabriksmontering, tager det dog lidt tid at lave ledningsnettet. Du skal endvidere lave udskæring til indstigningslampen i bunden af dørbeklædningen (er dog meget simpelt). Ambientelyset kræver montering af lysledere i grebene, eller udskiftning til nye (igen plus ledningstræk). Jeg har lamper+stik liggende, hvis du skulle få blod på tanden 8)



Bohn skrev:[Havde du også det før, eller var det i de nye dørsider :?:
Hvis du ikke havde det før, var ledningerne så trukket/lagt til det fra fabrik:?: (rart at vide hvis man skulle få lyst til at eftermontere det :P )


Jeg har blod på tanden O:) Hvad er der for i stumper :?:
De ledninger der skal monteres ekstra, er de kun i dørsiderne, eller skal de trækkes helt ind igennem dørstolperne :?:
Hygge
Kim Bohn

By: Haslev
Bil: BMW i3 Rex 2014
CV: LMC Dominant 550RD 2005
Foto: Fujifilm X100s & DJI Phantom 4
CGI
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 30
Tilmeldt: 2/01/2011 01:59
Geografisk sted: Løgstør
Kontakt:

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af CGI »

Hei.

Har du klima i din audi?
Jeg her lige monteret læderstue i min også, og har samme problem med sædevarme. Har fundet et nyt panel med de ekstra 2 knapper til sædevarme, og et ledningssæt fra kufach. Var det bare plug and play?
Audi A4 2,0 TDI 143hk - CAGA
2008 - B8 Limo


White and LOW

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=219273
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af 8PJ »

Hej Dracula!

Tråden er muligvis ved at fjerne sig lidt fra det oprindelige emne, men det er da lidt i samme boldgade....

Der skal bruges 2 lamper pr. dør (ca. 8-9 Euro pr. styk) + stik til lamperne (omkring 1-1,5 Euro pr. styk).

Der skal kun trækkes ledninger fra lamperne til dørstyreenhederne (det store multistik) - kræver de små kabelsko (eller reparationsledninger fra AZF inkl. kabelsko).

Alt i alt stumper for ca. kr. 150/dør.

Jeg har det hele liggende som nye dele fra et droppet projekt, så du kan sende pm, hvis du vil videre med projektet.



Bohn skrev:Jeg har blod på tanden O:) Hvad er der for i stumper :?:
De ledninger der skal monteres ekstra, er de kun i dørsiderne, eller skal de trækkes helt ind igennem dørstolperne :?:
Brugeravatar
Peter_70
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 16/03/2012 20:44
Geografisk sted: Holstebro

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Peter_70 »

Hej Forum,
Ejer en Audi A3 8PA med stofkabine uden sædevarme. Indkøbt beige læderkabine fra Tyskland med alt elektrisk og inkl. sædevarme. På forsæderne har de skåret sikkerhedsselelåsen af og klippet ledningen til selekontrollen. Låsen skal altså fra de gamle sæder over på de nye.
To hurtige spørgsmål til den oprindelige tråd:
1) hvordan skiller man bagsædet ad og får udskiftet den midterste sele, som tyskerne skære over, inden de sender et sæt sæder?
2) skal den nye klimaenhed med rulleknapper til sædevarme omprogrammeres?

Evt andre tips og tricks, inden jeg kaster mig over projektet den kommende weekend?

Vh Peter


Sent from my iPad using Tapatalk
Brugeravatar
Peter_70
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 16/03/2012 20:44
Geografisk sted: Holstebro

Re: Mont. af el-sæder Audi A3

Indlæg af Peter_70 »

Annuller nr. 1. Den har jeg klaret


Sent from my iPad using Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"