A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af PEB »

Jeg har modtaget information fra SMC Odense om, at der igen er åbent for reklamation / aktion ifm utæt sprinklerslange ved bagklappen.
Der er ikke krav om at service er overholdt. Kontakt dit nærmeste SMC værksted, hvis din Audi har problemet.

Reparationen udføres uden beregning.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af LKA63 »

Det er da super.

Hvad med en aktion for udskiftning af balancemodul ;) Har du spurgt dem om det ?
Der er en del ballade på udenlandske forums fordi mange - med rette - mener at audi burde gøre noget ved problemet.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af PEB »

LKA63 skrev:Det er da super.

Hvad med en aktion for udskiftning af balancemodul ;) Har du spurgt dem om det ?
Der er en del ballade på udenlandske forums fordi mange - med rette - mener at audi burde gøre noget ved problemet.


Jeg har spurgt, men der er ikke nogen goodwill på den front. Jeg mener også at Audi burde betale for en udskiftning.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af ullum »

spurgte i flensborg, der var ikke grund til bekymring på min bil :( , så det må jeg jo bare håbe på
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
-Thomas-
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18/02/2011 19:35
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af -Thomas- »

PEB skrev:Jeg har modtaget information fra SMC Odense om, at der igen er åbent for reklamation / aktion ifm utæt sprinklerslange ved bagklappen.
Der er ikke krav om at service er overholdt. Kontakt dit nærmeste SMC værksted, hvis din Audi har problemet.

Reparationen udføres uden beregning.

Min fik det også lavet og jeg ringede selv ind og forhørte mig omkring dette.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af Ivan »

-Thomas- skrev:
PEB skrev:Jeg har modtaget information fra SMC Odense om, at der igen er åbent for reklamation / aktion ifm utæt sprinklerslange ved bagklappen.
Der er ikke krav om at service er overholdt. Kontakt dit nærmeste SMC værksted, hvis din Audi har problemet.

Reparationen udføres uden beregning.

Min fik det også lavet og jeg ringede selv ind og forhørte mig omkring dette.


Udarter det sig i en svag stråle, ingen stråle eller løb spinklervæsken bare ud?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
-Thomas-
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18/02/2011 19:35
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af -Thomas- »

Ivan skrev:
-Thomas- skrev:
PEB skrev:Jeg har modtaget information fra SMC Odense om, at der igen er åbent for reklamation / aktion ifm utæt sprinklerslange ved bagklappen.
Der er ikke krav om at service er overholdt. Kontakt dit nærmeste SMC værksted, hvis din Audi har problemet.

Reparationen udføres uden beregning.

Min fik det også lavet og jeg ringede selv ind og forhørte mig omkring dette.


Udarter det sig i en svag stråle, ingen stråle eller løb spinklervæsken bare ud?

Jeg havde en tilstoppet dyse og det resulterede i at væsken løb ud af sprinklermotoren. jeg adskildte denne og satte en O-ring i og så var den tæt. Undrede mig over hvordan den overhovedet kunne være tæt uden den manglende O-ring.

Læste på et Tysk forum at flere havde oplevet slangen var knækket der hvor den kører ind i bagsmækken og så løb vandet ned i elektronikken i venstre side og resulterede i en meget dyr reparation. Så jeg ringede til Audi og de sagde der var en aktion på min bil + 4 nye tændspoler jeg kunne få udskiftet gratis.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af Ivan »

-Thomas- skrev:
Ivan skrev:
-Thomas- skrev:
PEB skrev:Jeg har modtaget information fra SMC Odense om, at der igen er åbent for reklamation / aktion ifm utæt sprinklerslange ved bagklappen.
Der er ikke krav om at service er overholdt. Kontakt dit nærmeste SMC værksted, hvis din Audi har problemet.

Reparationen udføres uden beregning.

Min fik det også lavet og jeg ringede selv ind og forhørte mig omkring dette.


Udarter det sig i en svag stråle, ingen stråle eller løb spinklervæsken bare ud?

Jeg havde en tilstoppet dyse og det resulterede i at væsken løb ud af sprinklermotoren. jeg adskildte denne og satte en O-ring i og så var den tæt. Undrede mig over hvordan den overhovedet kunne være tæt uden den manglende O-ring.

Læste på et Tysk forum at flere havde oplevet slangen var knækket der hvor den kører ind i bagsmækken og så løb vandet ned i elektronikken i venstre side og resulterede i en meget dyr reparation. Så jeg ringede til Audi og de sagde der var en aktion på min bil + 4 nye tændspoler jeg kunne få udskiftet gratis.


Tak for svar - tændspoler blir' nok ikke mit problem, men der er jo nok ikke noget i min TDI, der bliver ødelagt, hvis jeg skulle opleve uheld med utætheder vedr. sprinklersystemet.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af PEB »

Ivan:
Du risikerer at vandet fra en knækket slange løber lige ned ovenpå forstærker, radio, navigation, TV-tuner og hvad der ellers sidder i stakken i venstre side, så vær meget opmærksom på om der er misfarvninger på beklædningen på D-stolpen.
Min beklædning på D-stolpen var helt blåfarvet af udsivende sprinklervæske, men der var heldigvis ikke løbet noget ned i elektronikken.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
tyskbilhuset
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17/02/2011 17:47

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af tyskbilhuset »

Hej, du ka sende din stellnummer til mig (service@autohaus-kaim.de) og så ka jeg se når der er ingen aktion på din audi.

Med venlig hilsen, Stefanie Nissen fra bilhuset Kaim Tyskland

(www.autohaus-kaim.de)
henrik31
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 106
Tilmeldt: 29/11/2009 16:34
Geografisk sted: odense
Kontakt:

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af henrik31 »

Super, tak for info PEB ,har lige bestilt tid idag (y)
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af Ivan »

Fik lige besked fra Autohaus-kaim, at der ikke er aktion min bil. :)
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af Ivan »

Ivan skrev:Fik lige besked fra Autohaus-kaim, at der ikke er aktion min bil. :)


Og så fik jeg forklaring fra SMC Odense: Min var blevet ordnet 2008 - I Dk må man så vente i det meste af 3 år. :roll:

SMC fortalte at foruden NAV-elektronik kunne blive ødelagt, kunne loftbeklædning også blive misfarvet.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af PEB »

Ivan skrev:
Ivan skrev:
SMC fortalte at foruden NAV-elektronik kunne blive ødelagt, kunne loftbeklædning også blive misfarvet.


Sakset fra mit indlæg længere oppe:
"Min beklædning på D-stolpen var helt blåfarvet af udsivende sprinklervæske, men der var heldigvis ikke løbet noget ned i elektronikken"
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
BuickGS
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19/11/2011 09:31

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af BuickGS »

Det er vigtigt at pointere, at det ikke kun er SMC der kan kontrollere disse biler for aktioner. SMC er ikke, som mange fejlagtigt tror, dem der " bestemmer " over Audi i Danmark. De er kun en autoriseret partner som mange andre, Sølvsten Biler, Christen Agerley, Autohuset Hørsholm, Bilernes hus mv. Oversigten over autoriserede partnere ses på Audi.dk. Alle autoriserede Audi servicepartnere i Danmark kan kontrollere for dette.

For at en aktion kan opdages kræver det at bilen har været forbi et autoriseret værksted der har haft indtastet stelnummer, ellers fåes der ikke en besked om at der er en evt. aktion på bilen.

Aktioner der ikke er direkte livstruende for bilen laves der ikke en indkaldelse på.
BuickGS
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19/11/2011 09:31

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af BuickGS »

Mht. balance aksel modul har der også her været en aktion på relevante omfattende stelnummer rækker og derfor er der ikke " goodwill " på modeller der ikke er omfattet af aktionen idet der ikke er behov for en udskiftning der. Hvis behovet havde været der havde den/de været omfattet af aktionen :)
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af morten00 »

BuickGS skrev:Mht. balance aksel modul har der også her været en aktion på relevante omfattende stelnummer rækker og derfor er der ikke " goodwill " på modeller der ikke er omfattet af aktionen idet der ikke er behov for en udskiftning der. Hvis behovet havde været der havde den/de været omfattet af aktionen :)
Hej BuickcGS.
Vi er mange her i forum som gerne vil se de stelnumre som er omfattet. Det kan være for at se om ens egen bil er omfattet eller man står for at købe en brugt 2,0 TDI.
Så skriver du også at hvis man ikke er omfattet af aktionen er der ikke behov for at udskifte dele. Skal det forståes sådan at de haverier som er beskrevet her i forum blot er "sort" uheld :?

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
OleD
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 26/10/2012 23:38
Geografisk sted: 8963 Auning

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af OleD »

PEB skrev:Jeg har modtaget information fra SMC Odense om, at der igen er åbent for reklamation / aktion ifm utæt sprinklerslange ved bagklappen.
Der er ikke krav om at service er overholdt. Kontakt dit nærmeste SMC værksted, hvis din Audi har problemet.

Reparationen udføres uden beregning.


Ja, så er det da ikke ret fedt, at på min tidligere 2,0 TDI, måtte jeg skifte 2 forstærkere ud, før man opdagede, at der løb sprinklervæske ned i systemet!!
Og det mest ærgerlige var, at det var for min egen regning )o:

Det var en tysk importeret bil, og der stod i systemet at aktionen var udført tidligere, men mekanikeren, kunne se at den ikke var skiftet!!
Hvad skal man så stole på?
Venlig hilsen O. Danielsen

Audi A6 2,0 Tfsi 2006 Avant 170 HK, sort.
moviestar1337
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 17
Tilmeldt: 18/02/2013 10:56

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af moviestar1337 »

Gælder det for alle 4Fére ? eller er det bestemte årgange? :-$
jaros52
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14/12/2014 21:21
Kontakt:

Re: A6 4F Avant utæt bagsprinkler

Indlæg af jaros52 »

Ifølge mig, at problemet kun rammer visse årgange, men jeg kan tage fejl.
Dine,
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"