Tilslutning af subwoofer + AUX indgang

Alt om forstærkere, højttalere, CD-changere, TV-tunere, iPod, DVD afspillere, Telefonsystemer, mm.
Besvar
Kahr
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8/03/2015 18:06

Tilslutning af subwoofer + AUX indgang

Indlæg af Kahr »

Hej alle,

Jeg har en Audi A4 S-line fra 2007 med original Audi Concert III radio. Synes alt i alt at radioen spiller ok, men mangler lidt dybde, og har derfor købt mig en Pioneer TS-WX120A Aktiv subwoofer - dog uden først at tjekke hvilke tilslutningsmuligheder, og så viser det sig selvfølgelig at denne ikke kan tilsluttes direkte.

Derfor er mit spørgsmål: Hvordan får jeg bedst muligt tilsluttet min subwoofer, gerne uden alt for meget indgreb i originalt ledningsnet m.m., samt mulighed for AUX indgang (tilslutning af f.eks. telefon til afspilning af musik)?
Brugeravatar
Kenneth J
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16/06/2014 10:05
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Kontakt:

Re: Tilslutning af subwoofer + AUX indgang

Indlæg af Kenneth J »

Kender ikke lige den aktuelle sub, men de fleste aktive, kan kobles direkte på et sæt højttaler udgange, og så bruge det som indgangs signal.
AUX kræver bare et lille sæt med stikhuse, ledning og jack stik. Dem tror jeg at jeg har liggende.
Kenneth, mobil 3113 6677
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Alt i salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til Audiclub.dk brugere - bare spørg!
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Tilslutning af subwoofer + AUX indgang

Indlæg af Gio »

Hvorfor ikke montere en original sub?
Den gemmes væk i siden, og spiller ganske ok. Men den har selvfølgelig sine begrænsninger, hvis du er ude efter torden-bas :mrgreen:
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Kahr
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8/03/2015 18:06

Re: Tilslutning af subwoofer + AUX indgang

Indlæg af Kahr »

Hej begge,

Forsøgte at koble den på eksisterende subs højttaler udgang, men kunne ikke få det til fungere, kan dog være jeg skulle prøve igen. Men ok, hvad skal du (Kenneth) have for omtalte stikhuse?

Med hensyn til brug af original sub, er det allerede en S-line (Audis egen) sub der er monteret. Synes bare ikke den spiller helt som ønsket. Har søgt sammenligninger med den der kan købes fra BOSE, men der skulle ikke være væsentlig forskel på de to. Det skal lige nævnes, at det ikke er en "baggage-rums" sub jeg har købt, men en såkaldt kompakt sub der kan placeres under forsædet, men stadig en lidt mere fornuftig af slagsen.
Kahr
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8/03/2015 18:06

Re: Tilslutning af subwoofer + AUX indgang

Indlæg af Kahr »

... og derudover (Kenneth) har du så også værktøjet, til at løsne den originale radio?
Brugeravatar
Kenneth J
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16/06/2014 10:05
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Kontakt:

Re: Tilslutning af subwoofer + AUX indgang

Indlæg af Kenneth J »

Det har jeg ja. Et aux sæt koster så vidt jeg husker 400,-
Kenneth, mobil 3113 6677
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Alt i salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til Audiclub.dk brugere - bare spørg!
Besvar

Tilbage til "Multimedia"