Søger kyndig support til MMI/AMI

Alt om forstærkere, højttalere, CD-changere, TV-tunere, iPod, DVD afspillere, Telefonsystemer, mm.
Besvar
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Søger kyndig support til MMI/AMI

Indlæg af M Bruun »

Hejsa

Jeg er ny herinde og glæder mig til at mødes til træf samt at dele erfaring med jer.

Jeg kører i en A5 fra sep 07. Den er med MMI (mener det er 2G high, men er ikke sikker) og det er dette, som min indlæg drejer sig om.

Jeg vil frygteligt gerne kunne afspille musik fra både USB, Iphone/pad og SD-kort. (evt. kun USB og Iphone).
Men da bilen er så gammel som den er, forlyder det fra Audi, at jeg ikke kan opgradere til AMI. Jo hvis jeg vil koste en ny radio (20.000)

Men jeg hører rundt omkring om forskellige måder, hvorpå dette problem kan løses på.

1. Køb af Dension gateway 500 (Men kan jeg miste en evt. chiptuning på dette?)

2. Den KAN opgraderes, det kræver bare en dygtig/vidende tekniker (Det er en intern politik hos Audi som siger, at de ikke kan)

3. Jeg skan skifte radioen ud (20.000 kr.)

Jeg håber meget at nogen, hvis ikke nogle, kan hjælpe mig.

Mvh
Martin
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
Brugeravatar
autoglans
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 222
Tilmeldt: 29/05/2004 16:06
Geografisk sted: Videbæk vestjylland
Kontakt:

Re: Søger kyndig support til MMI/AMI

Indlæg af autoglans »

Hej, du skal have fat i Søren fra Billund Autoteknik, han kan lave det.

Hilsen Jørgen Kronborg
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Søger kyndig support til MMI/AMI

Indlæg af CHG »

Jeg er ret sikker på at der ikke er noget af dette som kan påvirke en evt. Chiptuning.

Jeg har selv MMI 2g high og har fået monteret Fiscon pro som kan overføre musik trådløst (digitalt) fra alle enheder som understøtter overførelse via bluetooth http://www.fiscon-mobile.eu/products/pr ... ic_lwl.php

Jeg gør det selv pt. via ipad2 og samsung galaxy og det fungerer fint, men du kan ikke få vist musiknumre i MMI display eller FIS.

For at få usb / aux skal du have ami og det kan jeg godt få til min bil, så mon du ikke også kan til din når det er samme anlæg.

For at få helt konkrete svar og evt. priser så prøv naviparts.dk eller kontakt kennethj på vagcars.dk. Han har lavet mit og jeg er meget tilfreds med deres service.

Han holder godt nok til nær københavn ellers kan du måske hører theone også på vagcars.dk da han vist holder til i Fredericia.

Håber det hjælper lidt :-)
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Søger kyndig support til MMI/AMI

Indlæg af M Bruun »

Hej igen

Jeg vil rette henvendelse til Søren og høre ham ad :) - mange tak.

Jeg vil meget gerne kunne se numrene samt kunne spille via både bluetooth og kabel. Men hvordan ser jeg ud fra SW- og HW cifrene hvilken version jeg har?

Jeg vil overveje at oprette mig på VAGCARS og så finde ham "theone". Men tror nu at med Densions løsning, at kunne bruge både kabel og bt.


Men måske der senere i aften, eller senere end det, er en herinde som ser denne tråd og som faktisk kan hjælpe med monteringen m.m.

Mvh Martin
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Søger kyndig support til MMI/AMI

Indlæg af CHG »

M Bruun skrev:Hej igen

Jeg vil rette henvendelse til Søren og høre ham ad :) - mange tak.

Jeg vil meget gerne kunne se numrene samt kunne spille via både bluetooth og kabel. Men hvordan ser jeg ud fra SW- og HW cifrene hvilken version jeg har?

Jeg vil overveje at oprette mig på VAGCARS og så finde ham "theone". Men tror nu at med Densions løsning, at kunne bruge både kabel og bt.


Men måske der senere i aften, eller senere end det, er en herinde som ser denne tråd og som faktisk kan hjælpe med monteringen m.m.

Mvh Martin


Angående dension så kan det blokere for bluetooth telefon overførelse. Det fik jeg at vide da jeg selv undersøgte det samme og fravalgte det derfor. Så check hellere en gang til så du ikke risikerer dette. Kan ikke forklare hvorfor, da jeg ikke ved nok om det selv ;-)

Beskrivelse af mmi http://en.wikipedia.org/wiki/Multi_Media_Interface
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Søger kyndig support til MMI/AMI

Indlæg af M Bruun »

Hej Christoffer

Nu du nævner det så har jeg faktisk også fået det samme af vide. (Af Audi Fredericia)
Hvad valgte du så af løsning?

Version er:
SW:B8-HU 46.9.0 0725
HW:B8-HU 6329D2.0

Synes virkelig det er en jungle det her :)
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Søger kyndig support til MMI/AMI

Indlæg af CHG »

Jeg havde ikke original bluetooth og ønskede både håndfri tale med fuld integration til mmi og fis. Derudover ønskede jeg trådløs overførelse af musik.

Fiscon pro gav mig begge dele uden dog at jeg kan se navnet på det nummer der afspilles på mmi eller fis. Det lever jeg fint uden indtil videre, da jeg godt kan skifte numre via ratbetjening og mmi ;)

Hvis du vil kunne se numrene så skal du have AMI og en bluetooth dongle.

Du kan se AMI her: http://www.kufatec.de/shop/en/product?info=560

Hvis du har bluetooth til telefon så er AMI måske nok ellers kan Fiscon pro være et alternativ.
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Søger kyndig support til MMI/AMI

Indlæg af M Bruun »

Jeg har kontakt til Rene fra Cartrends.

Da jeg vil have mulighed for både at overføre via BT, USB og Iphone vil løsningen - som det ser ud lige nu - blive følgende:

- Audi ami til afspilning af musik via iphone/usb.
- Fiscon pro bluetooth med media streaming af musik.
- Opdatering af mmi 2g.
- Skift af indsatsen i mit handskerum.

Som mange sikker allerede ved, så vil det altså IKKE gå ud over en evt. chiptuning (da motorstyrringen ikke involveres)

Dog er jeg i tvivl om det vil skabe problemer når AMIén skal kodes sammen med den nuværende....
Jeg er også lidt i tvivl om hvorfor AMI med dongle ikke kan gøre det (i stedet for at købe både AMI og Fiscon)...

Der arbejdes fortsat på en løsning :)

Tak for hjælpen so far
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Søger kyndig support til MMI/AMI

Indlæg af M Bruun »

Blot til info:

Løsningen med AMI og dongle KUNNE have været en løsning, men da bilen er fra 07 og ikke efter uge 45 i 08, kan det ikke gøres på min.
Cartrends som jeg har kontakt med, har de koder der skal bruges til det ene og det andet.

Måske der er mange herinde som allerede vidste alt dette og ovennævnte problem+løsning, er en genganger herinde - i så fald beklager jeg :)

Min mailkorrespondance med Rene fra Cartrends fortsatte til sen aften i går. Så indtil videre er jeg imponeret over kundeservice og knowhow. Håber andre end mig vil kunne få udbytte af tråden.

Mvh
Martin
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
Besvar

Tilbage til "Multimedia"