Montering af AMI - det er let!

Alt om forstærkere, højttalere, CD-changere, TV-tunere, iPod, DVD afspillere, Telefonsystemer, mm.
Besvar
Brugeravatar
DrKoch
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4/02/2009 11:22
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Montering af AMI - det er let!

Indlæg af DrKoch »

http://amiretro.blogspot.com/
Jeg har fundet denne fine vejledning og det ser rigtig let ud, hvis man bare skifter CD-changeren ud med AMI, så skulle det kunne gøre på under en halv time. Endvidere skulle der ikke være brug for diverse retrofit kabler.

Hvis jeg gerne vil beholde min CD-changer (ved dog ikke helt hvorfor), så skal jeg vel have sådan et kit her :
http://www.kufatec.de/shop/product_info ... 95e3d61d2e
Skal man så lavet et hul i handskerummet, eller hvordan gør man, og er det let?

Update: Det er super let. Læs sidste post.
Senest rettet af DrKoch 30/08/2011 19:58, rettet i alt 1 gang.
Livets små ting - gode tests og opskrifter
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Montering af AMI - er det let?

Indlæg af PEB »

Det er meget nemt. Jeg har monteret AMI i min egen 4F. Jeg placerede AMI til venstre og CD-changer til højre.
Der skal skæres en lille firkant ud på bagsiden af handskerummet for at CD-changeren kan komme helt ind og jeg lavede en lille "lås" så cd-changeren sidder fast.

Du er nødt til at beholde CD-changeren, ellers kan du ikke opdatere MMI systemet.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
DrKoch
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4/02/2009 11:22
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Montering af AMI - er det let?

Indlæg af DrKoch »

Et par spørgsmål:

  • Sidder dit AMI der hvor den "gamle CD-changer sad, og CD-changeren sidder umiddelbart ved siden af?
  • Hvordan lavede du "låsen" - sidder den bare i spænd i det hul du har skåret ud?
  • Hvis man køber retrofit kabler, er det så bare plug&play eller skal der loddes og laves ekstra ledninger til en ny sikring?

Mvh opdatering, så kommer der ved næppe en masse opdateringer mere til det gamle 2G system? Pt kører jeg med 4220, og det fungerer perfekt og skulle også være nok til AMI :-) Men ville da helst beholde begge dele, hvis det er lige til at montere, men ellers så tager jeg bare CDchangeren ind i kælderen og skifter hvis jeg af en eller anden grund vil opdatere.

Ifølge linket fra første post, skulle lyslederkabel passe direkte over, og nogle mener også at strømstikket passer - så er det vel bare ud med cd-changeren og i med AMI, alternativ sætte strømstikket fra retrofitkittet sammen med det originale, og så virker det vel.

Mvh Lars

PS. PEB: du skulle ikke tilfældigvis have et par billeder af operationen :)
Livets små ting - gode tests og opskrifter
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
Brugeravatar
DrKoch
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4/02/2009 11:22
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Montering af AMI - er det let?

Indlæg af DrKoch »

Er der en der har tegningen af hvordan den gamle CD-changer fjernes? Jeg har de der ting man stikker ind i hullet.

Nogen der kan svare på tidligere spørgsmål?
Livets små ting - gode tests og opskrifter
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Montering af AMI - er det let?

Indlæg af PEB »

Du skal bruge to udtrækkere og derefter trække CD-changeren ud.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
DrKoch
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4/02/2009 11:22
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Montering af AMI - er det let? (Done!)

Indlæg af DrKoch »

Hej igen
Så kommer der lige en opfølgning.

Jeg valgte min første løsning med at tage CD-changeren ud og gemme den i kælderen hvis jeg på et eller andet tidspunkt skal opgradere mit MMI (eller sælge bilen og så sælge AMI separat).

Jeg havde købt sådan nogle små "tag-ud" sticks til CD-changeren, som låser op og CD-changeren kan, når den først får ved, let trækkes ud. Herefter sidder der to stik bag på changeren. Begge klik-stik, som let tages af. Det ene er lyslederkabel, det andet er strøm.

Jeg tog stikkene af. Lagde Cd-changeren til side. Tog mit nye AMI og satte stikkene på igen (kan kun vende på en måde). Skubbede den ind i hullet hvor CD-changeren sad. VUPTI, så var det gjort. Det er netop testet med min iPad2, og det fungerer perfekt... Nu må jeg bare have købt mig en ipod :-)

Det tog seriøst ikke mere en 10-15 minutter før det spillede perfekt. Jeg brugte ikke strømstik eller lyslederkabel der fulgte med AMI - kun selve enheden... Det var ren Plug and Play :-D
Livets små ting - gode tests og opskrifter
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
Brugeravatar
tajdk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 39
Tilmeldt: 27/07/2007 21:42
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Montering af AMI - det er let!

Indlæg af tajdk »

Dejligt at se denne post.
Har snakket med AZF, og forespurgt på en pris på AMI til min A6.
Samlet pris, med montering €998,-. Hold da op. De siger, at de skal bruge 4 timer til at montere det.
Selve AMI modulet, kunne jeg købe for €499,-.

Nu har jeg lige et spørgsmål til folkene herinde.
Hvis jeg vil beholde både cd-changer og AMI modul, skal jeg så have andre kabler købt, end hvad der leveres med AMI modulet?
Med venlig hilsen

Thomas A. Jørgensen

Bil: Audi A6 Avant quattro 2.7 TDI Tiptronic DPF '05
Besvar

Tilbage til "Multimedia"