MPEG4 TV-Tuner til A6 4F og brug

Alt om forstærkere, højttalere, CD-changere, TV-tunere, iPod, DVD afspillere, Telefonsystemer, mm.
Besvar
Fink
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 4/09/2008 21:16

MPEG4 TV-Tuner til A6 4F og brug

Indlæg af Fink »

Har googlet nettet for MPEG4 TV-Tuner til min A6 4F, men kan ikke finde nogle gode løsninger, der spiller sammen med MMI 2G.
Såvidt jeg kan se er alle tunere, der spiller originalt sammen med MMI, kun MPEG2.
Er der nogle her på forumet der har, eller kender til, en MPEG4 løsning der spiller.

Er også lidt i tvivl om jeg reelt kommer til at bruge det. Jer der har TV-Tuner installeret, bruger I det?

På forhånd tak for alle input.

MVH
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: MPEG4 TV-Tuner til A6 4F og brug

Indlæg af ullum »

Jeg var rigtig glad for tv når ungerne skulle hentes, og man sidder og venter på dem
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
TC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18/05/2006 21:34
Geografisk sted: Hellerup

Re: MPEG4 TV-Tuner til A6 4F og brug

Indlæg af TC »

Jeg har selv overvejet TV i min bil, men kan ikke lige finde ud af, hvad der alt skal anvendes og hvad det hele vil beløbe sig til! :-k

Hvis du finder en løsning og tager skridtet ud, så hører jeg meget gerne nærmere. :D
[i]Mvh
Thorsteen


Audi SQ5
JESM
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 7/04/2010 23:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: MPEG4 TV-Tuner til A6 4F og brug

Indlæg af JESM »

Var meget glad for mit TV indtil det holdt op med at virke i november 2009!!
Og venter også på at der kommer en MPEG4 version.
Ved ventetid i bilen er det rigtig rart. Når man holder ferie og kun ønsker at bruge
nogle få minutter på at holde sig opdateret er det godt. Tekst-tv brugte jeg også
meget. Hvis der er store igangværende nyheder oppe rundt om i verden kan man
lige holde sig opdateret, jo, der er mange plus-sider!
MEN, efterhånden kan de nye telefoner m/internetforbindelse jo afløse alle andre
medier, så for dem der har sådan en (og forstår at bruge den) er behovet måske ikke
så stort.

Mange hilsener

JESM
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: MPEG4 TV-Tuner til A6 4F og brug

Indlæg af Ivan »

JESM skrev:Var meget glad for mit TV indtil det holdt op med at virke i november 2009!!
Og venter også på at der kommer en MPEG4 version.
Ved ventetid i bilen er det rigtig rart. Når man holder ferie og kun ønsker at bruge
nogle få minutter på at holde sig opdateret er det godt. Tekst-tv brugte jeg også
meget. Hvis der er store igangværende nyheder oppe rundt om i verden kan man
lige holde sig opdateret, jo, der er mange plus-sider!
MEN, efterhånden kan de nye telefoner m/internetforbindelse jo afløse alle andre
medier, så for dem der har sådan en (og forstår at bruge den) er behovet måske ikke
så stort.

Mange hilsener

JESM


Jep osse mig.

Hvis man nu kunne connecte til skærmen med et pc-board fåes f.eks. 7 x 10 cm kople det ind i stedet for tvmodulet, så er alle muligheder i verden åbne. :-k

Men det produceres måske i forvejen?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Fink
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 4/09/2008 21:16

Re: MPEG4 TV-Tuner til A6 4F og brug

Indlæg af Fink »

Mange tak for svarene.

Det ser ikke ud til at der er nogen, der har knækket koden og kender en MPEG4 løsning.

Men som nævnt ovenfor er Smartphones ved at afløse TVet som tidsfordriv når man venter på børnene. Det kan være pengene er bedre brugt på en IPAD i stedet for.
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: MPEG4 TV-Tuner til A6 4F og brug

Indlæg af Yann »

Du har jo altid en mulighed for at købe en universal MPEG4 tuner, og sætte den til din originale TV-tuner.
Dog bliver der så lidt issues med antennerne, og betjeningen bliver jo så vha fjernbetjening og ikke MMI.
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Besvar

Tilbage til "Multimedia"