USB-drøm - hvad skal der til?

Alt om forstærkere, højttalere, CD-changere, TV-tunere, iPod, DVD afspillere, Telefonsystemer, mm.
Besvar
sluppermand
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 14/04/2011 07:39

USB-drøm - hvad skal der til?

Indlæg af sluppermand »

Hej
Overvejer køb af ny A3'er og har det enkle ønske at jeg gerne vil kunne overføre nogle mp3'ere til en usb-nøgle på e.g. 2GB og kunne afspille musikken i min (forhåbentlig kommende) Audi.
Hvilket ekstraudstyr skal jeg bestille for at opnå dette? Jeg vil gerne kunne bladre i foldere mv. vha. ratknapper og/eller radio - helst med info om kunstner osv.

Er det nok at bestille: Concert, multirat og USB-forberedelse?
Eller er jeg virkelig nød til at bestille: Navi-plus, multirat og Audi Music Interface?

Alle input/erfaringer er meget velkomne ;-)
- Peter
sluppermand
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 14/04/2011 07:39

Re: USB-drøm - hvad skal der til?

Indlæg af sluppermand »

Hej igen,
Er der evt. en eller flere, der har installeret "USB-forberedelse" som kunne fortælle hvad man kan og ikke kan med dette interface?
På forhånd tak
Peter
Brugeravatar
Poe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 710
Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Geografisk sted: Middelfart

Re: USB-drøm - hvad skal der til?

Indlæg af Poe »

Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
sluppermand
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 14/04/2011 07:39

Re: USB-drøm - hvad skal der til?

Indlæg af sluppermand »

Tak for fint input til søgning i historikken ;-)
Det forsøgte jeg også inden jeg oprettede dette emne - men uden at finde et svar - og derfor tillod jeg mig at stille og præcisere spørgsmålet (y)
Har du evt. mulighed for at udpege svaret på mit spørgsmål i et tidligere indlæg? Det kan sagtens være mine evner til at googl'e, der kommer til kort ;-)

På forhånd tak
- Peter
Brugeravatar
Sagild
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1976
Tilmeldt: 27/11/2007 21:14
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: USB-drøm - hvad skal der til?

Indlæg af Sagild »

Hvorfor USB? Hvis du har RNS i bilen kan du standard ligge musik ned på et SD kort... Og der kan du får 150 kr. få kort på 8 gb el. lign. RNS har plads til 2 af disse...

Hvis det absolut skal være USB kan du jo bare købe dig en USB adapter hvor SD kortet passer i... Så behover du ikke ud i alle mulige specialløsninger eller bruge ekstra penge på mmi osv.
Platingrå BMW 530D Touring Aut. - 2009 - 235 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, soft-close i dørene, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag.

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D
sluppermand
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 14/04/2011 07:39

Re: USB-drøm - hvad skal der til?

Indlæg af sluppermand »

Hej Sagild,
Tak for dit svar.
USB er ikke et must.
Men jeg tror ikke at jeg har råd til RNS :-( Derfor håbede jeg at der var en billigere smutvej til at have musikken med uden at skulle brænde den på CD ;-)
- Peter

Tilføjelse: Måske giver en eftermontering mening??
http://www.vagnavi.dk/Prisen.htm
Pema
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 179
Tilmeldt: 21/02/2010 12:52
Geografisk sted: Aarhus

Re: USB-drøm - hvad skal der til?

Indlæg af Pema »

Hej,

Audi tyskland har en detaljeret beskrivelse af USB forberedelsen: http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen ... nsole.html
(translate.google.com kan hjælpe hvis du ikke er gode venner med det tyske sprog).

Jeg bider mærke i at det ikke lader til at være muligt at se sangtitler mv.

Hvis du synes det bliver for dyrt med MMI så findes der også uorginale løsninger, bla. fra Dension.
Jeg er glad for min Dension GW 300, men du kan se et udvalg her: http://www.ipodyourcar.dk/icelink/iceli ... valg=Audi#

Hvis du skal have tekstvisning så er det en GW 300 eller GW 5 (som har indbygget bluetooth telefon + A2DP streaming og lidt snedigere betjening) du bør gå efter.

Det er naturligvis ikke MMI eller en RNS-E hverken hvad visning eller betjening angår, men prisen er også en anden.


/Peter
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI (BWA) quattro, 2007
VCDS
Brugeravatar
Sagild
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1976
Tilmeldt: 27/11/2007 21:14
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: USB-drøm - hvad skal der til?

Indlæg af Sagild »

Du behøver jo ikke købe RNS-E fra audi af? Ptheisen.dk har RNS-E til 7500 kr... Dertil kommer så en smule ekstra elektronik men det gør det jo væsentligt billigere og giver dig den bedste løsning.
Platingrå BMW 530D Touring Aut. - 2009 - 235 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, soft-close i dørene, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag.

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D
sluppermand
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 14/04/2011 07:39

Re: USB-drøm - hvad skal der til?

Indlæg af sluppermand »

Hej Peter, Sagild,
Tak for jeres rigtig gode input - jeg tror jeg klapper hesten mht. den fabriksmonterede USB-forberedelse, da det lader til at der at mange forskellige (og bedre) alternativer.
- Peter
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: USB-drøm - hvad skal der til?

Indlæg af Yann »

Vær opmærksom på at det er de færreste alternativer der også viser sangtitler osv - hvilket gør det svært at navigere rundt i musikken.
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
ploft
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 12/04/2010 13:36
Geografisk sted: Aarhus

Re: USB-drøm - hvad skal der til?

Indlæg af ploft »

Og sluttet af med noget i denne stil:

http://stores.homestead.com/2point5/-st ... Detail.bok

(ved ikke om det findes til A3'eren)
Besvar

Tilbage til "Multimedia"