Folk kan ikke hører mig pludselig efter VCDS

Alt om Bluetooth til Audi
Besvar
nyvang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 13/03/2013 19:50

Folk kan ikke hører mig pludselig efter VCDS

Indlæg af nyvang »

Hej

Bil: A6 4F fra 05, 3,0 TDI Q

Mit problem er: Bluetooth connected med telefon, kan høre folk jeg taler med, kan søge i telefonbog, men de kan ikke hører mig. Det er pludselig sket - det har virket. Voice command funktionen fungerer ikke længere, den er blot grå. Trykker jeg på SDS knappen på rattet, skriver den "but not used"

Jeg har VCDS kodet modul 77(telephone) for at få anden sprog på SDS(Det var tysk, vil have engelsk), jeg ændrer det til engelsk men hun snakker stadig tysk. Lader det være.
Nu virker det pludselig ikke mere.

Ektra info - jeg skiftede mit Multifunktionsrat med paddles til et TTS rat med paddles - skulle være plg and play. Har ingen problemer været - jeg har installeret dette umiddelbart omkring samme tidspunkt. Ved ikke om det kan spille ind.

Nogen der har prøvet dette?
Vil gerne have mit BT med tlf tila t virke igen og også gerne SDS(gerne på engelsk)

Nogen ideer?
A6 Avant '05, 3.0 TDI quattro Tip
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Folk kan ikke hører mig pludselig efter VCDS

Indlæg af rlarsen »

Hvad har du kodet i telefon enheden (77) ??

Har du det store SDS, eller kun light versionen (kun SDS for telefonen) ??

Hvis du har et fulde SDS, skal du skifte sprog via update CD'erne (3 stk.) - SDS light ændres sprog via telefon enheden (77).
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
nyvang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 13/03/2013 19:50

Re: Folk kan ikke hører mig pludselig efter VCDS

Indlæg af nyvang »

Jeg mener jeg har fuld SDS - hun var blot på tysk, så troede det var i telefonmodulet(77) jeg ændrede det. Men virkede naturligvis ikke.

Men nu er det som om SDS er blevet deaktiveret somehow - hvorfor den bare siger but not used, npr man trykke på knappen.
Samt at mic er helt død i telfon øje med.

Any idea, hvordan jeg får det tilbage igen - for så må jeg skirfte sprog med update CD'er(Hvor får man dem fra?)
A6 Avant '05, 3.0 TDI quattro Tip
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Folk kan ikke hører mig pludselig efter VCDS

Indlæg af rlarsen »

Du har en log i VCDS installations mappen, i og den kan du se hvad du har haft kodet - rull denne kodning tilbage, og fjern evt. fejl med VCDS - og du burde have SDS igen.

Hvis du har fuld SDS, har du også normalt mulighed for at styre Radio, Navigation, CD osv. - har du normalt dette ??

Update CD'erne er nogle som du kan købe i Tyskland fx på ebay, eller hvis der er nogen i dit område som har dem, som du evt. kan låne dem fra - se bestilnummer her: viewtopic.php?f=92&t=17749 (se sidste indlæg på den første side)

Hvordan du skifter sprog - og/eller opdatere MMI kan du læse i PDF nedenfor (samt i linket ovenfor)
Opdateringsanvisning vedr. MMI high.pdf
(306.35 KiB) Downloadet 919 gange
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
nyvang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 13/03/2013 19:50

Re: Folk kan ikke hører mig pludselig efter VCDS

Indlæg af nyvang »

Lyder som en mulighed. Vil se om jeg kan finde filen - en txt fil? Filnavn, kender du evt det?

For lyder som en god plan.

Ja der var fuld SDS, hun snakkede blot tysk - og var sku ikke for god til at skifte musiknumre etc på tysk :-)

Tak for link og vejledning med update.
Skal lige prøve om jeg ikke kan få mic/SDS tilbage igen også er næste step at opgradere til andet sprog.
A6 Avant '05, 3.0 TDI quattro Tip
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Folk kan ikke hører mig pludselig efter VCDS

Indlæg af rlarsen »

nyvang skrev:Lyder som en mulighed. Vil se om jeg kan finde filen - en txt fil? Filnavn, kender du evt det?

For lyder som en god plan.

Ja der var fuld SDS, hun snakkede blot tysk - og var sku ikke for god til at skifte musiknumre etc på tysk :-)

Tak for link og vejledning med update.
Skal lige prøve om jeg ikke kan få mic/SDS tilbage igen også er næste step at opgradere til andet sprog.

Der findes en Debug- og en Logs mappe i roden af din VCDS installation, det vil være i Debug mappen at du skal finde din kode historik - og JA, det er en tekst fil.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
DrKoch
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4/02/2009 11:22
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Folk kan ikke hører mig pludselig efter VCDS

Indlæg af DrKoch »

Prøvede du at opdatere/ændre sprog via cd'erne?
Er det løst?
Livets små ting - gode tests og opskrifter
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
Besvar

Tilbage til "Bluetooth"