Bluetooth hopper af og på Audi A4 B6

Alt om Bluetooth til Audi
Besvar
krill
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 93
Tilmeldt: 27/09/2010 21:08
Geografisk sted: Hjørring

Bluetooth hopper af og på Audi A4 B6

Indlæg af krill »

Jeg har lige fået ny telefon (LG Optimus G) og har nu fået problemer med at den hopper af og på bluetooth. Mobilen kan sagtens oprette forbindelse og parre med bilen. Men efter 2-3 minutter hopper mobilen af bilens bluetooth, og efter et par minutter opretter den af sig selv forbindelse igen.

Bilen er en Audi A4 B6 årgang 2003. Jeg har ikke oplevet nogen problemer med nogen andre telefoner, der har det fungeret 100%. Bluetooth modulet har jeg selv monteret, men det er købt hos cartrends som også lavede ledningsnettet dertil.

Kan det have noget at gøre med at min nye mobil har bluetooth 4.0?

Nogen der har nogle forslag til en løsning??
Lars Sand
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1/08/2010 01:24

Re: Bluetooth hopper af og på Audi A4 B6

Indlæg af Lars Sand »

Se efter i din telefons indstillinger, at den ikke slukker automatisk for Bluetooth hvis den er inaktiv i nogle minutter.
Lars Sand
Audi A4 Avant 2.0 TDI, 143 hk (2010)
krill
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 93
Tilmeldt: 27/09/2010 21:08
Geografisk sted: Hjørring

Re: Bluetooth hopper af og på Audi A4 B6

Indlæg af krill »

Jeg har forsøgt med et gammelt nokia bluetooth headset, der er ingen problemer med at den hopper af og på. Jeg tror derfor ikke der er telefonen der er noget galt med, da telefonen holder fin bluetooth forbindelse med andre apparater.
Men det kan være jeg tager fejl, men kan ikke finde nogle indstillinger omkring det på mobilen.
krill
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 93
Tilmeldt: 27/09/2010 21:08
Geografisk sted: Hjørring

Re: Bluetooth hopper af og på Audi A4 B6

Indlæg af krill »

Efter jeg har forsøgt virkelig mange ting, viser det sig at hvis jeg lader være med at give bilen lov til at hente telefonbogen fra mobilen via bluetooth, så virker det.

Efter jeg har undersøgt det lidt nærmere, ser det ud til at min telefon har problemer med at sende data via bluetooth. Afsendelse af data via bluetooth fra andre enheder til mobilen virker fint.

Men det korte af det lange er at jeg nu kan bruge mit bluetooth i bilen, dog uden at få telefonbogs visning i speedometeret, hvilket jeg må leve med for nu.
Besvar

Tilbage til "Bluetooth"