Software i Audi Håndsæt for gammel?

Alt om Bluetooth til Audi
Besvar
Weeman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 30/08/2006 19:27

Software i Audi Håndsæt for gammel?

Indlæg af Weeman »

Hejsa!

jeg har en 2008 Audi S8 med original Bluetooth installation og originalt Audi håndsæt i armlænet. Mit bluetooth modul var gået i stykker, og jeg fik det derfor skiftet hos Audi. Nu virker det fint med min mobil, jeg kan connecte osv.

MEN: Mit håndsæt i armlænet skriver: "Software on handset is not compatible with the MMI.Please contact an Audi Dealership". Så det der ser ud som om der er sket, er at Bluetooth modulet er helt nyt, men softwaren i håndsættet er for gammel til at snakke sammen med det nye bluetooth modul.

Nu har min bil stået hos AUDI i 5 dage uden jeg har fået noget svar, så nu prøver jeg herinde: hvad skal jeg gøre? Skal jeg bare have en ny DVD med ny MMi software, skal håndsættet skiftes eller hvad?

Jeg er helt på bar bund, og det værste er at det er mit audi værksted øjensynligt også! :S

Kan i hjælpe herinde?
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: Software i Audi Håndsæt for gammel?

Indlæg af Yann »

Hvilket partnr. havde det gamle modul?, Og hvilket partnr, har det nye?
Er kodningen på det nye modul den samme som på det gamle?

MMI-Update CD´erne til MMI 2G, opdaterer ikke håndsættet, men "kun" de styreenheder der er tilsluttet via lysleder (undtaget er dog navi, der opdateres af navi-DVD´en)
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Weeman
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 30/08/2006 19:27

Re: Software i Audi Håndsæt for gammel?

Indlæg af Weeman »

Jeg finder partnumrene til dig snarest, tak for svar!

Dog er der kommet en lille update i sagen: Audi siger nu at det jeg har gang I slet ikke kan lade sig gøre: Det er ikke muligt at køre både med "Freisprachsanlage" altså med et bluetooth hjåndsæt fastmonteret, og køre med sin egen mobiltelefon på det ny modul. Der er 2 forskellige moduler, og der findes åbenbart ikke et moduld er understøtter både Audi håndsæt og almindelige mobiler. Så det der er sket, er at AUDI har konstateret at bluetooth modulet i min bil var defekt, og har så skiftet det til et andet modul som ikke understøtter håndsættet men til gengæld udnerstøtter min iphone.

Er der nogen der kan verificere dette?
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: Software i Audi Håndsæt for gammel?

Indlæg af Yann »

Du kan ihvertfald ikke have både røret og din mobil tilsluttet samtidig, det er nemlig ikke muligt at tilslutte 2 BT enheder til det samme modul.
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Besvar

Tilbage til "Bluetooth"