Lige et hurtigt spørgsmål ang. BOSE

Alt om BOSE lydsystemer.
Besvar
Tigger.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/02/2007 12:43
Geografisk sted: Århus

Lige et hurtigt spørgsmål ang. BOSE

Indlæg af Tigger.dk »

Hej alle,

Jeg har som sagt et lille spørgsmål ang. BOSE

Jeg har lige bestilt en A4 årg. 07, der som standard har Concert radioen og 10 aktive højtalere.

Nu er jeg kommet i tvivl om hvorvidt jeg skulle have ofret penge på BOSE anlæget alligevel. Jeg kan nemlig nå at få det tilføjet endnu, hvis det er.

Spørgsmålet går på om Bose er pengene værd, eller om jeg hellere skal sætte noget uorginalt lyd i, på et senere tidspunkt, hvis jeg ikke bliver tilfreds med dem der følger med?

Jeg håber I kan rådgive mig lidt.
Brugeravatar
Iznogood
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2182
Tilmeldt: 2/06/2004 07:50
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Iznogood »

Jeg ville være tilfreds med bose, har været i Tyskland i dag i en A4 3,0TDI med bose.
Det spillede saftsusemig godt.
MVH
Jesper Kjeldsen

Come to the dark side, we have cookies.....
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Jeg har selv haft en A4 med BOSE, og jeg var slemt tilfreds med det. Det vil være synd at begynde at eftermontere noget skrot nu hvor du har chancen for at få BOSE i fra starten.
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Indlæg af Jonas_R »

Det er jo noget sludder, til de penge et bose anlæg koster kan man sagtens få monteret et anlæg i de org. "huller" som spiller bedre og er billigere det er helt sikkert.

Men udover det så spiller et bose anlæg godt, men det er bare mange penge ekstra Smiler

/Jonas R.
Brugeravatar
Iznogood
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2182
Tilmeldt: 2/06/2004 07:50
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Iznogood »

Jeg er enig med Kim i at bilen jo nok også er noget mere værd, med original Bose lyd, frem for noget man selv har sat i. Uanset hvor godt det kan være.
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om hvad jeg ville vælge som brugt bil.
Det er jo ikke alle der er lige så grundige når de trækker ledninger rundt i bilen som Kenneth, Jonas med flere
MVH
Jesper Kjeldsen

Come to the dark side, we have cookies.....
Tigger.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/02/2007 12:43
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Tigger.dk »

Sagen er den, at jeg er lidt bange for at gå hen og fortryde BOSE anlægget, hvis lyden ikke er markant bedre end de aktive højtalere, der følger med fra standard.

Det skal lige siges, at jeg i mine tidligere biler altid selv har haft monteret anlæg...ikke noget der ligner konkurrence klasse, men stadig i den gode/halvdyre ende, med en rigtig god lyd.
Men nu er jeg jo ved at blive voksen...tror jeg nok, og har ikke rigtig lyst til at skulle til at skille hele bilen ad når jeg får den, og derfor overvejer jeg BOSE'en
Ikke desto mindre, har ovenstående naturligvis indflydelse på mine forventninger/krav til BOSE anlægget.

Nu har jeg desværre ikke haft mulighed for selv at høre BOSE anlægget, men jeg er godt med på, at jeg ikke skal forvente at det spiller som et highend anlæg til 20-30K.
Men jeg forventer da, at det spiller mindst lige så godt, som hvis jeg gik ud og eftermonterede noget i den samme prisklasse.

Er det utopi, eller kan jeg roligt satse på BOSE?
Tigger.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/02/2007 12:43
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Tigger.dk »

Det kan der selvfølgelig noget om Iznogood, men generalt får man jo ikke det store for anlæg mm. når man sælger sit dyrbarste eje...
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Jonas_R skrev:Det er jo noget sludder, til de penge et bose anlæg koster kan man sagtens få monteret et anlæg i de org. "huller" som spiller bedre og er billigere det er helt sikkert.

Men udover det så spiller et bose anlæg godt, men det er bare mange penge ekstra Smiler

/Jonas R.


En bils samlekvalitet bliver ikke bedre hver gang man skiller den ad, så hvis jeg stod og skulle have en spritny bil ville jeg klart vælge BOSE anlægget hvis man vil have en ordentlig lyd.
Brugeravatar
Iznogood
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2182
Tilmeldt: 2/06/2004 07:50
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Iznogood »

Jeg mener jo netop at Bose monteret i bilen fra fabrikken må være mere værd end et eftermonteret lydsystem.
MVH
Jesper Kjeldsen

Come to the dark side, we have cookies.....
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Indlæg af Jonas_R »

Kitora:
Yes yes, men det var mest at du sagde at man eftermonterede skrot. Det jeg mente var bare at man sagtens kan eftermontere noget som spiller bedre end bose.

Men nok om det, hvis du har pengene så ville jeg da smide det BOSE anlæg i. Det spiller i hvert fald meget godt i min mors A6'er fra '97.


Rettet:
Nu så jeg så lige at der står det koster 10.000 kr, så tror jeg sku de penge er givet meget godt ud Smiler

/Jonas R.
Brugeravatar
Iznogood
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2182
Tilmeldt: 2/06/2004 07:50
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Iznogood »

Jonas_R skrev:Kitora:
Yes yes, men det var mest at du sagde at man eftermonterede skrot. Det jeg mente var bare at man sagtens kan eftermontere noget som spiller bedre end bose.

Men nok om det, hvis du har pengene så ville jeg da smide det BOSE anlæg i. Det spiller i hvert fald meget godt i min mors A6'er fra '97.


Rettet:
Nu så jeg så lige at der står det koster 10.000 kr, så tror jeg sku de penge er givet meget godt ud Smiler

/Jonas R.


Ja for dælen da, til 10K er det da bare at slå til.
MVH
Jesper Kjeldsen

Come to the dark side, we have cookies.....
Tigger.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/02/2007 12:43
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Tigger.dk »

Hej igen,

Tak for råd og vejledning de herrer

Så er der bestilt BOSE til Audi'en

...men jeg siger jer, hvis det ikke spiller ordentligt, så kommer jeg efter jer! Ond eller sur Griner
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Tigger.dk skrev:Hej igen,

Tak for råd og vejledning de herrer

Så er der bestilt BOSE til Audi'en

...men jeg siger jer, hvis det ikke spiller ordentligt, så kommer jeg efter jer! Ond eller sur Griner


Bare rolig vi kan høre musikken når du kommer, så du får ikke fat i os... Griner
Tigger.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/02/2007 12:43
Geografisk sted: Århus

Re: Lige et hurtigt spørgsmål ang. BOSE

Indlæg af Tigger.dk »

Nå, nu har jeg haft bilen i et stykke tid...ink. BOSE, så jeg tænkte lige ville komme med en kort bemærkning mhp. BOSE anlægget.

Da jeg hentede bilen og satte mig ind i den og tændte for radioen for første gang, må jeg sige at jeg blev noget skuffet. Lyden var alt andet end imponerende. Flad lyd og død bass.

Okay...det kan der jo gøres noget ved på et senere tidspunkt, tænkte jeg.

Men efter nogle dage, og nogle lange køreture, skulle det vise sig at være med BOSE anlægget, som med så mange andre højtalere. De skulle åbenbart lige spilles til (gummimembranerne har nok været lidt stive fra fabrikken), for efter en del timers brug spiller det hele faktisk rigtigt godt...endda bedre end forventet.
Bassen arter sig bedre end jeg havde troet den ville komme til - enhedens størrelse taget i betragtning, og diskanten og mellemtonen har en god og defineret lyd.

Til dem der skulle være i tvivl, hvorvidt det kan betale sig med et BOSE anlæg, vil jeg helt klart sige ja. Hvis man skal have noget eftermonteret, der spiller i samme klasse, skal man nok regne med at skulle af med noget der ligner 8 - 13 k for stumper (Radio, forstærker/-e, 2 sæt højtalere, Bas og kabler mm.), dertil kommer tiden man skal bruge for at montere det hele. Altså, i det store hele har det, efter min mening, været en rigtig god investering og kan varmt anbefales.

Læste iøvrigt et eller andet sted her i forummet, at der var en mente BOSE'n ikke kunne spille højt nok...altså jeg har ikke haft mit på maks endnu...jeg er bange for mine ører begynder at bløde hvis jeg gør.
A4 Avant 2.0 TDI '07
Q7 3.0 TDI '07
Brugeravatar
Skeel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 16/10/2006 23:52
Geografisk sted: Whiskeybæltet
Kontakt:

Re: Lige et hurtigt spørgsmål ang. BOSE

Indlæg af Skeel »

Med klappen nede og 230 på nålen, spiller mit BOSE vindstøjen op ved 80% ydelse.

Hvis man ønsker højere lyd, må det vœre fordi man er stokdøv, driver et mobildiskotek, eller har behov for ekstrem opmœrksomhed når man er I drive-in bio...
"Rulleskøjten" RS4 Cabriolet MTM
Q7 3.0 TDI med bagsæder.
Tigger.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/02/2007 12:43
Geografisk sted: Århus

Re: Lige et hurtigt spørgsmål ang. BOSE

Indlæg af Tigger.dk »

Meget glad Kunne ikke være mere enig Skeel!
A4 Avant 2.0 TDI '07
Q7 3.0 TDI '07
Tigger.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/02/2007 12:43
Geografisk sted: Århus

Re: Lige et hurtigt spørgsmål ang. BOSE

Indlæg af Tigger.dk »

Jeg har lige en tilføjelse hvad BOSE lyden angår.

Jeg synes lide var god med den "Concert" radio der sad i bilen som standard.
Jeg har lige sat et RNS-E anlæg i, og lyden er blevet markant bedre, så den kombination kan altså varmt anbefales. Ok
A4 Avant 2.0 TDI '07
Q7 3.0 TDI '07
Besvar

Tilbage til "BOSE lydsystemer"