Originalt BOSE system eller ej?

Alt om BOSE lydsystemer.
Besvar
Soulbrother
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7/04/2012 17:57

Originalt BOSE system eller ej?

Indlæg af Soulbrother »

Hej med Jer,

Jeg er for kort tid siden blevet en glad ejer af en A4 B5 Avant fra 1996, men jeg er dog mindre glaf for de standard højttalere der sidder i den. Den tidligere ejer har monteret en eller anden Pioneer radio med iPOD stik og alt det der, men højttalerne lyder simpelthen SÅ tamme og forfærdelige. Så jeg vil frygtelig gerne have nye højttalere i. Spørgsmålet er bare om jeg skal købe et komplet originalt BOSE anlæg til den, eller vil I fraråde mig det, og finde alternativer. Der er jo masser af gode højttalere på markedet i dag, men BOSE plejer jo at have suveræn lyd. Det skal lige siges at der ikke er udskæringen til højttalere i beklædningen i bagdørene (aner ikke hvorfor) men man behøver vel ikke have alle højttalere sat til før det "reagerer"?

Hvad siger eksperterne? BOSE eller alternativer?


Med venlig hilsen
--
Peter Andersen
Soulbrother
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7/04/2012 17:57

Re: Originalt BOSE system eller ej?

Indlæg af Soulbrother »

Skal jeg tolke manglen på svar som at folk ikke er glade for deres BOSE system? Eller er det mere fordi folk ikke ved hvad jeg alternativt skal vælge?

:lol:
Brugeravatar
El_prepzi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 443
Tilmeldt: 20/11/2004 22:21
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Originalt BOSE system eller ej?

Indlæg af El_prepzi »

Jeg har i mine Audier haft Bose og orginalt, og jeg syntes kun Bose systemet lyder maginalt bedre, end orginal systemet. Dog gør Subben i bagage rummet en forskel, den giver lige det sidste punch, uden man behøver at spille overdøvende højt. men jeg er jo også en gammel discorotte :)
Preben Jensen
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Originalt BOSE system eller ej?

Indlæg af Gio »

El_prepzi skrev:Jeg har i mine Audier haft Bose og orginalt, og jeg syntes kun Bose systemet lyder maginalt bedre, end orginal systemet. Dog gør Subben i bagage rummet en forskel, den giver lige det sidste punch, uden man behøver at spille overdøvende højt. men jeg er jo også en gammel discorotte :)
Nu er det jo ikke kun BOSE der giver sub bagi. Jeg har en monteret originalt - og jeg har ikke BOSE.
Spiller fint - men selvfølgelig ikke som 2 x 12" monteret i egen kasse bagi (som jeg havde i en tidligere Audi O:)) - men jeg foretrækker overmåde at mit bagagerum kan bruges til andet end højttalere, og jeg kan komme til reservehjulsbrønden :)
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Soulbrother
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7/04/2012 17:57

Re: Originalt BOSE system eller ej?

Indlæg af Soulbrother »

Så det I siger er, at det ikke er nødvendigt at smide 2.000kr - 3.000kr efter et komplet BOSE system til den, og i stedet kigge lidt efter hvad der ellers er på markedet? Jeg gider bestemt heller ikke have hele bagagerummet fyldt med baskasser og forstærkere. Dog må det gerne lyde lidt bedre end en gammel tør transistor radio fra før krigen :)
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Originalt BOSE system eller ej?

Indlæg af omes »

Jeg er igang med en lille ombygning i min A3. Fra org. concert anlæg, med 10 højtalere, til komplet bose ligledes med 10 højtalere, incl sub. Men jeg vil aldrig ofre de over 14 kilo for det fra fabrikken, frem for det org. anlæg, som spiller ganske fint. Jeg har kun gjort det, da jeg fik et billigt bose anlæg på ebay, så tænkte at det måtte prøves. Og jo Bose spiller bedre end det alm. anlæg, men ikke overvældende meget bedre.

Jeg ville i dit tilfælde kigge ved en auto hifi forhandler og finder noget som passer i dørene/a-stolpen, eller hvor højtalerne nu sidder.

Jeg har mit gamle concert anlæg til salg, det passer nok ikke direkte over i din, men hvis du er frisk på et lille eksperiment, så er det en mulighed :-)
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
Soulbrother
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7/04/2012 17:57

Re: Originalt BOSE system eller ej?

Indlæg af Soulbrother »

Ja det kan sagtens lade sig gøre at finde et komplet BOSE anlæg på ebay til rimelige penge (y)

Men det var mere om det kunne betale sig, eller om man lige så godt kan smide 2.000kr - 3.000kr efter et anlæg fra den lokale HIFI forretning?

Tror jeg kører en tur i HIFI forretningen og hører om de kan give mig et godt tilbud :P

Tak for hjælpen

/ Peter
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Originalt BOSE system eller ej?

Indlæg af Avantismo »

BOSE system kører med aktive højtalere. Det betyder at der skal trækkes mange nye ledninger og et omfattende arbejde.

Min bil er med standard højtalere (fultone + diskanter i fordørene) og spiller med en Clarion HU.

Lyden fejler ikke noget. Meget bedre end i min kone's Aygo, selv om den har stor lydpakke med 6 højtalere.

Jeg tror lyden er temlig afhængig af lyddæmpningen i døren.

Overvej at smide noget dynamat eller lignende i dørene.
Senest rettet af Avantismo 28/04/2012 08:18, rettet i alt 1 gang.
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Originalt BOSE system eller ej?

Indlæg af FinnK »

Hvornår har konen fået monteret lydpakke :?: . Og så med 6 højtalere...De fleste koner plejer bare at få monteret 2 nye(større)forlygter. aygo er da et fint navn...til en bil ;) :D
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Originalt BOSE system eller ej?

Indlæg af Avantismo »

He he. Funny Finn.

Er rettet nu :-
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Soulbrother
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7/04/2012 17:57

Re: Originalt BOSE system eller ej?

Indlæg af Soulbrother »

Replica skrev:BOSE system kører med aktive højtalere. Det betyder at der skal trækkes mange nye ledninger og et omfattende arbejde.

Min bil er med standard højtalere (fultone + diskanter i fordørene) og spiller med en Clarion HU.

Lyden fejler ikke noget. Meget bedre end i min kone's Aygo, selv om den har stor lydpakke med 6 højtalere.

Jeg tror lyden er temlig afhængig af lyddæmpningen i døren.

Overvej at smide noget dynamat eller lignende i dørene.



Ja jeg har godt set det fuldstændig (næsten) uoverskuelige ledningsnet der er med til det originale BOSE lydsystem, så jeg overvejer også kraftigt en anden løsning, selvom jeg nok ikke helt slipper for at trække et par ledninger ;)

Tak for Jeres tilbagemeldinger alle sammen.

Mvh Peter
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: Originalt BOSE system eller ej?

Indlæg af Jonas_R »

Replica skrev:BOSE system kører med aktive højtalere. Det betyder at der skal trækkes mange nye ledninger og et omfattende arbejde.

Min bil er med standard højtalere (fultone + diskanter i fordørene) og spiller med en Clarion HU.

Lyden fejler ikke noget. Meget bedre end i min kone's Aygo, selv om den har stor lydpakke med 6 højtalere.

Jeg tror lyden er temlig afhængig af lyddæmpningen i døren.

Overvej at smide noget dynamat eller lignende i dørene.


Ehm det bose anlæg i min bil kører altså ikke med aktive højtalere men har en forstærker i bagagerummet som sidder på sub'en.

Jeg har monteret BOSE i min A6'er og det spillede noget bedre end standard anlæget, men ikke overvelende bedre. Men synes det var de ca 2700 kr værd og den ene dag det tog at montere det. Samtidig er det org. og det betyder jo også lidt.
sørenf
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19/04/2012 09:37

Re: Originalt BOSE system eller ej?

Indlæg af sørenf »

Jeg har osse gang i anlægget jeg overvejer og skifte subben til denne
https://autohifi.dk/index.php?route=pro ... uct_id=303 da den passer i den org baskasse er der andre lign ?
Besvar

Tilbage til "BOSE lydsystemer"