Billede fra Bose udstyret A4 B6'erens hattehylde

Alt om BOSE lydsystemer.
Besvar
ploft
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 12/04/2010 13:36
Geografisk sted: Aarhus

Billede fra Bose udstyret A4 B6'erens hattehylde

Indlæg af ploft »

Har søgt forgæves på nettet efter hvordan hattehylden i en Bose udstyret B6'er ser ud - er der nogen af jer, der kan være behjælpelige ?
(og evt. et reservedelsnummer)
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Billede fra Bose udstyret A4 B6'erens hattehylde

Indlæg af PEB »

Nummeret afhænger af om bagsædet (ryggen) kan lægges ned.

8E0 863 411 T plus en farvekode (ryg kan nedfældes)

8E0 863 411 F plus en farvekode (ryg kan ikke nedfældes)

Begge til BOSE og uden rullegardin
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
ploft
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 12/04/2010 13:36
Geografisk sted: Aarhus

Re: Billede fra Bose udstyret A4 B6'erens hattehylde

Indlæg af ploft »

Tak Poul!
Altid til redning :-)

Det er med nedfældbar ryg, kan være det gør søgningen nemmere - det er ikke mange der umiddelbart har den slags til salg, ser det ud til...
ploft
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 12/04/2010 13:36
Geografisk sted: Aarhus

Re: Billede fra Bose udstyret A4 B6'erens hattehylde

Indlæg af ploft »

Nogen der ligger inde med en guide til at tilslutte Bose forstærker til en A4 B6 limo og RNS-E, syntes ikke at kunne finde noget nogen steder ?

Nu har jeg læst en del om folk der skifter væk fra Bose, fordi det ikke er godt nok - og folk der vil opgradere til bose, men bliver frarådet det fordi det giver for lidt, sammenlignet med det originale.

Så er man ude i at installere noget andet end hvad Audi fabrikken vil smide i bilerne, er det hot or not ?
- har i de unge dage gode erfaringer med DLS, har I ellers nogle forslag?

Svært ved at beslutte mig for at gå efter bose oem installation, eller "almindeligt" aftermarket...

Holdninger, erfaringer mv. sig frem :-D
ploft
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 12/04/2010 13:36
Geografisk sted: Aarhus

Re: Billede fra Bose udstyret A4 B6'erens hattehylde

Indlæg af ploft »

Delvis besvarelse af mit eget spørgsmål og det er i øvrigt til en avant, men fremgangsmåden være omtrendt den samme:

Guide (på tysk og uden billeder):
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=494044

Det som bl.a. afholdte mig fra at gå efter bose, var brugen af mikrofon der skal monteres i loftslyset - har ingen anelse hvordan jeg får trukken nogen kabler derind og vil være ked af at skulle brække og flå for meget i loftet (input er velkommen).

Såfremt det kan lade sig gøre, vil jeg sigte efter bose anlæg. Har et bud ude på et sæt med kabler, forstærker, højttalere og bassen i hattehylden (har dog en sprit ny liggende - synd man ikke umiddelbart kan montere 2 8)).

Min ide om at eftermontere forstærkere bag beklædningen, faldt desværre lidt i vasken da der ikke var så meget plads som jeg først havde regnet med. Så skulle de være fysisk små forstærkere og det lykkedes mig ikke at finde nogen af disse i kvalitetsmærker jeg ville gå med.

I øvrigt et tip, i stedet for at stå og måle sig frem for at finde plads til forstærkeren bag beklædningen: lav en skabelon i pap eller lignende, så den både får højde, dybde og bredde. Det er svært at måle sig grundet alle de spøjse vinkler.
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Billede fra Bose udstyret A4 B6'erens hattehylde

Indlæg af 8PJ »

Hej Ploft

Det skal nu ikke være montering af mik. i loftlampen, som afskrækker dig. Mikrofonen monteres let ved at afmontere lampen (glas af og løsne et par skruer). Ledningen kan let trækkes under loftbeklædningen (kan trækkes lidt ned ude mod forruden) og lirkes ind under a-stolpe bekædningen. Du skal altså ikke afmontere loftbeklædning etc.

ploft skrev:Det som bl.a. afholdte mig fra at gå efter bose, var brugen af mikrofon der skal monteres i loftslyset - har ingen anelse hvordan jeg får trukken nogen kabler derind og vil være ked af at skulle brække og flå for meget i loftet (input er velkommen).
ploft
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 12/04/2010 13:36
Geografisk sted: Aarhus

Re: Billede fra Bose udstyret A4 B6'erens hattehylde

Indlæg af ploft »

Hej igen,

Så har jeg fået indkøbt følgende:

Bose ledningsnet til RNS-E (komplet ledningsnet fra A4 B7, hvor jeg har fisket Bose delen ud af - min er en B6'er)
Bose forstærker + 4 diskanter og dørhøjttalere + centerhøjttaler + hattehyldebas (også fra en B7'er)

Jeg mangler dog beslaget forstærkeren skal sidde i - nogen, der kender et reservedelsnummer på sådan en fætter og evt. skruer/bolte?

Så skulle der vel ikke være noget i vejen for at splitte bilen ad og gå igang ?

Bose modellen er uden audiopilot så vidt jeg kan se (der er hvert fald ikke nogen særlige kabler til det i ledningsnettet) og forventer jeg kan køre på Gala indtil jeg lige kommer i kontakt med én herinde fra, med kabel der kan gøre min RNS-E Bose enabled.

Kan i øvrigt fortælle Bose ledningsnettet er sovset godt ind i det øvrige ledningsnet, men med lidt god tålmodighed og plads så er det ikke svært at få fundet de steder hvor man skal "klippe" lidt afhængig af hvordan man vælger at refitte det i sin bil. Ikke den billigste måde at komme igang på - men til gengæld har man så et ekstra ledningsnet man kan gøre brug af og måske spare et par $ på kufatec kabler.

- Peter
Besvar

Tilbage til "BOSE lydsystemer"