Brumme/Støj fra center højtaleren i fronten

Alt om BOSE lydsystemer.
Besvar
Brugeravatar
MikkelS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 614
Tilmeldt: 22/07/2009 12:15
Geografisk sted: Aalborg

Brumme/Støj fra center højtaleren i fronten

Indlæg af MikkelS »

Billede

Når jeg sætter nøglen i og slår den til tænding er den en højlydt summen/brummen fra den højtaleren der på billedet - altså centerhøjtaleren i fronten ved forruden. Er der nogen der har et bud på hvad det skyldes - det kunne godt lyde som et stel problem - men det tror jeg ikke det er. Hvis højtaleren er død vil den så brumme?

Hvis jeg skal have en ny er der så nogen der ved om der findes en ny - jeg kan ikke finde det i e*ka.

Enhver form for hjælp/løsning på problemet vil blive belønnet Blinke
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Brugeravatar
Dravis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 394
Tilmeldt: 9/08/2007 00:16
Geografisk sted: Skødstrup

Re: Brumme/Støj fra center højtaleren i fronten

Indlæg af Dravis »

Brumme-lyde fra højttaleren betyder at DEN fungerer, men noget FØR højtaleren gør ikke Blinke
Jeg kender ikke Boses system, men normalt vil "Staging" højttaleren midt i fronten (den sørger for at "samle" stereo-lyden foran i bilen) være drevet fra en separat forstærker, eller fødet via et modstandsnetværk fra sidehøjttalerne i fronten/dørene. Jeg kunne godt forstile mig at defekte ledninger (isolering slidt af ) og eventuelt kontakt til de forkerte ting kunne give grimme lyde i denne højttaler.

Kabling til /fra den højttaler skal checkkes.

Prøv at se om brummelydene forsvinder hvis du fader lyden helt om til bag-højttalerne.
---Dravis---
Volvo V60 D4 R-Line Aut. AWD 190Hk - Seat Mii 1,ingenting -- Økolokomotiv - 106000 km -> MV Agusta F4 SR + Duc ST4SABS + BMW R65 :-)
Brugeravatar
MikkelS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 614
Tilmeldt: 22/07/2009 12:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brumme/Støj fra center højtaleren i fronten

Indlæg af MikkelS »

Ja jeg må hellere få skilt det af. Det mystiske er at den brummer selvom radioen ikke er tændt - jeg er bange for at en forstærker eller noget andet er brændt af. Men håber på det "bare" er højtaleren.
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Besvar

Tilbage til "BOSE lydsystemer"