Dårlig lyd i B7

Alt om originale Audi radioer, Delta, Gamma, Symphony, Concert, Phatnoise.
Besvar
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Dårlig lyd i B7

Indlæg af Sigaard »

Hej alle

Har lige siden købet af min B7'er undret mig over den dårlige lyd der er i bilen, før havde jeg en B6 med RNS-D og ukendt lydsystem i bilen, ved ikke hvor mange forskellige systemer der er, ved bare det ikke var Bose, kan bare huske at der var en forstærker i venstre side i bagagerummet og en sub. i den anden side.

B7'er har RNS-E ingen forstærker i bagagerummet, men den samme sub.
Min bror har en B6 uden forstærker og uden sub. Og den lyd er MEGET bedre end min, meget mere dybde.

Er der mon nogle der måske har en ide om hvad der er forskelligt, og evt. om man kan får den samme eller bedre lyd i den bil ??
Og til sidst hvordan tager man, hvis man kan fronten af højttaler i dørene ??

Tak :)
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: Dårlig lyd i B7

Indlæg af Yann »

Der er mange muligheder:
Ledningsforbindelser, der er dårlige eller forkert tilsluttet
Kodning
Antenne (hvis det er når du hører radio)
Defekte komponenter
Hvilken kvalitet musik er det CD, MP3 (kbps?)
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Re: Dårlig lyd i B7

Indlæg af Sigaard »

Har hørt forskellige typer af musik, radio,mp3 og cd, der er ikke den store forskel, det lyder som om der er nogle dårlige enheder (højttaler)
Det undre mig bare på en sådan nyere bil at lyden er så dårlig, som skrevet så har min brors bil, en B6 med stort set ingen udstyr og en sony radio, og det spiller 20 gange bedre... :?

Hvordan ang. kodning??? Hvad kan man gøre forkert der så det ikke lyder så godt ??
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
Johnni
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 251
Tilmeldt: 19/07/2009 19:56
Geografisk sted: københavn

Re: Dårlig lyd i B7

Indlæg af Johnni »

Da jeg købte min b6 sad der et blaupunkt anlæg i og jeg blev overrasket over hvor god lyd der var, da der så kom rns-e i og den lille votex forstærker synes jeg det lød vildt dårligt, som om der var kommet dårligere enheder i bilen. Jeg satte så en 4x80 watts forstærker i og nu spiller det rigtig godt igen, Det er vidst fordi at rns-e er ikk på særlig mange watt og et almindeligt anlæg er som regel på lidt flere end rns-e, så derfor lyder det bedere. Kan helt klart anbefale at sætte en kraftigere forstærker til rns-e!

Gitrerne foran højtalerne kan ikke tages af fra fronten, de er smeltet fast på bagsiden af dørbeklædningen
A4 B8 8K 2,0 TFSI (211) Avant quattro S-Tronic Eissilbermetallic
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Re: Dårlig lyd i B7

Indlæg af Sigaard »

Okay tak for dit svar.
Kan man købe en forstærker der ikke fylder hele bagagerummet :) måske noget plug and play ??
Det undre mig bare meget for det spiller rimeligt højt uden at forvrænge :( Der er slet ikke noget ordenlig bas lyd i.
Der er måske ikke nogen digital forstærker i sådan en RNS-E ??
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Re: Dårlig lyd i B7

Indlæg af Sigaard »

Sigaard skrev:Hej alle

Har lige siden købet af min B7'er undret mig over den dårlige lyd der er i bilen, før havde jeg en B6 med RNS-D og ukendt lydsystem i bilen, ved ikke hvor mange forskellige systemer der er, ved bare det ikke var Bose, kan bare huske at der var en forstærker i venstre side i bagagerummet og en sub. i den anden side.

B7'er har RNS-E ingen forstærker i bagagerummet, men den samme sub.
Min bror har en B6 uden forstærker og uden sub. Og den lyd er MEGET bedre end min, meget mere dybde.

Er der mon nogle der måske har en ide om hvad der er forskelligt, og evt. om man kan får den samme eller bedre lyd i den bil ??
Og til sidst hvordan tager man, hvis man kan fronten af højttaler i dørene ??

Tak :)


Så lykkes det endelig at finde årsagen til den dårlige lyd :) Det er utroligt hvor meget det har at sige når ens højttaler ikke er i fase.
Byttede om på de 2 plus og 2 minus på front højttalerne bagpå RNS-e og vupti fed lyd, ved godt det ikke er Bose, men det er godt nok utroligt hvor meget det har at sige :)

Hilsen en glad mand
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
Besvar

Tilbage til "Radioer, Audi"