Udskiftning af MMI harddisk fra alm. til SSD

Alt om MMI Navigation
Besvar
Brugeravatar
TRM
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2/11/2008 10:45
Geografisk sted: København Ø.
Kontakt:

Udskiftning af MMI harddisk fra alm. til SSD

Indlæg af TRM »

Hej

I min S5 fra 2009 har jeg MMI 3G HIGH (HD;7T6) (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Multi_M ... rface#Cars)
De MMI der har harddisk i, benytter sig af en alm. spindel harddisk, som findes i gamle bærbare. enten med 5200rpm eller 7600rpm. SSD harddiske, var ganske enkelt ikke opfundet i 2009, og de var ej heller udbredte bare for 5-6 år siden.

Så da jeg forleden så en video, at det en ganske enkelt PC harddisk der lå i (yep er klar over at IDE stikket skal også inkluderer strøm), kom jeg til at tænke på, om nogle har prøvet at skifte ud med en SSD harddisk - ved at klone det oprindelige MMI drev.

Er godt klar over man ikke får moderne svarhastigheder, da API'et stadigvæk kun kan håndtere PATA og ikke SATA interface - men en SSD harddisk vil alligevel kunne respondere hurtigere, og både læse/skrive hurtigere til drevet, selvom igennem et PATA interface.

Har nogle prøvet dette?
[b]Nuværende Audi ejerskab 2023-[/b]
[size=12][b]Type: [/b]Audi S5 FSi, 4.2l (8B), benzin, brilliant sort, sort lædersportskabine, 19" alufælge

[b]Tidligere Audi ejerskab 2014-2015[/b]
[size=12][b]Type: [/b]Audi A6, Limousine 2004 (4B), 2.0l benzin, sort, 29" alufælge
-------------------------------------------------------------------------------------------------
[b]Reparationer/Updates:[/b]
- Højre bagfjeder knækket!
- Bærearmsbøsning v.f. defekt
- Bremseslange h.f. snoet
- Niveauføler til nærlys h.f. knækket
Besvar

Tilbage til "MMI Navigation"