Musik via Bluetooth på MMI 2 G

Alt om MMI Navigation
Besvar
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Musik via Bluetooth på MMI 2 G

Indlæg af stigbindner »

Hejsa

Jeg har MMI 2G på min A6 3,0 fra 2008.

Jeg kan koble min telefon via Bluetooth, men ikke afspille musik (kun via kabel).

Det jeg ikke forstår er, at jeg har en Trafik app, og når den kommer med meldninger, kommer det ud i højtalerne via
Bluetooth, så hvorfor Fa.... kan man så ikke høre musik via den samme tilslutning ?

_________________
Stig Bindner / Ishøj
Audi A6, 3,0 TDI quattro Tiptronic - 2008
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
mivo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20/12/2017 11:03

Re: Musik via Bluetooth på MMI 2 G

Indlæg af mivo »

Det er fordi Audi's bluetooth modul ikke understøtter A2DP audio streaming.

Din trafik App sender lyden via Bluetooth HFP, som er den profil på bluetooth som bruges til overførsel af telefonlyd, og som sørger for at afbryde radio/CD/AMI lyd når der kommer en trafik besked. Det er desuden i mono og kun i fronthøjtalerne, så ikke velegnet til audio streaming.
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Musik via Bluetooth på MMI 2 G

Indlæg af stigbindner »

mivo skrev:Det er fordi Audi's bluetooth modul ikke understøtter A2DP audio streaming.

Din trafik App sender lyden via Bluetooth HFP, som er den profil på bluetooth som bruges til overførsel af telefonlyd, og som sørger for at afbryde radio/CD/AMI lyd når der kommer en trafik besked. Det er desuden i mono og kun i fronthøjtalerne, så ikke velegnet til audio streaming.



Tak - men det er bedre end ingenting primært til lydbøger - kan det lade sig gøre ?
mivo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20/12/2017 11:03

Re: Musik via Bluetooth på MMI 2 G

Indlæg af mivo »

jeg er ikke klar over om det er muligt at ''snyde'' bluetooth så den kan sende musik lyd via HFP. Måske hvis du kan finde en App som vil tillade af afspille dine musikfiler som telefon opkald, så burde det lade sig gøre.
Besvar

Tilbage til "MMI Navigation"