Opgradering til MMI,

Alt om MMI Navigation
Besvar
blaabjerg88
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26/05/2015 14:51

Opgradering til MMI,

Indlæg af blaabjerg88 »

Hej alle i dejlige mennesker.

Har en A3 fra 10 med Audi Concert system , men vil gerne opgradere til et ordenligt MMI, men syntes markedet er lidt lille? Hvis jeg kigger original syntes jeg skærmen ser lille ud, og syntes ikke det der ud til at det er noget ordentligt tredjeparts?

Hvad er jeres erffaring og forslag?

Mange tak og god påske.

PS: mit budget er ca. 3500,-
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af diskoboy »

Du skal gå efter en RNS-E. Det har intet at gøre med rigtig MMI, men det eneste originale der findes til din bil.

Til 3500 kr tror jeg det bliver MEGET svært. Mener de går for omkring 5-8k afhængig af stand.

Derudover findes der 2 modeller af RNS-E'en - forskellen er at ved siden af Radio står der enten MEDIA eller CD/TV.

Står der MEDIA er den ny - står der CD/TV er det gammel model.
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
blaabjerg88
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26/05/2015 14:51

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af blaabjerg88 »

Mange tak for dit svar.

Er der nogen der har kendskab til Autopumpkin og deres radioer?
Syntes det ser ud til at de kan noget mere.
Selvfølgelig træls det ikke er orginalt, men vil bare gerne have Android :)
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af Gio »

blaabjerg88 skrev:Selvfølgelig træls det ikke er orginalt, men vil bare gerne have Android :)
Så skulle du nok ikke ha' købt Audi :P
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af diskoboy »

God fornøjelse med et eller andet Kina ræs... :/[]

Det kan sikkert 100 gange mere, men det er ikke originalt og er bare ikke det samme.
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af Ivan »

diskoboy skrev:God fornøjelse med et eller andet Kina ræs... :/[]

Det kan sikkert 100 gange mere, men det er ikke originalt og er bare ikke det samme.


Tilbøjelig til at give dig ret, men min 6 mdr. gamle originale opdatering kender Ikke veje, der snart er to år gamle og gætterier på destinationer... :roll:
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af Gio »

Ivan skrev:Tilbøjelig til at give dig ret, men min 6 mdr. gamle originale opdatering kender Ikke veje, der snart er to år gamle og gætterier på destinationer... :roll:
Audi's kortopdateringer er desværre kendt for at lade en del tilbage at ønske. Underligt nok, egentlig, eftersom de jo benytter en stor data-provider (mener det er TeleAtlas - men er ikke 100), som også andre GPS-systemer benytter sig af. Så de burde mangle præcis de samme veje m.m.

Vil man ha' kort der virkelig opdateres løbende så det kan mærkes, er det online-tjenester der skal benyttes. Egentlig tankevækkende, når prisen for Audi's "opdaterede" kort tages med i regnestykket.
Men tilsyneladende sidder Herr Bendt Ower også i dén afdeling hos VAG 8-[
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af rlarsen »

Gio skrev:
Ivan skrev:Tilbøjelig til at give dig ret, men min 6 mdr. gamle originale opdatering kender Ikke veje, der snart er to år gamle og gætterier på destinationer... :roll:
Audi's kortopdateringer er desværre kendt for at lade en del tilbage at ønske. Underligt nok, egentlig, eftersom de jo benytter en stor data-provider (mener det er TeleAtlas - men er ikke 100), som også andre GPS-systemer benytter sig af. Så de burde mangle præcis de samme veje m.m.

Vil man ha' kort der virkelig opdateres løbende så det kan mærkes, er det online-tjenester der skal benyttes. Egentlig tankevækkende, når prisen for Audi's "opdaterede" kort tages med i regnestykket.
Men tilsyneladende sidder Herr Bendt Ower også i dén afdeling hos VAG 8-[

MMI 2G high kort data er vist fra Navteq
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af Gio »

rlarsen skrev:MMI 2G high kort data er vist fra Navteq
(y)
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
blaabjerg88
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26/05/2015 14:51

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af blaabjerg88 »

Gio skrev:
Ivan skrev:Tilbøjelig til at give dig ret, men min 6 mdr. gamle originale opdatering kender Ikke veje, der snart er to år gamle og gætterier på destinationer... :roll:
Audi's kortopdateringer er desværre kendt for at lade en del tilbage at ønske. Underligt nok, egentlig, eftersom de jo benytter en stor data-provider (mener det er TeleAtlas - men er ikke 100), som også andre GPS-systemer benytter sig af. Så de burde mangle præcis de samme veje m.m.

Vil man ha' kort der virkelig opdateres løbende så det kan mærkes, er det online-tjenester der skal benyttes. Egentlig tankevækkende, når prisen for Audi's "opdaterede" kort tages med i regnestykket.
Men tilsyneladende sidder Herr Bendt Ower også i dén afdeling hos VAG 8-[


Også bla. derfor at jeg gerne vil have Android. Vil ikke bruge så mange penge på orginal Audi hvis det betyder at jeg alligevel ender med at bruge mobilen, og skal betale ekstra konstant for at opdatere kort.

Og mht. Kina ræs, så har jeg indtryk af at dette er fhv. god kvalitet, men vil bare gerne kende til installationen.

Jeg har besluttet at jeg satser, så alt efter levering, så skal jeg nok lave en lille opdatering om produktet :)

God påske
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af Ivan »

Langt de fleste af destinationerne er kendte, da systemet udmærket KENDER vejnavnene, når man via android finder vej! :roll:

MMI forespørgslen er noget MAKVÆRK :evil:
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
karsten_horn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
Geografisk sted: Hjørring

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af karsten_horn »

I min sidste bil(Passat Highline fra 2010) valgte jeg at købe en billig eBay efterligning af RNS 510 da den var fjernet fra den bil jeg købte den brugt. Jeg var skeptisk men jeg må sige, sammenlignet med MMI 2 High, så virkede Kina modellen bedre......... Langt bedre navigation, langt bedre FM tuner del med langt flere justeringsmuligheder. 100% integreret med CAN bus inklusiv bakkamera og parkeringssensorer, digital TV, Harddisk kontrol samt håndfri iPhone via Bluetooth og igen fuld integration fra rattet. Hvis jeg kunne, ville jeg smide det gamle MMI ud og købe en Kina model :D
blaabjerg88
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26/05/2015 14:51

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af blaabjerg88 »

karsten_horn skrev:I min sidste bil(Passat Highline fra 2010) valgte jeg at købe en billig eBay efterligning af RNS 510 da den var fjernet fra den bil jeg købte den brugt. Jeg var skeptisk men jeg må sige, sammenlignet med MMI 2 High, så virkede Kina modellen bedre......... Langt bedre navigation, langt bedre FM tuner del med langt flere justeringsmuligheder. 100% integreret med CAN bus inklusiv bakkamera og parkeringssensorer, digital TV, Harddisk kontrol samt håndfri iPhone via Bluetooth og igen fuld integration fra rattet. Hvis jeg kunne, ville jeg smide det gamle MMI ud og købe en Kina model :D


Mange tak for dit svar, Har du evt. et link så jeg kan lave lidt sammenligning.
Det er dennejeg selv overvejer at købe.
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af Gio »

Med kina-kasserne er det hit & miss. Men hvis man er frisk på at prøve, så er det jo bare at kaste sig ud i det.
Det er ikke unormalt de slet ikke virker lige ud af kassen, samt, hvis de endelig gør, stiller træskoene fra den ene dag til den anden.

Køb to fra starten - så er du dækket lidt ind, trods alt :mrgreen:
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
karsten_horn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
Geografisk sted: Hjørring

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af karsten_horn »

blaabjerg88 skrev:
karsten_horn skrev:I min sidste bil(Passat Highline fra 2010) valgte jeg at købe en billig eBay efterligning af RNS 510 da den var fjernet fra den bil jeg købte den brugt. Jeg var skeptisk men jeg må sige, sammenlignet med MMI 2 High, så virkede Kina modellen bedre......... Langt bedre navigation, langt bedre FM tuner del med langt flere justeringsmuligheder. 100% integreret med CAN bus inklusiv bakkamera og parkeringssensorer, digital TV, Harddisk kontrol samt håndfri iPhone via Bluetooth og igen fuld integration fra rattet. Hvis jeg kunne, ville jeg smide det gamle MMI ud og købe en Kina model :D


Mange tak for dit svar, Har du evt. et link så jeg kan lave lidt sammenligning.
Det er dennejeg selv overvejer at købe.


Nej desværre ikke - den blev købt via ebay for mere end 3 år siden.

Det eneste jeg vil sige om den du linker til så er det at den har lige lidt nok ram efter min mening. Ellers er funktionaliteten meget lig den jeg havde i Passaten.
karsten_horn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
Geografisk sted: Hjørring

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af karsten_horn »

Gio skrev:Med kina-kasserne er det hit & miss. Men hvis man er frisk på at prøve, så er det jo bare at kaste sig ud i det.
Det er ikke unormalt de slet ikke virker lige ud af kassen, samt, hvis de endelig gør, stiller træskoene fra den ene dag til den anden.

Køb to fra starten - så er du dækket lidt ind, trods alt :mrgreen:



Køber du også 2 Iphones ad gangen ? - Kina er leveringsdygtig i alt, både godt og skidt........Lidt ligesom Vesten, så får du typisk hvad du betaler for.
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Opgradering til MMI,

Indlæg af Gio »

karsten_horn skrev:Køber du også 2 Iphones ad gangen ? - Kina er leveringsdygtig i alt, både godt og skidt........Lidt ligesom Vesten, så får du typisk hvad du betaler for.
Nu er det lidt svært at sammenligne et voldsomt kvalitetskontrolleret produkt - som en iPhone er - med en generisk nav/radio med Android på.
Men jeg forstår hvad du prøver at sige (y)

Så ikke yderligere råd herfra.
God vind med projektet.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Besvar

Tilbage til "MMI Navigation"