Problem med SD kort

Alt om Navigation Plus RNS-E
Besvar
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Problem med SD kort

Indlæg af Svik »

Hej

Har netop købt en A3 med RNS-E, som har 2 SD kort læsere. Har købt 2 nye SD kort, og lagt noget musik på det ene, og lydbog på det andet. Jeg kan sagtens afspille begge kort, men med jævne mellemrum, "hakker" lyden nogle sekunder. Det er en anelse belastende.
Da jeg jo har reklamationsret, vil jeg høre om andre har haft samme oplevelse, og måske ved hvad problemet kan skyldes ?
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
Brugeravatar
Claus Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 272
Tilmeldt: 3/02/2011 10:40
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Problem med SD kort

Indlæg af Claus Jensen »

Svik skrev:Hej

Har netop købt en A3 med RNS-E, som har 2 SD kort læsere. Har købt 2 nye SD kort, og lagt noget musik på det ene, og lydbog på det andet. Jeg kan sagtens afspille begge kort, men med jævne mellemrum, "hakker" lyden nogle sekunder. Det er en anelse belastende.
Da jeg jo har reklamationsret, vil jeg høre om andre har haft samme oplevelse, og måske ved hvad problemet kan skyldes ?

Hvilken type og størrelse kort har du købt, og hvilken type RNS-E har du ?
'16 A3 8V Ambition 1.6 TDI S-Tronic Van
Ab fabrik:
ACC, Lane Assist, FLA, Navigation, lyspakke, Adaptive Xenon Plus, LED baglygter, Audi Sound System, Audi Phone Box, APS+
'08 A3 8P 1.6 SOLGT
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Re: Problem med SD kort

Indlæg af Svik »

Jeg har den type, som ikke tager SHDC kort, så de 2 indkøbte er på 2GB og den helt almindelige udgave. Så umiddelbart er det ikke et spørgsmål, om kortene kan læses, men mere hvorfor de periodiske scratch kommer ? I min verden burde det ikke kunne ske, men måske har nogle kloge hoveder en ide til fejlkilde :)
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
Michael P
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1/07/2013 14:51

Re: Problem med SD kort

Indlæg af Michael P »

Billige sd kort kan have tvivlsom læsehastighed
Audi A4 B5 1.6 Automatgear fra 1995
Klima der dur :)
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Problem med SD kort

Indlæg af Høy »

Musikfilerne har måske en forkert specifikation. Prøv at konvertere dem i 128 kbit/s i stedet for 192 kbit/s.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Problem med SD kort

Indlæg af 8PJ »

Svik skrev:Hej

Har netop købt en A3 med RNS-E, som har 2 SD kort læsere. Har købt 2 nye SD kort, og lagt noget musik på det ene, og lydbog på det andet. Jeg kan sagtens afspille begge kort, men med jævne mellemrum, "hakker" lyden nogle sekunder. Det er en anelse belastende.
Da jeg jo har reklamationsret, vil jeg høre om andre har haft samme oplevelse, og måske ved hvad problemet kan skyldes ?


Jeg har aldrig oplevet problemer med afspilning fra SD-kort. Hvis du oplever "hakker" i lyden tror jeg mest på fejl i mp3-konverteringen. Har du overført fra CD eller er originalfilerne i mp3? Prøv evt. afspille filerne på anden enhed (PC eller lign), har du samme fejl samme steder, er det filerne, som er "korrumperede". Dårlige (langsomme) SD-kort kan også være synderen, men det er nok næppe sandsynligt, da det trods alt er forholdsvis ringe hastighed, at der læses med. Bit-rate burde heller ikke være årsagen, da filerne så normalt slet ikke vil kunne afspilles af RNS-E'en.
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Re: Problem med SD kort

Indlæg af Svik »

8PJ skrev:
Svik skrev:Hej

Har netop købt en A3 med RNS-E, som har 2 SD kort læsere. Har købt 2 nye SD kort, og lagt noget musik på det ene, og lydbog på det andet. Jeg kan sagtens afspille begge kort, men med jævne mellemrum, "hakker" lyden nogle sekunder. Det er en anelse belastende.
Da jeg jo har reklamationsret, vil jeg høre om andre har haft samme oplevelse, og måske ved hvad problemet kan skyldes ?


Jeg har aldrig oplevet problemer med afspilning fra SD-kort. Hvis du oplever "hakker" i lyden tror jeg mest på fejl i mp3-konverteringen. Har du overført fra CD eller er originalfilerne i mp3? Prøv evt. afspille filerne på anden enhed (PC eller lign), har du samme fejl samme steder, er det filerne, som er "korrumperede". Dårlige (langsomme) SD-kort kan også være synderen, men det er nok næppe sandsynligt, da det trods alt er forholdsvis ringe hastighed, at der læses med. Bit-rate burde heller ikke være årsagen, da filerne så normalt slet ikke vil kunne afspilles af RNS-E'en.



Tak for godt input.
Tror jeg vil prøve dine forslag af, det ene er en lydbog kopieret direkte på kortet, det andet er blandet musik, som er en blanding af rip og org. mp3. Mht. hastighed på kortet, så burde det jo ikke være noget problem, da RNS-E ikke kan læse hurtigere kort :)
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Re: Problem med SD kort

Indlæg af Svik »

Har nu prøvet mine kort af i min PC. Der afspilles de uden problemer. Da der er forskellige bitrates, men primært 320 kb, kan jeg heller ikke se, det skulle være problemet. Nogen forslag ? :)
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Problem med SD kort

Indlæg af rofl »

Hm jeg har to forskellige afspillere, den ene er den nye type til 2x32 kort og den anden er lidt ældre version til , som du skriver 2x2gb kort. På den ene oplever jeg tydeligt at spillen er meget hurtigere til at læse kortene i starten, men da det er 32 gb kort tager det nogenlunde samme tid. Den lidt ældre model der som din, tager 2x2gb kort men jeg har også 4gb SD kort og det virker også perfekt. Nogen af numrene hakker også nogen gange lidt på min , men så skifter jeg bare til det næste nummer, det er ikke noget som gør noget, da vi jo har over flere 1000 numre, så hvis 5 numre hakker lidt, er det vel ikke det store. Jeg laver mp3 i bedste kvalitet tror den hedder 320 bit, og det er vigtig de ligger i få og korte navne kataloger. Navnet på mine filer og katalogerne er heller ikke med Æ ø og å og mellemrum hvis det kan lade sig gøre , så bruger lidt tid på at lægge dem rigtigt ind.

Men vil foreslå dig at prøve 4 gb kort, det er bare vigtigt at det er SD kort som kun kan fåes op til 4 gb.

Jeg skal til Fåborg i week-enden , noget badeland et sted, så jeg kan da godt teste dine kort i min for bil, hvis du er i nærheden. Så kan vi se om det er dine kort ? Eller omvendt du kan teste mine 4 gb kort i din for at se om det er din spille den er gal med (y)

rofl
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Re: Problem med SD kort

Indlæg af Svik »

rofl skrev:Hm jeg har to forskellige afspillere, den ene er den nye type til 2x32 kort og den anden er lidt ældre version til , som du skriver 2x2gb kort. På den ene oplever jeg tydeligt at spillen er meget hurtigere til at læse kortene i starten, men da det er 32 gb kort tager det nogenlunde samme tid. Den lidt ældre model der som din, tager 2x2gb kort men jeg har også 4gb SD kort og det virker også perfekt. Nogen af numrene hakker også nogen gange lidt på min , men så skifter jeg bare til det næste nummer, det er ikke noget som gør noget, da vi jo har over flere 1000 numre, så hvis 5 numre hakker lidt, er det vel ikke det store. Jeg laver mp3 i bedste kvalitet tror den hedder 320 bit, og det er vigtig de ligger i få og korte navne kataloger. Navnet på mine filer og katalogerne er heller ikke med Æ ø og å og mellemrum hvis det kan lade sig gøre , så bruger lidt tid på at lægge dem rigtigt ind.

Men vil foreslå dig at prøve 4 gb kort, det er bare vigtigt at det er SD kort som kun kan fåes op til 4 gb.

Jeg skal til Fåborg i week-enden , noget badeland et sted, så jeg kan da godt teste dine kort i min for bil, hvis du er i nærheden. Så kan vi se om det er dine kort ? Eller omvendt du kan teste mine 4 gb kort i din for at se om det er din spille den er gal med (y)

rofl


Hej Rofl

Fedt nick i øvrigt :)
Tak for dit input. Det lader til, at det ikke er problem kun jeg har. Det ville være super, hvis vi kunne have testet, og jeg havde gerne kørt til Fåborg, men jeg er arbejdsramt, så det er nok ikke en mulighed. Tusind tak for dit tilbud, som jeg dog desværre ikke kan benytte. :)
Men måske er der en permanent bosat på Fyn, og gerne omkring Svendborg, som har samme system, og ikke har problemer. For så ville jeg da gerne mødes til en test :)

M.v.h.
Christian
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Problem med SD kort

Indlæg af HPO »

Køre selv med 2GB kort i in rns-e og har aldrig oplevet noget som det.
Mht at teste er der jo sommertræf om ganske få uger på Nordfyn og der er der masser af systemer du kan teste på,incl min egen
og jeg er sikker på man godt må komme forbi og kigge et par timer selvom man ikke er medlem af klubben :D
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Problem med SD kort

Indlæg af rofl »

HPO skrev:Køre selv med 2GB kort i in rns-e og har aldrig oplevet noget som det.
Mht at teste er der jo sommertræf om ganske få uger på Nordfyn og der er der masser af systemer du kan teste på,incl min egen
og jeg er sikker på man godt må komme forbi og kigge et par timer selvom man ikke er medlem af klubben :D


Helt enig, det er kun en fordel at være medlem af vores fællesskab, har kun fået en super god modtagelse og hjælp fra alle herinde. (y)
Brugeravatar
Svik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13/07/2014 22:27
Geografisk sted: Svendborg

Re: Problem med SD kort

Indlæg af Svik »

HPO skrev:Køre selv med 2GB kort i in rns-e og har aldrig oplevet noget som det.
Mht at teste er der jo sommertræf om ganske få uger på Nordfyn og der er der masser af systemer du kan teste på,incl min egen
og jeg er sikker på man godt må komme forbi og kigge et par timer selvom man ikke er medlem af klubben :D



Hej.

Ved ikke om jeg kan nå det i weekenden, men hvis tilfældet er, hvor er du så "bosiddende" på pladsen ? :)
Og har i øvrigt også fået meldt mig ind, syntes denne Club virker rigtig god, med mange hjælpsomme personer :)
Audi A3 2,0 TDI DSG SB S-Line 2005
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Problem med SD kort

Indlæg af HPO »

skal ligge i telt så jeg aner ikke hvor på pladsen men du har en pm med mit nr så kan du bare ringe hvis det er

Henning
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Besvar

Tilbage til "DVD Navigation Plus RNS-E"