Ventilator ved radiator kører uafbrudt på audi 80

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
lho
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 21
Tilmeldt: 29/07/2010 16:39

Ventilator ved radiator kører uafbrudt på audi 80

Indlæg af lho »

Ventilatoren ved køleren, kører uafbrudt på min audi 80, 2.0 fra 1993 - selv ved koldstart. Jeg gætter mig til at det må være en defekt føler, men hvor sidder den?
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Ventilator ved radiator kører uafbrudt på audi 80

Indlæg af audi_claus »

lho skrev:Ventilatoren ved køleren, kører uafbrudt på min audi 80, 2.0 fra 1993 - selv ved koldstart. Jeg gætter mig til at det må være en defekt føler, men hvor sidder den?


Typisk sidder føler for blæser nede i bunden af køleren (så den først aktiveres når ikke alene blokken er varm men også køleren). Ledningerne går herfra til et relæ i sikringsboksen, der jo også kan være kortsluttet.
Hvis du har klima, kan fejlen også ligge i styringen hertil, idet ventilatoren nomalt kører langsomt rundt ved aktivering af klimaanlæg.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Ventilator ved radiator kører uafbrudt på audi 80

Indlæg af MortenAa »

audi_claus skrev:
lho skrev:Ventilatoren ved køleren, kører uafbrudt på min audi 80, 2.0 fra 1993 - selv ved koldstart. Jeg gætter mig til at det må være en defekt føler, men hvor sidder den?


Typisk sidder føler for blæser nede i bunden af køleren (så den først aktiveres når ikke alene blokken er varm men også køleren). Ledningerne går herfra til et relæ i sikringsboksen, der jo også kan være kortsluttet.
Hvis du har klima, kan fejlen også ligge i styringen hertil, idet ventilatoren nomalt kører langsomt rundt ved aktivering af klimaanlæg.



Som klaus så fint siger det, føleren sidder i bunden af køleren i højre side(set i kørselsretningen) min har også været defekt og gjorde at mine blæsere kørte fuld knald hele tiden
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"