Defekt bundstykke?

Indlæg om elektrisk & elektronisk udstyr
Besvar
Brugeravatar
NielsM
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26/06/2012 21:12
Geografisk sted: Aarhus

Defekt bundstykke?

Indlæg af NielsM »

Godmorgen alle sammen, og godt nytår.

Jeg er begyndt at have et mindre problem på min b4 abt 2.0. I går aftes da jeg ville slukke bilen, så drejede jeg nøglen og motoren gik selvfølgelig ud. Men brændstofpumpen blev ved med at køre. Efter at jeg drejede den i tænding, og tilbage igen så stoppede det selvfølgelig. Umiddelbart tænker jeg et defekt bundstykke i tændingslåsen?

Mvh Niels.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
Hvis det er sjovt, så er det sikkert ulovligt.
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Defekt bundstykke?

Indlæg af GertH »

Det lyder meget sandsynligt. Man kunne måske tænke sig, at benzinpumpe relæ hænger, men når det hjælper at dreje en gang på bundstykke, er det nok bundstykke. De har det med at revne. Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
hmeco
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: 7/01/2013 17:48
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Defekt bundstykke?

Indlæg af hmeco »

Jeg sidder inde med lidt alla det samme problem dog med flere / færre i samme omgang :roll:

I Lørdags og Søndags skifede jeg motor i min frue, hvor jeg i 6 forsøg starter med nøglen, og så kommer der ellers ballade.
Nogle gange vil den ikke tjække olie, vand og meddele at jeg bruger batteri og nogle gange vil den godt.
så gik jeg over til at den godt ville dette og når jeg kortsluttede min starter så sprang hun igang men kun i den tid der entlig var saft i slangerne.

derefter ville den heller ikke dette.

Jeg har tjekket alle sikringer, stik, stelforbindelser mm i flere timer, kan jeg ende med at have samme problem?
Nogle af symptomerne er også, besvær med at dreje nøglen i fuld ratlås for at hive den ud, nogle gange kan jeg hive den ud men går stadig ikke over og siger "click" når jeg hiver den ud, og så er der slåskamp om når nøglen kommer ind igen for at få den drejet over.

Jeg får det lidt til at tro, at da jeg kunne starte med nøglen så var jeg bare "heldig" i form at liv af mit bundskykke.

Jeg tror ikke (ret mig hvis jeg er total henne i hegnet med denne påstand) på at det kunne være min Motor der er noget galt med, udover at hun tikkede en del, men dette er vist meget normalt eftersom 1. hun har stået længe og 2. blev total drænet for olie, incl. oliekøler og filter.

Den tidligere Motor er en ABC 2.6 V6 med Fuldautomatisk klima (den lille kompressor) den Nye motor er fra en Cabrolet mortorkode ABC 2.6 V6 med 2 zonet klima, fartpilot mm. (ja vacum til fartpiloten er på den nye indsugning). I min teori så er motoren "dum" uden styreboks som får mig til at tro at det er bundstykket der er noget galt med og ikke motorstyrringen, for motoren ved jo ikke hvilket klima den har og hva udstyr bilen er monteret med.
Billede
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Defekt bundstykke?

Indlæg af Høy »

Jeg har lige byttet begge mine bare på mistanken. En kammerats cabrio åd starteren, fordi kontakten ikke drejede tilbage. Han havde lånt den ud til et familiemedlem, der ikke hører så godt, og han bemærkede naturligvis ikke, at starteren protesterede.

Mine så præcis ens ud. Hvis man stadig har den hvide udgave i bilen, er det en god idé at skifte til den nyere sorte model (Audi har kun den nye udgave, men der fås muligvis uoriginale). Der er et ben mere i den, men det tilsvarende sted er ikke belagt i ledningsnettet, så det er uproblematisk.

Den nyere model har fjedermodholdet et helt andet sted, så det ikke knækker - så nemt :-k .

kontakter.jpg
kontakter.jpg (63.56 KiB) Vist 6454 gange


\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"