Nu er tiden jo ikke ligefrem til Åben kørsel mere og CAB'en er da også sat i vinterhi, så nu skal de små irriterende ting ordnes inden den skal ud på de åbne vidder igen ... jah altså om nogle måneder
Jeg har lagt mærke til at der fra motorrummet kommer en hvislen/fislen når jeg motorbremser... hvad kan det være?
"Fislelyd" fra motorrum ved motorbremsning!
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
"Fislelyd" fra motorrum ved motorbremsning!
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: "Fislelyd" fra motorrum ved motorbremsning!
Ingen der kører 80'er?
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: "Fislelyd" fra motorrum ved motorbremsning!
"Ingen der kører Audi 80 med en fislelyd" er vel snarere konklusionen?
Se efter, om luftfilterkassen er lukket ordentligt. I påløb er undertrykket en del kraftigere end ved tomgang, så hvis noget er utæt, vil der komme strømningslyde ved eller omkring utætheden. Resten af indsugningen kan også være utæt. Når du motorbremser, læner motoren sig lidt i den ene retning, og der trækkes muligvis i nogle slanger.
Jeg havde en Alfa engang. Der sad en lillebitte grat i indsugningsmanifolden, der hvor bremseforstærkerens vakuumslange var tilsluttet. Bilen hvinede meget skingert, og det var voldsomt irriterende. Jeg pillede naturligvis manifolden af for at male den rød (+ 12 hk), og samtidig opdagede jeg graten, som jeg fjernede (10 cm inde ift. gasspjældsflangen). Egentlig ville jeg bare forhindre, at den faldt af og blev suget med ind, men det var naturligvis en glædelig overraskelse, at fløjtelyden forsvandt fuldstændigt.
Det er sikkert ikke tilfældet her, men der skal ikke ret meget til. Alt, hvad der sidder i indsugningen, dvs. tomgangsregulator, slangenipler til diverse miljøanordninger osv., kan i princippet forårsage fløjtende/hvislende lyde.
\Alex
Se efter, om luftfilterkassen er lukket ordentligt. I påløb er undertrykket en del kraftigere end ved tomgang, så hvis noget er utæt, vil der komme strømningslyde ved eller omkring utætheden. Resten af indsugningen kan også være utæt. Når du motorbremser, læner motoren sig lidt i den ene retning, og der trækkes muligvis i nogle slanger.
Jeg havde en Alfa engang. Der sad en lillebitte grat i indsugningsmanifolden, der hvor bremseforstærkerens vakuumslange var tilsluttet. Bilen hvinede meget skingert, og det var voldsomt irriterende. Jeg pillede naturligvis manifolden af for at male den rød (+ 12 hk), og samtidig opdagede jeg graten, som jeg fjernede (10 cm inde ift. gasspjældsflangen). Egentlig ville jeg bare forhindre, at den faldt af og blev suget med ind, men det var naturligvis en glædelig overraskelse, at fløjtelyden forsvandt fuldstændigt.
Det er sikkert ikke tilfældet her, men der skal ikke ret meget til. Alt, hvad der sidder i indsugningen, dvs. tomgangsregulator, slangenipler til diverse miljøanordninger osv., kan i princippet forårsage fløjtende/hvislende lyde.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: "Fislelyd" fra motorrum ved motorbremsning!
kimenemark skrev:Ingen der kører 80'er?
Har gjort indtil for nyligt, men det var en V6'er.
Kontroller alle slanger der udgår fra indsugningsmanifolden for revner og om en er faldet af. Ved motorbremsning er der et stort undertryk i indsugningsmanifolden, og er der revner eller andre utætheder vil det kunne resultere i den nævnte lyd.
På V6'eren oplevede jeg en utæt tynd slange der gik fra indsugningsmanifold til motorstyringen, men den medførte også dårlig motorgang.
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: "Fislelyd" fra motorrum ved motorbremsning!
Tak for alle bidrag... jeg vil selvfølgelig kontrollere som I beskriver, men lyden er mere som om det har noget med væske end luft at gøre...
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter