Hallo, Audi-folk
Jeg har en 90`er fra 1985 med den klassiske 5-cylindrede, 2-ventilede KV motor.
Den går fremragende, Men- Den har fået en møg-irriterende lyd i området
mellem ca 1000 og ca 1200 omdrejninger. Med automatgearkasse passer det lige
præcis med at man kører langsomt rundt i bykørsel. Lyden optræder først, når
motoren er ved at opnå driftstemperatur (termostatåbning ?),og kom efter en
usædvanligt lang stilstandsperiode for et pår vintre siden. Den kan nærmest
beskrives som en ``kaglende høne``. Tanken er jo faldet på, at det kunne vøre et
leje, men det er ikke blevet værre med tiden. Og, ja, der er blevet skiftet tandrem,
vandpumpe og strammerhjul...siger mekanikeren i hvertfald ??
Nogen der kender dette ?
Hilsen Sven
Motor med hønsegård...?
Re: Motor med hønsegård...?
Kan du ikke lave en lydfil og uploade den her. Det vil gøre fejlfindingen nemmere.
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: Motor med hønsegård...?
Har den vacuum pumpe på siden af topstykket.
De kan klapre noget så forfærdeligt
lidt svært at komme det nærmere ud fra beskrivelsen.
De kan klapre noget så forfærdeligt
lidt svært at komme det nærmere ud fra beskrivelsen.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: Motor med hønsegård...?
Tak for svarene, jeg forsøger at lave en anvendelig lydoptagelse..
Re: Motor med hønsegård...?
En slidt servopumpe kunne lyde lidt af kaglende høns. Hvis du har skiftet remmen for nylig, kan du slække den lidt (gøres typisk ved at flytte pumpens remhjul ved hjælp af indstillingsmekanismen).
Principielt kan det også være et andet leje, f.eks. i generatoren eller vandpumpen (træls).
Du kan pille tilbehørsremmene af enkeltvis og lade motoren køre kortvarigt for at tjekke.
\Alex
Principielt kan det også være et andet leje, f.eks. i generatoren eller vandpumpen (træls).
Du kan pille tilbehørsremmene af enkeltvis og lade motoren køre kortvarigt for at tjekke.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Motor med hønsegård...?
Høy skrev:En slidt servopumpe kunne lyde lidt af kaglende høns. Hvis du har skiftet remmen for nylig, kan du slække den lidt (gøres typisk ved at flytte pumpens remhjul ved hjælp af indstillingsmekanismen).
Principielt kan det også være et andet leje, f.eks. i generatoren eller vandpumpen (træls).
Du kan pille tilbehørsremmene af enkeltvis og lade motoren køre kortvarigt for at tjekke.
\Alex
Jep, Alex, jeg har faktisk kørt motoren uden vedhæng, så nej, det er ikke generator eller servopumpe. Det kunne så være den vandpumpe, man siger at man har skiftet...det gjorde ihvertfald ingen forskel. Og så er der det interessante, at det er temperaturbetinget
Mvh Sven