Sløv 2.3'er___Update 8)

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler
Besvar
Brugeravatar
Quasimodo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17/03/2012 16:39
Geografisk sted: Nykøbing F.

Sløv 2.3'er___Update 8)

Indlæg af Quasimodo »

Efter at have kørt et par ture i min "nye" 2.3, skulle jeg lige have rørt den "gamle" 2.0 (90 HK). Og jeg følte egentlig at den var noget kvikkere i speederrespons, og acceleration, det kan s## da ikke passe ?
Har det virkelig noget på sig, hvis det er en ældre medborger som har kørt bilen, at den skal "køres til" igen ? Altså ha' nogen over nakken, selvfølgelig med måde, ikke nogen Brian kørsel ;-)
Eller vil det måske hjælpe med noget motor/dyse-rens, og er der nogle som har gode/ erfaringer med det.
Gode råd og vejledning modtages med tak, så jeg kan få lidt skub i kareten.
Mvh. Troels
Senest rettet af Quasimodo 8/07/2016 16:52, rettet i alt 1 gang.
Audi 80 2.0 ABT 1994 "Kongeblå" solgt
Audi 80 2.3 NG 1992 "Titanmetallic" ;-)
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Sløv 2.3'er

Indlæg af GertH »

Den vil nok have godt af en tur på motorvejen med 110km/t en time eller to. Det kan som regel rense godt ud.
Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Sløv 2.3'er

Indlæg af Havberg »

Går den ellers fint?
Tænder på alle cylindere osv?
Er der katalysator på, så kan den evt. være faldet sammen, hvilket kan gøre bilen sløv.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Brugeravatar
Quasimodo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17/03/2012 16:39
Geografisk sted: Nykøbing F.

Sløv 2.3'er

Indlæg af Quasimodo »

@Gert
Den fik godt nok noget motorvej da jeg hentede den; men det kan da godt være at den skal have noget mere. Det er heller ikke det værste forslag :-)


@CoupéGt
Ja jeg synes egentlig at den har en pæn gang, og den starter fint både kold og varm, og på alle 5. Og lyden er jo bare den rene symfoni, men jeg havde jo forestillet mig en større forskel i ydelse fra 2.0'eren.
Såfremt kat'en er faldet sammen, vil den så rasle hvis jeg slår på den, eller skal jeg have den af for at tjekke den?
Audi 80 2.0 ABT 1994 "Kongeblå" solgt
Audi 80 2.3 NG 1992 "Titanmetallic" ;-)
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Sløv 2.3'er

Indlæg af Havberg »

Umiddelbart skulle jeg mene at en defekt kat vil rasle hvis man banker hårdt på den.

Hvis alle hypperne ellers er hjemme skulle sådan en 2.3 vel være små 10 sekunder om 0-100.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Brugeravatar
Quasimodo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17/03/2012 16:39
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Sløv 2.3'er

Indlæg af Quasimodo »

Ja men det bli'r jeg jo nød til at få afprøvet, her på villavejen ;-)
Audi 80 2.0 ABT 1994 "Kongeblå" solgt
Audi 80 2.3 NG 1992 "Titanmetallic" ;-)
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Sløv 2.3'er

Indlæg af Høy »

Prøv at pille gummislangen af "askebægeret" og se efter, om sien vender nedad. Buen på sien skal vende opad, ellers bliver den bovlam, fordi den ikke kan få ret meget at leve af.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Quasimodo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17/03/2012 16:39
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Sløv 2.3'er

Indlæg af Quasimodo »

Høy skrev:Prøv at pille gummislangen af "askebægeret" og se efter, om sien vender nedad. Buen på sien skal vende opad, ellers bliver den bovlam, fordi den ikke kan få ret meget at leve af.

\Alex


Med fare for at lyde som en newbie [-X , hvad er så "askebægeret" :?:
Audi 80 2.0 ABT 1994 "Kongeblå" solgt
Audi 80 2.3 NG 1992 "Titanmetallic" ;-)
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Sløv 2.3'er

Indlæg af PEB »

Mængdefordeleren, hvori sien sidder.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Sløv 2.3'er

Indlæg af Høy »

:D Nemlig... det ligner da lidt

Billede

Billede

Tak til amazon og ebay for "lån" af billeder (y)

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Lars Sand
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1/08/2010 01:24

Re: Sløv 2.3'er

Indlæg af Lars Sand »

Jeg har engang været med til at køre til Polen og retur igen i en Mazda 626 der havde kørt som direktørens firma bil. Jeg tvivler på at den nogensinde havde været ude over kommunegrænsen, og det var som at køre med et drivanker efter bilen. Da vi afleverede den efter den lange tur (hvor af meget var autobahn med klampen i kælderen) kørte den 40 km/timen hurtigere end da vi hentede den, og den var blevet betydeligt friskere i optrækket. Direktørens kommentar var: "Den er godt nok blevet frisk"

Så hvis ikke "askebægertricket" hjælper så giv den en tur ned over grænsen og tæsk den igennem
Lars Sand
Audi A4 Avant 2.0 TDI, 143 hk (2010)
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Sløv 2.3'er

Indlæg af GertH »

Der er skam både cigar(lufttilskudsventil) og askebæger i dit motorrum. Lige hvor sien sidder ved jeg ikke :oops:
Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Sløv 2.3'er

Indlæg af Høy »

Den sorte gummislange med vaffelmønsteret sidder over sien. Pladen i mængdefordeleren bliver suget opad af motorens vakuum, og hvis sien vender nedad, kan pladen ikke komme ret højt op. Det betyder, at motoren ikke kan få så meget luft, og da pladen er forbundet med en arm, som sørger for benzintilførslen, kan den heller ikke få ret meget benzin. Det er ikke helt det samme, men man kan sammenligne det med et ekstra gasspjæld, som kun går halvt op, selv om du træder sømmet helt i bund.

Du skal ikke fjerne sien. Den skal bare vende opad imod gummislangen. Den er meget rar at have, hvis en pinolskrue eller et eller andet fra mekanismen beslutter sig for en tur i rummet. Hvis den slags kommer forbi sien, sker der alverdens ulykker.

Billede

Tændingen kan muligvis også stå forkert. Mindre fortænding betyder lavere effekt.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Quasimodo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17/03/2012 16:39
Geografisk sted: Nykøbing F.

Sløv 2.3'er

Indlæg af Quasimodo »

@Høy
Tak for dine råd, så selv jeg fatter det ;-). Jeg prøver her i weekenden at se nærmere på "askebægeret". Det skulle da ikke undre mig at det vendte forkert, hvis det er samme mand, som satte et stykke tråd istedet for en termosikring i modstanden til blæseren.

Vh. Troels
Audi 80 2.0 ABT 1994 "Kongeblå" solgt
Audi 80 2.3 NG 1992 "Titanmetallic" ;-)
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Sløv 2.3'er

Indlæg af mojo »

på min gamle ke jettronic havde jeg problemer med at den sorte regulerings boks som sidder på mængdefordeleren
blev stoppet af skidt og derfor ikke kunne regulere overhovedet med det resultat at den kun gik 7 kml og trak dårligt.
den skulle lige afmonteres og blæses igennem så kunne den en måned mere.
det var et dårligt benzinfilter der var gået i opløsning i støbningen og smed små bitte plast stykker med ud.
du kan teste ved at holde ved ledningen fra lampdasonden med den ene hånd og holde enten ved stel eller pluspol med den anden hånd,så skal du kunne høre på motorgangen om den regulerer henholdsvis op og ned ;)
Vedhæftede filer
ke.png
Brugeravatar
Quasimodo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17/03/2012 16:39
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Sløv 2.3'er___Update 8)

Indlæg af Quasimodo »

Efter at have kørt en del i min "nye" limousine, incl. lidt motorvej ( 130-140 ), så er der altså sket noget positivt. Der er bedre speederrespons, og den accelerer også rimeligt raskt (y)
Der er heller ingen tvivl om, at jeg også lige skulle vænne mig til den, og finde ud af hvordan den skulle behandles for at køre optimalt. :-
Men tak for alle jeres input til fejlfinding, de skal nok komme til nytte en dag.

Med venlig hilsen, og go' weekend
Troels
Audi 80 2.0 ABT 1994 "Kongeblå" solgt
Audi 80 2.3 NG 1992 "Titanmetallic" ;-)
Besvar

Tilbage til "Drivlinie"