Audi 80 2,3 E, 1993, går nogle gange på få cyl. ved start
Audi 80 2,3 E, 1993, går nogle gange på få cyl. ved start
Nogle gange når jeg starter motoren, går den godt de første 4 – 6 sekunder, hvorefter den ”taber” flere cylindre.
Så hakker den videre på 2 – 3 cylindre med ca. 200 – 300 omdrejninger i flere minutter, nogle gange går den i står, men kan starte igen og fortsætter med de 200 – 300 omdrejninger.
Pludselig slår den over og går på alle 5 cylindre efter at have gået dårligt i op mod 2 - 3 minutter.
Det er ligegyldigt om motoren er kold eller varm.
Er der nogen, der har et godt bud på hvad det er ?
Så hakker den videre på 2 – 3 cylindre med ca. 200 – 300 omdrejninger i flere minutter, nogle gange går den i står, men kan starte igen og fortsætter med de 200 – 300 omdrejninger.
Pludselig slår den over og går på alle 5 cylindre efter at have gået dårligt i op mod 2 - 3 minutter.
Det er ligegyldigt om motoren er kold eller varm.
Er der nogen, der har et godt bud på hvad det er ?
Re: Audi 80 2,3 E, 1993, går nogle gange på få cyl. ved star
hwu skrev:Nogle gange når jeg starter motoren, går den godt de første 4 – 6 sekunder, hvorefter den ”taber” flere cylindre.
Så hakker den videre på 2 – 3 cylindre med ca. 200 – 300 omdrejninger i flere minutter, nogle gange går den i står, men kan starte igen og fortsætter med de 200 – 300 omdrejninger.
Pludselig slår den over og går på alle 5 cylindre efter at have gået dårligt i op mod 2 - 3 minutter.
Det er ligegyldigt om motoren er kold eller varm.
Er der nogen, der har et godt bud på hvad det er ?
Tændspole, rotor, strømfordeler, tændrørskabler og tændrør.
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Re: Audi 80 2,3 E, 1993, går nogle gange på få cyl. ved star
Jeg har skiftet tændrør, hvilken rækkefølge er mest fornuftig at begynde at skifte dele.
Re: Audi 80 2,3 E, 1993, går nogle gange på få cyl. ved star
Kabler er halv dyre og kan måles igennem for modstand om de er ok.
Mener det er omkring 2000 ohm de skal have - alternativt står der måske skrevet modstand på dem.
Rotor og strømfordeler hætte er relativt billige.
Er problemet opstået på en gang eller over tid?
Det lyder usandsynligt at flere tændkabler skulle fejle nøjagtigt samtidigt.
Mener det er omkring 2000 ohm de skal have - alternativt står der måske skrevet modstand på dem.
Rotor og strømfordeler hætte er relativt billige.
Er problemet opstået på en gang eller over tid?
Det lyder usandsynligt at flere tændkabler skulle fejle nøjagtigt samtidigt.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: Audi 80 2,3 E, 1993, går nogle gange på få cyl. ved star
Jeg har lige købt den, jeg tror nok det er kommet efter jeg gav den en grundig motorvask, men er ikke sikker. Jeg har kontrolleret alt for fugt, men har ikke fundet noget. Jeg tror jeg vil starte med rotor og hætte, som du skriver. Jeg er enig med dig i, at det virker lidt underligt hvis det skulle være kablerne.
Re: Audi 80 2,3 E, 1993, går nogle gange på få cyl. ved star
Prøv nu alligevel det midterste kabel. Hvis det er ringe, hjælper det ikke, at de andre er gode. Jeg havde lignende problemer. Tilsyneladende tilfældigt. Jeg byttede det midterste tændkabel, og det blev lidt bedre. Til sidst gjorde jeg 12V-stikket på tændspolen rent, og problemet var helt væk.
Hvis den stinker af benzin, er det med stor sikkerhed noget med tændingssystemet.
\Alex
Hvis den stinker af benzin, er det med stor sikkerhed noget med tændingssystemet.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Audi 80 2,3 E, 1993, går nogle gange på få cyl. ved star
Den stinker af benzin - så ja, det må være tændingssystemet. Jeg prøver mig frem. Jeg kører ikke ret meget i bilen pga. af en utæt køler (afventer en ny), jeg har kun haft bilen en månedstid.
Jeg synes ikke problemet er det ved koldstart, men når motoren er varm og jeg så starter igen opstår problemet efter de her ca. 5 sekunder, så står den og hakker i 30 - 120 sekunder, for pludselig at gå helt ok og derefter er der ikke noget problem.
Mvh.
Henrik
Jeg synes ikke problemet er det ved koldstart, men når motoren er varm og jeg så starter igen opstår problemet efter de her ca. 5 sekunder, så står den og hakker i 30 - 120 sekunder, for pludselig at gå helt ok og derefter er der ikke noget problem.
Mvh.
Henrik
Re: Audi 80 2,3 E, 1993, går nogle gange på få cyl. ved star
hwu skrev:Jeg synes ikke problemet er det ved koldstart, men når motoren er varm og jeg så starter igen opstår problemet efter de her ca. 5 sekunder, så står den og hakker i 30 - 120 sekunder, for pludselig at gå helt ok og derefter er der ikke noget problem.
Du skriver der ikke er problemer ved koldstart. Kan det tænkes at fejlen ligger i koldstartsautomatikken og/eller en temperaturføler, så den tror motoren er kold ved varmstart og således giver "fuld choker"
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
Re: Audi 80 2,3 E, 1993, går nogle gange på få cyl. ved star
Det er ligegyldigt om motoren er kold eller varm.
Jeg synes ikke problemet er det ved koldstart, men når motoren er varm
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
- audi_claus
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1829
- Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
- Geografisk sted: Ebeltoft
Re: Audi 80 2,3 E, 1993, går nogle gange på få cyl. ved star
Prøv at se ned i motorrummet når det er mørkt - og motoren gående.
Hvis du er heldig, ser du hvor fejl-gnister springer.
Har selv fundet en periodisk fejl ved et tilfælde på den måde. Det var hætten til tændspolen, der var revnet og et kabel fra lager løste problemet.
Hvis du er heldig, ser du hvor fejl-gnister springer.
Har selv fundet en periodisk fejl ved et tilfælde på den måde. Det var hætten til tændspolen, der var revnet og et kabel fra lager løste problemet.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Re: Audi 80 2,3 E, 1993, går nogle gange på få cyl. ved star
du kan også prøve at hive den midterste tændledning 1 til 2 cm fra så du tvinger gnisten til at springe.hvis den så går rent er det enten tændrør eller kabler og dæksel.
Re: Audi 80 2,3 E, 1993, går nogle gange på få cyl. ved star
Hej alle
Tak for svarene. Jeg har renset alle kontaktpunkter i tændingssystemet og det virker som om det har hjulpet.
Bilen holder dog stille lige nu, da jeg er ved at bytte tandrem og køler, så jeg gælder mig til at se om det stadig er ok når jeg har fået samlet den igen.
Mvh
Henrik
Tak for svarene. Jeg har renset alle kontaktpunkter i tændingssystemet og det virker som om det har hjulpet.
Bilen holder dog stille lige nu, da jeg er ved at bytte tandrem og køler, så jeg gælder mig til at se om det stadig er ok når jeg har fået samlet den igen.
Mvh
Henrik