Hej,- min Audi fra 94, -skaber sig,- vil ikke starte efter at have opnået driftstemperatur, min mekaniker der holder juleferie, siger at der ikke er tænding på når man forsøger at starte med varm motor.
Tændingsmodul,og tændingskontakt-bagstykke er skiftet.
Med kold motor starter den perfekt.
Er der nogen derude,der kender problemet.
m.v.h
finning
Audi 80 2,6 automatic ABC motor
Re: Audi 80 2,6 automatic ABC motor
ja da ...finning skrev:Hej,- min Audi fra 94, -skaber sig,- vil ikke starte efter at have opnået driftstemperatur, min mekaniker der holder juleferie, siger at der ikke er tænding på når man forsøger at starte med varm motor.
Tændingsmodul,og tændingskontakt-bagstykke er skiftet.
Med kold motor starter den perfekt.
Er der nogen derude,der kender problemet.
m.v.h
finning
Det lyder til at du skal spare sammen til en ny G40 føler, se her viewtopic.php?f=132&t=33473
Du kan se her hvor den sidder http://www.12v.org/engine/index.php?sec ... &view=rear
Men for at være helt sikker er det da en god ide at få udlæst fejlkoder, fejl på G40 plejer at blive vist som en fejlkode.
Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Re: Audi 80 2,6 automatic ABC motor
finning skrev:Hej,- min Audi fra 94, -skaber sig,- vil ikke starte efter at have opnået driftstemperatur, min mekaniker der holder juleferie, siger at der ikke er tænding på når man forsøger at starte med varm motor.
Tændingsmodul,og tændingskontakt-bagstykke er skiftet.
Med kold motor starter den perfekt.
Er der nogen derude,der kender problemet.
m.v.h
finning
julen nærmer sig, nu vil min bil slet ikke køre, - har måttet bide i det sure æble, har bestilt tid hos JAC-Randers, de kan tage den allerede den 5. januar, - ikke så morsomt når man bor på landet, ingen muligheder for fejludlæsning før denne dag..
Resume: skiftet de tynde vacumslanger, G40 sensor,tændingsmodul,tændingskontaktens bagdæksel, benzinpumperelai, ( det kunne hænge)og nu sidst G28 sensor, - har ikke gnist i tændrørene, når motor tørnes
I dag til morgen, koldstart med følgende problemfri kørsel, 30 km, - så gennemvarm, derefter udskiftning af G28, på hjul igen,- totalt uden livsvilje/gnist.
Hjæælp
finning
[i]
Efter nogen ventetid, hos JAC Randers, - udlæsning af fejlkoder, - ca-5 timers søgen, - skiftet G4 og genmonteret G28, der var monteret forkert?, - anbefaling, - udlæs altid fejlkoder, før du begynder udskiftning ad hock.
Jeg har investeret i en VAG Håndholdt tester, der fint aflæser ABC maskinen fra 1994.[/i]
Finning