knurre når man kobler til.

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler
Besvar
peter g
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 26
Tilmeldt: 16/09/2014 10:08

knurre når man kobler til.

Indlæg af peter g »

Min audi 80 1.8 er begyndt at knurre når man kobler til ved lave hastighed, primært når man holder stille og sætter i gang. den har det også med knurre når man holder stille med koblingen nede. Den glider ikke i koblingen eller har problemer med syncromassen.
har læst flere steder med folk som beskriver lidt det samme problem, at der er udrykkerleje som skal skiftes. Er det samme problem jeg er ude i? Hvor stort et projekt er det? Skal hele gearkassen ned og skilles af eller? Smid gerne et fif eller to.
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: knurre når man kobler til.

Indlæg af Høy »

Gearkassen skal af, men ikke skilles ad.

Lejet sidder uden på trykpladen til koblingen og bliver siddende på indgangsakslen til gearkassen, når du tager gearkassen af.

Skift koblingen samtidig. Den koster ikke ret meget.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
peter g
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 26
Tilmeldt: 16/09/2014 10:08

Re: knurre når man kobler til.

Indlæg af peter g »

Du skriver at koblingen ikke koster ret meget, men taget i betragtning at jeg kun gav 2500 for bilen og den holder syn til dec 15, er en kobling til 2000 mange penge.

Så det er en større opgave.

Er der andet der kan give en mere metallisk knurre lyd, når man holder i tomgang, som om der er en tynd skruetrækker som af og til rammer mod en metal fane, fx den på generatoren. Kan ikke finde ud af hvor det kommer fra.
Besvar

Tilbage til "Drivlinie"