pakdåse og koblingsskifte i S2 coupe 220hk 1991
pakdåse og koblingsskifte i S2 coupe 220hk 1991
hej
skal skifte pakdåse/kobling på min S2, men har svært ved at få gearkassen ud/ned, nogle der kender til denne opgave?
nogle der ved om det er tryk eller træk kobling?
- gode råd er velkomne.
cheers
skal skifte pakdåse/kobling på min S2, men har svært ved at få gearkassen ud/ned, nogle der kender til denne opgave?
nogle der ved om det er tryk eller træk kobling?
- gode råd er velkomne.
cheers
Re: pakdåse og koblingsskifte i S2 coupe 220hk 1991
Hej Klaus
Tak for link, har læst og fulgt det, men det virker som der er noget der holder igen/ikke vil slippe gearkassen...
anyway, tak for det
Tak for link, har læst og fulgt det, men det virker som der er noget der holder igen/ikke vil slippe gearkassen...
anyway, tak for det
- audi_claus
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1829
- Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
- Geografisk sted: Ebeltoft
Re: pakdåse og koblingsskifte i S2 coupe 220hk 1991
Gearkassens indgangsaxel går gennem kobling og ind i et rulleleje i enden af krumtappen. Så det er væsentligt, ar du får næsen af motoren tiltet op, så du kan trække gearkassen baglæns ned.
(Jeg har kun erfaring den modsatte vel - fjerne motor og lade gearkasse sidde)
(Jeg har kun erfaring den modsatte vel - fjerne motor og lade gearkasse sidde)
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Re: pakdåse og koblingsskifte i S2 coupe 220hk 1991
Da jeg fik skiftet gearkassen på min S2 avant (forrige bil) tog mekanikeren forreste motorstøtte af, og løsnede udstødningsmanifolden. Han kunne derefter forsigtigt tilte motoren bagover med en høj donkraft (bilen stod på en lift) og derefter trække gearkassen tilbage og af.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: pakdåse og koblingsskifte i S2 coupe 220hk 1991
Du har set det med sporingsstængerne, ikke?
Du skal have dem ud af den klo, der sidder for enden af tandstangen, ellers kan gearkassen ikke komme langt nok bagud.
\Alex
Du skal have dem ud af den klo, der sidder for enden af tandstangen, ellers kan gearkassen ikke komme langt nok bagud.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: pakdåse og koblingsskifte i S2 coupe 220hk 1991
Hej alle
Tak for jeres gode råd - det lykkedes
Cheers
Tak for jeres gode råd - det lykkedes
Cheers
Re: pakdåse og koblingsskifte i S2 coupe 220hk 1991
Du er jo nødt til at fortælle, hvad der sad fast jeg er i hvert fald nysgerrig
\Alex
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: pakdåse og koblingsskifte i S2 coupe 220hk 1991
Bjørn T skrev:Da jeg fik skiftet gearkassen på min S2 avant (forrige bil) tog mekanikeren forreste motorstøtte af, og løsnede udstødningsmanifolden. Han kunne derefter forsigtigt tilte motoren bagover med en høj donkraft (bilen stod på en lift) og derefter trække gearkassen tilbage og af.
Og den virker stadig fint.
Et frisk billede af bilen, der lige har sendt mig til borgerservice for at beramme en teoriprøve.. Stadig dyr og dejlig Situationen på billedet havde nu ikke nogen konsekvenser, andet end at jeg husker campingspejlene næste gang.
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Re: pakdåse og koblingsskifte i S2 coupe 220hk 1991
Et frisk billede af bilen, der lige har sendt mig til borgerservice for at beramme en teoriprøve
Hvor meget for stærkt ?
PS: Jeg ville nok også være en lidt vrissen landsbysherif, hvis jeg blev spist af med en sur Passat med frituredrev .
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: pakdåse og koblingsskifte i S2 coupe 220hk 1991
hej Alex og alle med tak for de gode råd
det var et ("usynligt"...) beslag hvor gearkassen stødte i mod, der gjorde tilværelsen kompliceret...
men nu er den nede, nye kobling + trykfod + slavecylinder + pakdåse i hus samt svinghjul slebet - mangler blot de 8 stk strækbolte...
anyway, en større omgang blot for at stoppe et par oliedråber...
cheers
det var et ("usynligt"...) beslag hvor gearkassen stødte i mod, der gjorde tilværelsen kompliceret...
men nu er den nede, nye kobling + trykfod + slavecylinder + pakdåse i hus samt svinghjul slebet - mangler blot de 8 stk strækbolte...
anyway, en større omgang blot for at stoppe et par oliedråber...
cheers