Gearkasse ophæng eller ???

Indlæg om undervogn
Besvar
Austinpower
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 28/09/2014 12:49

Gearkasse ophæng eller ???

Indlæg af Austinpower »

Hej Audi club medlemer.

Jeg skal bruges jeres hjælp!

Jeg har få ikke så længe sidden købt en 80 cabriolet fra 92.

Når den dejlige 2.3 motor bliver kørt lidt hårde, opstå der et problem.

Når jeg trykker speederen i bund og motor og gearkasse vrider sig. Er der noget det støder på bunden af bilen. Jeg troede først at det var et motorophæng eller et gearkasse ophæng. Men jeg havde bilen på lift i dag. Alle ophæng ser ud til at være i fin stand.

Jeg har nogle spørgsmål. Sidder der kun et gearkasse ophæng? Ligen under føresædet sådan ca?

Det lyder meget som om det er lige under føresædet eller passager sædet?! Man kan mærke at der er noget der rokker frem og tilbage i takt med at man giver og slipper gassen!

Er der en ag jer her inde der kan komme med nogle gode input? For jeg har været alle ophæng igennem og syntes de ser fine ud alle sammen!

Hilsen han der glæder sig til det bliver sommer!
-----------------:-----------------:-----------------
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Gearkasse ophæng eller ???

Indlæg af Høy »

Udstødningsrøret?

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Austinpower
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 28/09/2014 12:49

Re: Gearkasse ophæng eller ???

Indlæg af Austinpower »

Det var også min tanke og tror også den tager i mod bunden. Men man kan mærke at der er noget ved motor og gear der rykker frem og tilbage ved fuld moment! Kan det måske være tårnlejere!. Jeg kan dog ikke se noget når jeg rykker i top og bund af forhjulende? Men det virker nu mest som om det er under bilen!? Er der ikke en i nærheden af Roskilde eller københavn der har lyst til at køre en tur og komme med et bud?
-----------------:-----------------:-----------------
Brugeravatar
Poe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 710
Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Geografisk sted: Middelfart

Re: Gearkasse ophæng eller ???

Indlæg af Poe »

Bagerste forbrobøsning ?
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Gearkasse ophæng eller ???

Indlæg af GertH »

Ud over de relevante bud du har fået, vil jeg tro du skal kigge på bagerste gearkasse ophæng igen. Du kan som regel høre på lyden om det er en tung ting der bunper på. Jeg har lige haft fat i 2 ens Audi 80 sedan 2.0S. Den ene var fra 1992 og havde 2 gearkasseophæng og den fra 1994 havde kun 1. Hvorfor der er denne forskel på 2 ellers ens biler forstår jeg ikke, men din har jo flere heste og motorvægt at holde styr på, så kan forestille mig at ophængets tilstand er ret vigtig når der kun er 1. Jeg har iøvrigt set flere motorophæng hvor de så pæne ud, men hvis jeg løftede lidt i motor med spillet i loftet kunne jeg se at ophænget havde sluppet. Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Gearkasse ophæng eller ???

Indlæg af Høy »

På mine 5'ere er der en tap, som stikker fremad og ind i tværvangen foran motoren (den er vist en del af beslaget til klimakompressoren).

Der sidder en gummiklods på tappen, og den hviler i en hesteskoformet bøjle på tværvangen. Hvis gummiklodsen er faldet af, kan den forreste del af udstødningsrøret banke op i bunden foran passageren, vil jeg tro.

Tværvangen på din må ligne den her...

http://www.ebay.de/itm/Quertraverse-vorne-Audi-80-Coupe-Cabrio-2-0-ABK-4-Zylinder-/151420239181?pt=DE_Autoteile&hash=item2341597d4d

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Gearkasse ophæng eller ???

Indlæg af MortenAa »

bærearmsbøsninger kan give den fejl også, min ene bærearm var de helt døde, så bærearmen rykkede sig frem og tilbage når jeg gav gas
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Austinpower
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 28/09/2014 12:49

Re: Gearkasse ophæng eller ???

Indlæg af Austinpower »

Hej allesammen.

Først der var gået eller på vej til at gå 3 ophæng til udstødningen, så den banke mod bunden! De er nu skifte. Så nu er banke lyden mere konkret og bliver ikke forstyret af anden larm! ;)

De 4 bøsninger der sidder i forbroen ser ok og fine ud! Jeg tror jeg starter med at skifte det bagerste gearkasse ophæng. Det ser fint ud men det er lidt løste i det i forhold til et nyt (som jeg har købt) jeg kan se at alle motor ophæng er skifte + den forste gummi knop. Så det er gearophæng jeg tror jeg starter med.

Jeg skal også skifte en manchet på den ene aksel foran, så tager jeg lige en kigger på mit tårn gumme. :cry: :-k

Jeg er glad for alle jeres input, de viser at jeg nok er på rette vej. Men jeg er stadig åben for en der vil køre en tur op prøve selv
-----------------:-----------------:-----------------
Austinpower
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 28/09/2014 12:49

Re: Gearkasse ophæng eller ???

Indlæg af Austinpower »

Ps. Nogle af jer der har en lift i nærheden af Fløng?
-----------------:-----------------:-----------------
Besvar

Tilbage til "Undervogn"