klimaanlæg

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
Gæst

klimaanlæg

Indlæg af Gæst »

hvem kan hjælpe med en forklaring på hvordan man bruger sit klimaanlæg rigtigt/bedst har en V8'er fra 88 og kan man eftermontere fjernbetjening på benzinfyret
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

beauty v8 skrev:hvem kan hjælpe med en forklaring på hvordan man bruger sit klimaanlæg rigtigt/bedst har en V8'er fra 88 og kan man eftermontere fjernbetjening på benzinfyret</font id="size1">
Klimaanlæget skal vel bare sættes på den temperatur du ønsker og "Auto", så skulle den selv klare resten. Meget glad Har du problemer med det siden du spørger ?

Mht. benzinfyret kan man ofte tilslutte en fjernbetjening, men det kommer an på fabrikatet. Jeg ved ikke om benzinfyr er standard i din bil, men normalt er de eftermonteret. Hvad er fabrikatet på det du har ?
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Gæst

Indlæg af Gæst »

jeg har fundet ud af det med auto og temp. men har oplevet at forrude dugger derfor spørger jeg hov to do Spørgsmål Spørgsmål
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

beauty v8 skrev:jeg har fundet ud af det med auto og temp. men har oplevet at forrude dugger derfor spørger jeg hov to do Spørgsmål Spørgsmål</font id="size1">
OK, jeg har ikke en decideret "How-to", men er klimaanlæget originalt monteret på din bil?
Herhjemme har mange audier fået eftermonteret et Diavia klimaanlæg, for at spare lidt på afgiften.

Kan du ikke præcisere lidt.

Jeg har smidt et par billeder op så du kan stedfæste oprindelsen.
Det her er et Diavia:

<center>Billede</center>

- og her er et par af de originale typer fra ca. 1990 og frem:

<center>Billede</center>

Jeg har selv et Diavia anlæg (det øverste) i min bil og hvis det er lidt dugget i bilen inden jeg skal ud at køre, er der en "Defrost"-knap på mit anlæg. Når den aktiveres kører anlægget på max. i ca. et minut... Det plejer at være rigeligt til at få bilen dugfri. Ellers generelt når man kører i fugtigt vejr, så sørg for at airconditionen er slået til, den leverer nemlig meget tør luft. Når aircondition er slået har jeg aldrig oplevet at det dugger i bilen.

Mht. til spørgsmålet med motorvarmer er de der typisk bliver monteret fra: Wabesto eller Eberspächer. Hvis det er en af dem er jeg næsten sikker på at du kan få fjernbetjening på.
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Brugeravatar
mik
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 71
Tilmeldt: 20/03/2003 20:53
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af mik »

hej dit klimaanlæg virker ikke hvis der er under ca. 2 grader der et diagnose fejl system som du kan udlæse så kan du se om der er nogne fejl på dit klimaanlæg
Hilsen MIK
Gæst

Indlæg af Gæst »

hej jeg har det nederste klimaanlæg og mit fyr er af typen Wabesto Smiler
rasmusand
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 12/03/2003 14:00
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af rasmusand »

Jeg har det originale klima, og har eftermonteret et Webastofyr i min A6 avant 1994. Du kan købe fjernbetjening til. Koster hvist omkring 3000. Der skal monteres en lille antenne i forruden. Den er flad, og kan gemmes nederst i ruden, hvor der alligevel er en sort kant. Jeg tænder min 20-30 min før jeg skal køre, og så er kabinen begyndene varm, forruden næsten isfri, og batteriet ikke dødt... Måtte skifte batteriet lige efter fyret var monteret, men var godt klar over det.
Havde det samme fyr i en 80'er sedan. Der var kabinen noget varmere med samme tid, og jeg kunne tvinge blæseren op til forruden, så den var fuldstændig isfri. Det kan jeg ikke med klimaet. Den slår selv i auto, selvom du efterlader den i man. med luft på forruden.
Jeg ville ikke leve uden min webasto, nu jeg har haft det i 5 år. Bilen står på gaden, så det er fedt lige at kunne trykke på knappen om morgenen, og så lige inden du går ned, se at forruden næsten er fri for is Overrasket)

vh Rasmus
A4 2.0 Tid Avant 2015
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

beauty v8 skrev:hej jeg har det nederste klimaanlæg og mit fyr er af typen Wabesto Smiler</font id="size1">
Så har du det originalt monterede klimaanlæg Blinke. Funktionen burde være beskrevet i brugermanualen der følger med bilen. Hvis du ikke har den længere burde du kunne rekvirere en ny hos en Audi forhandler.
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"