Tab af varme ved høj hastighed. V8 " løst "
Tab af varme ved høj hastighed. V8 " løst "
Hej
Så må jeg lige høre den samlede videnskab i denne klub.
Min V8 "PT" fra 1991 taber varmen ved hastigheder over 120 km. "ca"
Nå jeg starter bilen og den er kold går der selvføldig to til tre km og derefter
bliver motoren varm og der kommer varme i kabinen.
Dvs. turen fra Herlev og videre over Roskilde men når jeg så når den anden
side af Roskilde og farten kommer over 120 ca. taber den varmen.
Under 100 km. ca. er der ikke nogle problemer.
Dvs. så længe man kører i kø kan den godt varme.
Det hjælper ikke at stille temp. højre op. Jo hvis man stiller den på Hi.
Er der nogle der har et bud.
Det skulle jo gerne virke nu når vi skal på SKIFERIE i uge 3 og 4 til Østrig.
Så må jeg lige høre den samlede videnskab i denne klub.
Min V8 "PT" fra 1991 taber varmen ved hastigheder over 120 km. "ca"
Nå jeg starter bilen og den er kold går der selvføldig to til tre km og derefter
bliver motoren varm og der kommer varme i kabinen.
Dvs. turen fra Herlev og videre over Roskilde men når jeg så når den anden
side af Roskilde og farten kommer over 120 ca. taber den varmen.
Under 100 km. ca. er der ikke nogle problemer.
Dvs. så længe man kører i kø kan den godt varme.
Det hjælper ikke at stille temp. højre op. Jo hvis man stiller den på Hi.
Er der nogle der har et bud.
Det skulle jo gerne virke nu når vi skal på SKIFERIE i uge 3 og 4 til Østrig.
Senest rettet af Jan-DK 15/04/2008 21:10, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Ny termostat. Den lukker ikke helt. Fartvinden køler mere end motoren varmer. Det er derfor temostaten er der.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Det er selvføldig en mulighed men der er lige skiftede for 2 md. siden.
Derfor kan det jo godt være den.
Den prøve jeg at skifte på mandag.
Derfor kan det jo godt være den.
Den prøve jeg at skifte på mandag.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Firserfan skrev:Ny termostat. Den lukker ikke helt. Fartvinden køler mere end motoren varmer. Det er derfor temostaten er der.
Det manden sagde
Lille ny på vej hjem
http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------
Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007
Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------
Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007
Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
forbliver motoren varm eller mister den også temp så er det termostaten sandsynligvis ellers kan det også være den ventil der åbner for det varme vand til kabinen
Jens Chr.
Skoda Yeti Outdoor 1,2 TSI 2015
V8 4.2 88' med 93' teknik. Solgt
A2 1.4 TDI 01'. Solgt
Skoda Yeti Outdoor 1,2 TSI 2015
V8 4.2 88' med 93' teknik. Solgt
A2 1.4 TDI 01'. Solgt
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Ja, vi have lige en tur til Korsør i dag og tilbage
På vejen derned tabte den varmen men på vejen hjem var der
ikke nogle problemer.
Temp. på motoren forbliver konstant når den først er blevet varm.
Jeg hælder mest til en temp. føler eller som V8 skriver: vandhanen
ind til kabinen.
Nu har jeg en res.dels bil som jeg kan tage stumper fra så jeg vil
prøve at skifte en føler af gangen.
Først den der sider oppe ved soltaget.
På vejen derned tabte den varmen men på vejen hjem var der
ikke nogle problemer.
Temp. på motoren forbliver konstant når den først er blevet varm.
Jeg hælder mest til en temp. føler eller som V8 skriver: vandhanen
ind til kabinen.
Nu har jeg en res.dels bil som jeg kan tage stumper fra så jeg vil
prøve at skifte en føler af gangen.
Først den der sider oppe ved soltaget.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Jeg havde et tilsvarende problem på min V8 - det var blot den servomotor der styrer varmluftspjældet til kabinen. Den koster max. 500.- så den ville jeg prøve først. Jeg har haft en sådan defekt på både en 100 C4 2.8, en V8 3.6 og en 100 C4 4.2 - bare for at det ikke skal være løgn
Den ene kunne ikke varme, den anden svingede meget og den sidste var enten helt kold eller helt varm - og så virkede den rigtigt en gang imellem.
Før du giver dig til at skifte følere - så kan du se deres 'måing' via klimaanlægget (også det gamle som der i hvertfald var i min V8'er). Du kan finde de tastetryk der skal bruges på nettet (kan ikke lige huske hvor - måske på www.audiv8.com)
Den ene kunne ikke varme, den anden svingede meget og den sidste var enten helt kold eller helt varm - og så virkede den rigtigt en gang imellem.
Før du giver dig til at skifte følere - så kan du se deres 'måing' via klimaanlægget (også det gamle som der i hvertfald var i min V8'er). Du kan finde de tastetryk der skal bruges på nettet (kan ikke lige huske hvor - måske på www.audiv8.com)
Senest rettet af v8fan 1/12/2007 23:38, rettet i alt 1 gang.
--
Mvh KRoland
Mvh KRoland
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Ja, det er jo dejligt nemt når man har en res. dels bil lige til at tage af.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
koder til klima (http://www.audifans.com/pipermail/v8/20 ... 05519.html). hvis det er en af de små servo motorer kan det være at den kun skal renses kullene kan sidde fast (lig dårlig forbindelse) det er noget pille arbejde men det er ikkke umuligt.
Jens Chr.
Skoda Yeti Outdoor 1,2 TSI 2015
V8 4.2 88' med 93' teknik. Solgt
A2 1.4 TDI 01'. Solgt
Skoda Yeti Outdoor 1,2 TSI 2015
V8 4.2 88' med 93' teknik. Solgt
A2 1.4 TDI 01'. Solgt
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Der er også et tip her:
http://audi.cats.lv/page/faili/Info/Ele ... repair.pdf
Og ikke for at underkende Jens Chr's tip er her et andet fejlkodeskema.:
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml
http://audi.cats.lv/page/faili/Info/Ele ... repair.pdf
Og ikke for at underkende Jens Chr's tip er her et andet fejlkodeskema.:
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Og så har jeg jo selv en: Audi 100/200 Official Factory Repair Manual.
Fejl koder til klimaanlæg er jo det samme som til en V8,er.
Den må lige nærlæses i dag.
Fejl koder til klimaanlæg er jo det samme som til en V8,er.
Den må lige nærlæses i dag.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Og så har jeg lige rodet med rytmeboxen.
Themostaten er skiftede:
De 4 føler som sidder rundt på bilen funker efter hensigten.
1 under taget
1 i instrument bordet
1 i vandkassen
1 ude ved køleren.
De er prøvet med en hårtørrer en efter en og de giver udslag i instrumentet
i bilen.
Det er som om at den er for længe om at regulerer op og ned.
Så der bliver dejligt varmt og når den så skal reguler ned forsætter
den forlangt ned inde den finder ud af at den skal op igen.
er der nogle der har en løsning.
Themostaten er skiftede:
De 4 føler som sidder rundt på bilen funker efter hensigten.
1 under taget
1 i instrument bordet
1 i vandkassen
1 ude ved køleren.
De er prøvet med en hårtørrer en efter en og de giver udslag i instrumentet
i bilen.
Det er som om at den er for længe om at regulerer op og ned.
Så der bliver dejligt varmt og når den så skal reguler ned forsætter
den forlangt ned inde den finder ud af at den skal op igen.
er der nogle der har en løsning.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Skiftede du servoen til 'varmeklappen' - den sidder på siden af varmeanlægget nede under torpedopladen ?
--
Mvh KRoland
Mvh KRoland
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Og så er der lige en opdaterning:
"servomotoren" til varmeklappen er en vakuumdåse." ikke konen altså"
Den funker OK.
Fjeder til varmespjæld er skiftede for den var væk.
Men den har det stadig væk sådan at den når temp. er nået i
kabinen og den så skal reguler "lidt" nedad, så går det for stærkt for den.
Og så får den reg. for langt ned eller den er for langsom til at stoppe
i tide.
Så resultatet er at der bliver koldt og efter ca. 20 til 30 sek. bliver der varmt igen.
Så næste forsøg er at skifte " Stellamotor "
"servomotoren" til varmeklappen er en vakuumdåse." ikke konen altså"
Den funker OK.
Fjeder til varmespjæld er skiftede for den var væk.
Men den har det stadig væk sådan at den når temp. er nået i
kabinen og den så skal reguler "lidt" nedad, så går det for stærkt for den.
Og så får den reg. for langt ned eller den er for langsom til at stoppe
i tide.
Så resultatet er at der bliver koldt og efter ca. 20 til 30 sek. bliver der varmt igen.
Så næste forsøg er at skifte " Stellamotor "
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
måske det er mængden af luft forbi tempføler i kabine der er for lille, snavs omkring den eller på vejen forbi den
Jens Chr.
Skoda Yeti Outdoor 1,2 TSI 2015
V8 4.2 88' med 93' teknik. Solgt
A2 1.4 TDI 01'. Solgt
Skoda Yeti Outdoor 1,2 TSI 2015
V8 4.2 88' med 93' teknik. Solgt
A2 1.4 TDI 01'. Solgt
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Tænk hvis det kun var det.
Frem med trykluft pistolen.
Nu skal den have.
Frem med trykluft pistolen.
Nu skal den have.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
- A4 Kim
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1886
- Tilmeldt: 10/06/2005 23:09
- Geografisk sted: Lidt vest for Roskilde...
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Beauty V8 skrev: måske det er mængden af luft forbi tempføler i kabine der er for lille, snavs omkring den eller på vejen forbi den
I min gamle B5 var slangen mellem hullerne til kabineluft og den lille blæsemotor røget af. Altså reagerede den på varmen inde i midterkonsollen. Har du hørt CD mens du kørte (hvis der ellers er sådan en i din V8....). På min B5 blev midterkonsollen meget varm indvendigt når CD'en kørte og så troede den jo det var "sommer" og blæste kold luft... Jeg skulle næsten op på 27/28 grader før der kom tempereret luft ud af dysserne.
Altså kunne fejlen være temperaturføler, blæsemotor eller eventuelt den lille slange mellem blæsemotor og luftgitter.
Se her indlæg om slangen jeg bøvlede med
viewtopic.php?f=29&t=6422&hilit=
Audi A6 3,0 TDI Avant quatrro - 8/2009 - model 4f5 - 240HK/500NM - Daytonagrå
Peugeot 107 SE 1,0
Peugeot 107 SE 1,0
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Hej Kim
Nu sidder den slange meget meget meget langt væk.
Så den har fået med den store trykluftslange ned i hullet.
Så må vi se på vejen hjem til Hvalsø hvordan den opfører sig.
Nu sidder den slange meget meget meget langt væk.
Så den har fået med den store trykluftslange ned i hullet.
Så må vi se på vejen hjem til Hvalsø hvordan den opfører sig.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Det hjalp så heller ikke.
Og btv. Kim, så sidder min føler ovenpå indstrumentbordet.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
- Red Runner
- Forumbruger
- Indlæg: 552
- Tilmeldt: 23/05/2006 18:16
- Geografisk sted: Holbæk
Re: Tab af varme ved høj hastighed. V8
Hej Jan.
Der er i manualen et LANGT kapitel om diagnostisering af klimaanlæget.
Man starter diagnosen ved at holde en knap inde på styreboksen. Hvilken kan være ligemeget hvis du ikke har manualen.
Derefter kan du faktisk udlæse fejlkoder fra systemet.
Generelt er systemet styret i to trin. Elektronisk vis styreboksen/panet i kabinen. (Den tog du jo selv ud af min reservedelsbil, så du ved hvordan den ser ud.)
Denne boks styrer så igen en vaccum kontrolboks, der igen har fat i alle spjæld og ventiler. Problemet kan derfor ligge i den elektroniske kontrolboks, i vaccumsystemet, i den enkelte ventil eller i vaccumpumpem.
bon appetit.
Der er i manualen et LANGT kapitel om diagnostisering af klimaanlæget.
Man starter diagnosen ved at holde en knap inde på styreboksen. Hvilken kan være ligemeget hvis du ikke har manualen.
Derefter kan du faktisk udlæse fejlkoder fra systemet.
Generelt er systemet styret i to trin. Elektronisk vis styreboksen/panet i kabinen. (Den tog du jo selv ud af min reservedelsbil, så du ved hvordan den ser ud.)
Denne boks styrer så igen en vaccum kontrolboks, der igen har fat i alle spjæld og ventiler. Problemet kan derfor ligge i den elektroniske kontrolboks, i vaccumsystemet, i den enkelte ventil eller i vaccumpumpem.
bon appetit.
Red Runner - Audi V8 3,6 aut. quattro
Speciale: Audi V8 type D11
Speciale: Audi V8 type D11