Mekanikeren opstår Bluetooth streamingen vil give problemer?

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
Besvar
Ramo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9/11/2016 22:43

Mekanikeren opstår Bluetooth streamingen vil give problemer?

Indlæg af Ramo »

Har netop købt en dejlig Audi A6 2011. Den mangler Bluetooth streamingen så jeg kan streame musik, så jeg bad om at få sødt eftermonteret.

Forhandlerens mekaniker påstår, at der vil opstå problemer i længden da der vil opstå kompatibilitetsproblemer. Kan det seriøst passe??

Han gik mig overalt til at vælge en læsning med USB-stik det kan tilsluttes iPhone :( ville ellers gerne have en trådløs mulighed. Den oprindelige ide var at der skulle installeret noget Ad2p.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Mekanikeren opstår Bluetooth streamingen vil give proble

Indlæg af rlarsen »

Hvis du har det store MMI Plus burde det kunne aktiveres via lidt kodning - fx som her: http://www.stemei.de/pages/coding/audi- ... halten.php
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Ramo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9/11/2016 22:43

Re: Mekanikeren opstår Bluetooth streamingen vil give proble

Indlæg af Ramo »

Mener den kun har MMI 3G basic :( har bare svært ved at forstå, at der skulle opstå kompatibilitetsproblemer. Jeg blev nødt til at vælge en kabellægning :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Mekanikeren opstår Bluetooth streamingen vil give proble

Indlæg af rlarsen »

Af og til ved en mekaniker ikke hvad de snakker om.

Jeg tror heller ikke at de ved at man fx kan aktivere via lidt kodning på den store MMI - deres svar vil typisk bare være "Kan ikke lade sig gøre - du skal ha' eftermonteret et eller andet - og det koster 10.000".
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Ramo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9/11/2016 22:43

Re: Mekanikeren opstår Bluetooth streamingen vil give proble

Indlæg af Ramo »

rlarsen skrev:Af og til ved en mekaniker ikke hvad de snakker om.

Jeg tror heller ikke at de ved at man fx kan aktivere via lidt kodning på den store MMI - deres svar vil typisk bare være "Kan ikke lade sig gøre - du skal ha' eftermonteret et eller andet - og det koster 10.000".


Hvis det er tilfældet, så pisser det mig grænseløst af! Er lige blevet færdiguddannet og har endelig opnået, hvad jeg vil kalde økonomisk stabilitet, da jeg heldigvis tjener en del. Jeg tænkte derfor at min første bil skulle være en Audi som jeg har drømt om i flere år og den skal selvfølgelig passe med mine ønsker.

At der så kommer en mekaniker og påstår at jeg ikke kan få hvad jeg har drømt om fordi han ikke har styr på sit arbejde er fandme ikke ok!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Mekanikeren opstår Bluetooth streamingen vil give proble

Indlæg af rlarsen »

Det vil ikke være første gang at et værksted ikke har styr på hvad der er muligt og hvad der ikke er muligt.

Selv om du kommer med diverse kodninger, kan ikke alle værksteder finde ud af at udføre "opgaven" - så jeg kan kun anbefale at få fx en herinde til at hjælpe med sådanne spørgsmål og hjælp i forbindelse med evt. kodninger.

Jeg ved ikke om den aktivering jeg linkede til vil virke med din MMI - men det kunne være et forsøg værd at prøve den.

Hvis du skriver hvor du kommer fra, kan det være at der en herinde som kan hjælpe dig.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"