Højtaler problem

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
Besvar
Agersnap
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19/04/2013 19:51
Geografisk sted: Holstebro

Højtaler problem

Indlæg af Agersnap »

Hey folkens.

I dag da jeg startede bilen, var den piv frossen. Pludselig sætter radioen ud, displayet fryser, display tænder og slukker.
Da jeg så var ved at rode med det her til aften, fandt jeg ud af at det var vand/fugt hvor dvd/navi sidder sammen med radio og forstærker (A6 avant).
Jeg ligger en føntørrer der om i nogle timer, og for skidtet tørret. Alt virker igen, undtagen: Begge højtalere i førerdør, bas i passagerdør....
Min tanke er at der er brændt nogle udgange. Spørgsmålet er bare om det er ved radio eller forstærker.

Er der nogen der har nogen form for ledningsdiagram over MMI/DVD/RADIO/FORSTÆRKER så jeg kan begynde at fejlsøge...

og sidst men ikke mindst, nogen der har en anelse om hvor vand / fugt kommer fra???

Håber virkelig på en hjælpende hånd
/Michael Agersnap
-----------------------
Audi A6 Avant 2.0 TDI, 05
Brugeravatar
thorvala
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16/01/2008 22:25
Geografisk sted: VestSjælland

Re: Højtaler problem

Indlæg af thorvala »

Agersnap skrev:Hey folkens.

I dag da jeg startede bilen, var den piv frossen. Pludselig sætter radioen ud, displayet fryser, display tænder og slukker.
Da jeg så var ved at rode med det her til aften, fandt jeg ud af at det var vand/fugt hvor dvd/navi sidder sammen med radio og forstærker (A6 avant).
Jeg ligger en føntørrer der om i nogle timer, og for skidtet tørret. Alt virker igen, undtagen: Begge højtalere i førerdør, bas i passagerdør....
Min tanke er at der er brændt nogle udgange. Spørgsmålet er bare om det er ved radio eller forstærker.

Er der nogen der har nogen form for ledningsdiagram over MMI/DVD/RADIO/FORSTÆRKER så jeg kan begynde at fejlsøge...

og sidst men ikke mindst, nogen der har en anelse om hvor vand / fugt kommer fra???

Håber virkelig på en hjælpende hånd


vil tro du skal have renset drænhullerne under batteriet og bremseforstærkeren. Vandet har det med at komme ind via kassen ude i motorummet til motorens ECU. Har lige haft samme problem. der løb vandet ned langs ledningsnettet under instumentbordet, og ned til stikkene. Det giver en masse el-bøvl :) Var dog ikke de samme symptomer, men tænker det nok er forskelligt fra lige hvilket stik der bliver berørt.


Havde også ligget med hårtørrer i flere timer men fik det ikke til at virke helt i denne kulde.
En uge i en opvarmet garage og alle problemer forsvant for mig :9

Så måske lidt længerevarende varme kan kurere dine højtalere.

mvh lars
VCDS 11.11.3
-----------------------------------------------------
Nu : 2003 A4 2.4 BDV V6 AVANT 170 HK (178HK/214nm målt 18/6-11) ( 182HK/212nm målt 8/5-10 )

Før: A4 B5 1.8 quattro 1996
Agersnap
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19/04/2013 19:51
Geografisk sted: Holstebro

Re: Højtaler problem

Indlæg af Agersnap »

Kunne måle på min forstærker at der manglede udgange, dem som er nævnt før.

Så inden jeg køber en brugt forstærker, er der så en måde jeg kan test inputs fra radio.. Kan se de kommer med lys leder, så sikkert ikke det nemmeste.

Er der nogen der ligge inde med en forstærker, som jeg kan teste med og købe hvis det virkelig er den.
/Michael Agersnap
-----------------------
Audi A6 Avant 2.0 TDI, 05
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Højtaler problem

Indlæg af PEB »

Det er et kendt problem på A6 4F Avant. Det er sprinklerslangen der er knækket ved venstre hængsel til bagklappen og vandet løber ned over elektronikken i bagagerummet via D-stolpen.
Der har været en aktion på det og Audi har et rep-sæt til slangen.
Jeg har diagrammer.

Klik her
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Agersnap
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19/04/2013 19:51
Geografisk sted: Holstebro

Re: Højtaler problem

Indlæg af Agersnap »

PEB: Gælder den åbne reparation stadig? Evt. Ved en VW forhandler?
Ellers må jeg bare be' dem om at skaffe det sæt hjem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
/Michael Agersnap
-----------------------
Audi A6 Avant 2.0 TDI, 05
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"