Udskiftning af fastmonteret telefon til bluetooth

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
Besvar
Brugeravatar
hjo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17/12/2008 23:03
Geografisk sted: Aalborg

Udskiftning af fastmonteret telefon til bluetooth

Indlæg af hjo »

Jeg har en Audi A6 fra 2006 med fast monteret telefon i armlænet, som jeg gerne vil udskifte til bluetooth. Jeg har kikket på dette sæt fra kufatec

http://www.kufatec.de/shop/de/Audi/A6-4 ... -4F-MMI-2G

Er der nogen der har prøvet at gennemføre denne operation og evt har en monteringsvejledning, så jeg kan se om det er en opgave jeg selv tør gå i gang med
mvh

Flemming

Biler:
Audi A6 Avant 3,0 quattro, 2006 (Solgt)
Audi A4 2.0 TDI Le Mans (2006). (Solgt)
Porsche 911SC Cab (1983) (Til salg)
Brugeravatar
tajdk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 39
Tilmeldt: 27/07/2007 21:42
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Udskiftning af fastmonteret telefon til bluetooth

Indlæg af tajdk »

hjo skrev:Jeg har en Audi A6 fra 2006 med fast monteret telefon i armlænet, som jeg gerne vil udskifte til bluetooth. Jeg har kikket på dette sæt fra kufatec

http://www.kufatec.de/shop/de/Audi/A6-4 ... -4F-MMI-2G

Er der nogen der har prøvet at gennemføre denne operation og evt har en monteringsvejledning, så jeg kan se om det er en opgave jeg selv tør gå i gang med


Jeg står lidt i samme situation, og overvejer, om det er det der skal til, så jeg er egentlig også interesseret i, at høre om der er nogen, som har nogle erfaringer.
Med venlig hilsen

Thomas A. Jørgensen

Bil: Audi A6 Avant quattro 2.7 TDI Tiptronic DPF '05
Brugeravatar
hjo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17/12/2008 23:03
Geografisk sted: Aalborg

Re: Udskiftning af fastmonteret telefon til bluetooth

Indlæg af hjo »

Er der slet ingen der har prøvet dette?
mvh

Flemming

Biler:
Audi A6 Avant 3,0 quattro, 2006 (Solgt)
Audi A4 2.0 TDI Le Mans (2006). (Solgt)
Porsche 911SC Cab (1983) (Til salg)
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Udskiftning af fastmonteret telefon til bluetooth

Indlæg af CHG »

Hvorfor vil I have dette og ikke f.eks. dette hvor man også kan streame musik digitalt?

http://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A8-4 ... MMI-2G-Pro

Jeg det selv (har dog fået det monteret mod betaling :) ), men så da det blev installeret og hvis man ved hvordan man åbner indtil de steder hvor det skal tilsluttes så tager det ikke lang tid = 15-30 minutter.
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
Brugeravatar
hjo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17/12/2008 23:03
Geografisk sted: Aalborg

Re: Udskiftning af fastmonteret telefon til bluetooth

Indlæg af hjo »

CHG skrev:Hvorfor vil I have dette og ikke f.eks. dette hvor man også kan streame musik digitalt?

http://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A8-4 ... MMI-2G-Pro

Jeg det selv (har dog fået det monteret mod betaling :) ), men så da det blev installeret og hvis man ved hvordan man åbner indtil de steder hvor det skal tilsluttes så tager det ikke lang tid = 15-30 minutter.


Det har jeg også overvejet - men frygter konflikt med den eksisterende telefon. Kan jeg bare "fjerne" den i vcds?
mvh

Flemming

Biler:
Audi A6 Avant 3,0 quattro, 2006 (Solgt)
Audi A4 2.0 TDI Le Mans (2006). (Solgt)
Porsche 911SC Cab (1983) (Til salg)
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Udskiftning af fastmonteret telefon til bluetooth

Indlæg af CHG »

Det har jeg desværre ikke erfaring med, men det vil jeg da antage eftersom den eksisterende telefon er ekstra udstyr. Så hvis det kan installeres, så kan det vel også afinstalleres, også via VCDS, og derefter burde der vel ikke være problemer med FISCON PRO?
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
Brugeravatar
tajdk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 39
Tilmeldt: 27/07/2007 21:42
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Udskiftning af fastmonteret telefon til bluetooth

Indlæg af tajdk »

Er du kommet videre med projektet.
Mere om det blev den originale bluetooth, eller om du gik Fiscon vejen?

Så vidt jeg kan læse mig frem til, så benytter det originale bluetooth sæt den allerede eksisterende installation med mikrofon og sådan, hvorimod Fiscon skal have installeret mikrofon.

Er der nogle der kan bekræfte eller afkræfte dette for mig?
Med venlig hilsen

Thomas A. Jørgensen

Bil: Audi A6 Avant quattro 2.7 TDI Tiptronic DPF '05
Brugeravatar
hjo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17/12/2008 23:03
Geografisk sted: Aalborg

Re: Udskiftning af fastmonteret telefon til bluetooth

Indlæg af hjo »

Har foreløbigt valgt den nemme løsning og anskaffet mig et ekstra sim kort og viderestille min telefon til dette nummer. Fungerer faktisk ok
mvh

Flemming

Biler:
Audi A6 Avant 3,0 quattro, 2006 (Solgt)
Audi A4 2.0 TDI Le Mans (2006). (Solgt)
Porsche 911SC Cab (1983) (Til salg)
Brugeravatar
tajdk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 39
Tilmeldt: 27/07/2007 21:42
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Udskiftning af fastmonteret telefon til bluetooth

Indlæg af tajdk »

hjo skrev:Har foreløbigt valgt den nemme løsning og anskaffet mig et ekstra sim kort og viderestille min telefon til dette nummer. Fungerer faktisk ok


Er gået lidt samme vej som dig.
Har anskaffet mig en simkort adapter fra microsim til normal sim. (T Hansen = 40 Kr.), og det virker alletiders.
Noget billigere end at skifte modulet, og det tager 30 sek. at smide kortet i, og det kan jeg sagtens overleve med.
Med venlig hilsen

Thomas A. Jørgensen

Bil: Audi A6 Avant quattro 2.7 TDI Tiptronic DPF '05
Jonas_a
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 1/08/2012 21:44

Re: Udskiftning af fastmonteret telefon til bluetooth

Indlæg af Jonas_a »

Hej alle

Jeg har fuldkommen samme problem og ønsker også at vælge den nemme løsning med ekstra simkort.

Har I blot fået et ekstra simkort med samme nummer, eller har I fået et simkort med et andet nummer?

Og hvordan fungerer det når man er I bilen og ikke er I bilen? Mener at biltelefonen automatisk slukker samtidig med bilen - korrekt?

Hvis det er samme nummer, vil ens mobil og biltelefon så ringe på samme tid, og så tager man den blot via. biltelefon over MMI?

Og hvis det er et andet nummer, hvor man har lavet viderestilling, fungerer det så sådan, at den ikke viderestiller, når bilen(biltelefonen) er slukket?

Og hvad så når fruen har bilen og min Iphone ringer, hvordan forhindrer jeg at den ringer I bilen og hun kan tage den?

Jeg er lidt forvirret her, kan I nok fornemme :D

Ser frem til at høre fra jer og på forhånd tak!
ivja
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3/04/2012 12:51
Geografisk sted: Sjælland

Re: Udskiftning af fastmonteret telefon til bluetooth

Indlæg af ivja »

Prøv at skrive til Rene fra Cartrends. Han ved alt om telefonløsninger, streaming, bluetooth.
leni
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 29/12/2012 11:12
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Re: Udskiftning af fastmonteret telefon til bluetooth

Indlæg af leni »

Jonas_a skrev:Hej alle

Jeg har fuldkommen samme problem og ønsker også at vælge den nemme løsning med ekstra simkort.

Har I blot fået et ekstra simkort med samme nummer, eller har I fået et simkort med et andet nummer?

Og hvordan fungerer det når man er I bilen og ikke er I bilen? Mener at biltelefonen automatisk slukker samtidig med bilen - korrekt?

Hvis det er samme nummer, vil ens mobil og biltelefon så ringe på samme tid, og så tager man den blot via. biltelefon over MMI?

Og hvis det er et andet nummer, hvor man har lavet viderestilling, fungerer det så sådan, at den ikke viderestiller, når bilen(biltelefonen) er slukket?

Og hvad så når fruen har bilen og min Iphone ringer, hvordan forhindrer jeg at den ringer I bilen og hun kan tage den?

Jeg er lidt forvirret her, kan I nok fornemme :D

Ser frem til at høre fra jer og på forhånd tak!



Hej

Fandt du nogen sinde svar på dine spørgsmål?

Har selv forsøgt, at finde svar rundt omkring, men uden resultat (ihvertfald så jeg forstod det).

Har for år tilbage kørt i en Audi A8 med fastmonteret Motorola telefon - den fungerede uden ekstra simkort i bilen (rSAP), "overtog" simkortet fra mobil i lommen, men virkede ellers, som min nuværende fastmonteret med simkort monteret i bilen. Når jeg forlod bilen var det mobilen i lommen, der overtog.

Så vidt jeg er underrettet kan man ikke mere få 2 simkort med samme telefonnummer - det kunne man i "gode gamle dage".

Venlig hilsen
Leif
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"