Side 1 af 2

Audi Gladsaxe

: 19/05/2018 17:09
af Kell Petersen
min bil var til et 90.000 km service, samt reklamation på forkert justeret bagkofanger. "slog lak af bagklap"

Da jeg fik bilen tilbage.
konstaterede jeg at der var 2 små buler på højre bagdør, samt 2 liter motorolie for meget på.

da der ikke var nogen pind skriver jeg en mail og forespørger hvor meget olie de havde kommet på, er svaret 5 liter.
Hvilket lyder rimeligt, og tænker at der er nok en mili-liter over niveau.
men da den over 2 måneder stadig skriver " Please reduce oil level".
tænker jeg at jeg lige fjerner en lille smule.........
Det blev til 2 liter, møgbeskidt olie, efter 5000 km kørsel.

De hviler på laurbærbladene, på grund af mærket, istedet for stadig at stræbe efter at være førende bilmærke.
mon ikke skandaler med knastkæder og varmeapparater, og sjov AD-blue software, gør at de burde være lidt fremme i sko`ne

Re: Audi Gladsaxe

: 20/05/2018 12:15
af Høy
Hvis det er en diesel, er det helt normalt, at olien ligner gylle efter 5.000 km.




\Alex

Re: Audi Gladsaxe

: 20/05/2018 20:59
af JensNo
Ja, en diesel trænger såmænd mindre en 20 min. til og farve ny olie sort :shock:, olien og filteret til venstre har kørt 20 min. i tomgang.

Billede

Re: Audi Gladsaxe

: 20/05/2018 22:48
af SteenTP
Min erfaring er at hvis man ikke ligner en CEO fra at multinationalt firma får man pænt lov til at stå ved skranken en halv times tid og vente mens de 5-6 medarbejdere checker facebook bag skærmene.

Man kan vel helle ikke forlange alverden fra nogen, der har Danmarks (Europas?) højeste værkstedstimepriser.

Re: Audi Gladsaxe

: 21/05/2018 08:38
af Lambrecht
SteenTP skrev:Min erfaring er at hvis man ikke ligner en CEO fra at multinationalt firma får man pænt lov til at stå ved skranken en halv times tid og vente mens de 5-6 medarbejdere checker facebook bag skærmene.

Man kan vel helle ikke forlange alverden fra nogen, der har Danmarks (Europas?) højeste værkstedstimepriser.



Det er sq sjovt, nøjagtig samme følelse jeg har når man en sjælden gang handler der

Re: Audi Gladsaxe

: 21/05/2018 09:40
af Ivan
Lambrecht skrev:
SteenTP skrev:Min erfaring er at hvis man ikke ligner en CEO fra at multinationalt firma får man pænt lov til at stå ved skranken en halv times tid og vente mens de 5-6 medarbejdere checker facebook bag skærmene.

Man kan vel helle ikke forlange alverden fra nogen, der har Danmarks (Europas?) højeste værkstedstimepriser.



Det er sq sjovt, nøjagtig samme følelse jeg har når man en sjælden gang handler der


Gennem ni år med Audi - følger jeg heller ikke noget positivt, ved at komme der. Jeg tror også, at det er de fuldstændig og aldeles ligeglade med!

Kunne være lidt sjovt at komme i almindeligt hverdagtøj og næste gang i direktørdress med skjult kamera... :-k

Ja ja, penge er ikke alt, men jeg har ikke haft råd til at sige det endnu. :roll:

Re: Audi Gladsaxe

: 21/05/2018 22:01
af HenrikH29
Lidt langt godt nok, men prøv at køre til Audi servicepartner i Aalestrup (så er vi i Jylland :D ) og oplev godt service og fornuftige timepriser.

De er så også VW værksted (og forhandler), hvis det skulle være aktuelt.

Bruger dem selv, på trods af, at jeg bor i Aalborg, hvor der ligger en stor SMC forhandler/værksted.

Re: Audi Gladsaxe

: 22/05/2018 10:34
af SorenR
Ivan skrev:
Lambrecht skrev:
SteenTP skrev:Min erfaring er at hvis man ikke ligner en CEO fra at multinationalt firma får man pænt lov til at stå ved skranken en halv times tid og vente mens de 5-6 medarbejdere checker facebook bag skærmene.

Man kan vel helle ikke forlange alverden fra nogen, der har Danmarks (Europas?) højeste værkstedstimepriser.



Det er sq sjovt, nøjagtig samme følelse jeg har når man en sjælden gang handler der


Gennem ni år med Audi - følger jeg heller ikke noget positivt, ved at komme der. Jeg tror også, at det er de fuldstændig og aldeles ligeglade med!

Kunne være lidt sjovt at komme i almindeligt hverdagtøj og næste gang i direktørdress med skjult kamera... :-k

Ja ja, penge er ikke alt, men jeg har ikke haft råd til at sige det endnu. :roll:

Den holdning går mange år tilbage.
Jeg var nede hos SMC Køge efter jeg fik min S4 tilbage fra AZF med to nye turboer. Stod i salgsafdelingen i slidte hyttesko, hullede jeans og t-shirt og ventede på reservedelsafdelingen... Anyways, efter vel 20 minutter kom der en sælger hen og jeg spurgte om et par biler. Han spurgte hvad jeg selv kørte i og jeg pegede på min S4 2.7T Avant der stod udenfor... Kan ellers love for at han ændrede karakter!

For mange år siden skiftede jeg job og første dag parkerede jeg min mørkeblå 1973 Mercedes 280 SE Automatic ved siden af direktørens Volvo 164... Der gik 14 dage så havde han købt en ny Volvo...

Samme sted 6 måneder senere spurgte jeg min chef om der var et problem med at jeg købte en Brittish Racing Green Rolls Royce (højrestyret) som jeg havde fået et godt tilbud på?
Jeg var den ene af to netværksteknikkere og den anden havde firmabil. Jeg fik efterfølgende en Peugeot 405 1.8 som firmabil.
Beskeden var at man ikke mente det var i firmaets interesse når teknikkeren kom på kundebesøg i en Rolls Royce. Nogle kunder kunne få indtryk af at vi var for dyre :mrgreen:

Re: Audi Gladsaxe

: 30/08/2018 02:16
af Kell Petersen
JensNo skrev:Ja, en diesel trænger såmænd mindre en 20 min. til og farve ny olie sort :shock:, olien og filteret til venstre har kørt 20 min. i tomgang.

Billede

Min gamle 1,9 TDI med pumpedyser, fik nyt olie med 15.000 intervaller, og der var den gamle olie, næsten lige så ren som den nye olie.
Min nye 2.0 TDIér får nu skiftet olie ved hver 150000 og Aut; værksted skifter den ved 30.000, pga stemplingen.
Så må vi se.....
Kan man ikke kræve at der tappes og ikke suges ved skift..?

Re: Audi Gladsaxe

: 30/08/2018 08:31
af SorenR
Kell Petersen skrev:
JensNo skrev:Ja, en diesel trænger såmænd mindre en 20 min. til og farve ny olie sort :shock:, olien og filteret til venstre har kørt 20 min. i tomgang.

Billede

Min gamle 1,9 TDI med pumpedyser, fik nyt olie med 15.000 intervaller, og der var den gamle olie, næsten lige så ren som den nye olie.
Min nye 2.0 TDIér får nu skiftet olie ved hver 150000 og Aut; værksted skifter den ved 30.000, pga stemplingen.
Så må vi se.....
Kan man ikke kræve at der tappes og ikke suges ved skift..?

Efter hvad jeg kan læse på VAGCars så har nogle VAG biler bundkar som ikke kan tømmes helt med bundskruen. Moderne biler med moderne olie bør ikke opsamle slam i bundkarret ;)

Re: Audi Gladsaxe

: 30/08/2018 13:17
af Jan-DK
For mange år siden havde jeg en MB Vito 110 som firma bil.
Der blev der kun suget og jeg fik så at vide at det havde man gjort siden 1970,erne.

Det har jeg nu også gjort på min Smart i mange år efterhånden.
Jeg har dog sidste år købt et bundkar med bundprop.

Re: Audi Gladsaxe

: 6/12/2018 21:04
af Mibo
ADVARSEL,ADVARSEL, BENYT IKKE AUDI GLADSAXE SOM SERVICE VÆRKSTED HVIS I HAR JERES AUDI KÆR !!!!! :x :? :(

Klage og kritik over Audi Gladsaxe mangelfulde service af en Audi A6 2,4 årgang 1997. :(

Jeg har aldrig før som kunde, der er mangeårig medlem af Audi Club Danmark og Forenet Danske Motorejere ( FDM ) på et autoværksted uanset om det var et uautoriseret værksted som Auto Partner, Helle Service Partner, Teknicar, Mekonomen Autoteknik, Din Bilpartner, Auto Mester, Bosch Car Service, Quickpot, Euromaster eller andre autoriseret værksteder, som BMV, Opel, Ford, Hyundai, Kia oplevet en så rædselsfuld, mangelfuld, inkompetent og uprofessionel service og håndtering af min Audi A6 2,4 som, førstegangskunde, hos Audi Gladsaxe, som der dumper med et stort rungende brag.:shock:

Efter at have bestilt tid via mail, til skift af tandrem og vandpumpe hos en servicerådgiver, hvor jeg ventede næsten 4. uger på at komme til at få service, indleverede jeg min bil fredag den 23. november uden oliespild og mislyde fra motoren, da jeg ellers havde oplyst dette ved indleveringen, hvor jeg desværre ikke mødte den rådgiver som jeg havde haft kontakt med, men en anden servicerådgiver, så den var klar til mandag den 26. november, som var første ledige tid, hvor bilen ifølge rådgiveren skulle være færdig samme dag, men først blev meldt klar og i orden tirsdag den 27. november til fyraften af servicerådgiveren og mekanikeren, hvor jeg kontant betalte regningen på de 11.300 kroner i stedet for overslaget på den 9.300 kroner. :?
Går glad ud til min bil og starter motoren og hører til min rædsel og store overraskelse at der kommer en kraftig mislyd fra motoren, selv om servicerådgiveren, som jeg nåede at have hele 4. af på dette service, sammen med mekanikeren havde sagt at min bil var helt i orden og klar til afhentning.

Kontakter øjeblikkelig servicerådgiveren, som får fat i en mekaniker, der siger at servo pumpen er defekt og efterfølgende bliver sendt hjem med en defekt bil. :(
Den næste morgen konstatere jeg at der er et kraftig oliespild på gulvet i min garage og den før omtalte mislyd fra motoren. :(

Kontakter servicerådgiveren igen som siger om jeg ikke kan kontakte den anden servicerådgiver, som først er tilstede dagen efter, men insistere på at det ikke kan vente, da jeg skal have min bil i orden som først lovet og det så aftales at jeg kan indlevere bilen igen efter at have talt med den interne værkstedschef. :x

Venter så 2. stive klokketimer i isnende kulde på at Falck kunne transportere bilen til Gladsaxe igen, onsdag den 28. november, hvor jeg får besked om torsdagen den 29. november, at servo pumpen er defekt og der er en utæt pakning på krumtappen, som der vil koste 15.402, 75 kroner, som kun er et prisoverslag, da det meget nemt kan blive dyrere end denne oplyste pris.


Fik så min Audi A6 2,4 tilbage fra service efter at have undværet bilen i 9. hverdage, torsdag den 6. december 2018 og fik så en regning på ja gæt rigtig, 15.402, 75 kroner, så det alt i alt har kostet mig en formue, hvor tiden så må vise om dette service arbejder som Audi Gladsaxe har udført holder i længden !!! :? :?

Så konklusionen af Audi Gladsaxe mekaniske vurdering af en motor må være meget mangelfuld fra deres mekanikere/teknikere, siden, der bliver udleveret en total defekt Audi A6 2,4 til mig som førstegangskunde, selv om bilen var meldt i orden, fordi der var en total mangel på kommunikation fra mekanikeren, som bude have givet besked til servicerådgiveren, så jeg havde været sparet for dette kundehelvede, fordi Audi intet ansvar og hensyntagen tager til deres kunder, selv om de har en timepris på 1.300 kroner, som må være verdens højeste og de også er fløjtende og skide ligeglade med deres kunder, selv om de skriver, Vi er ikke tilfredse, før du er det og klinger godt nok rungende hult og årets joke !! :shock:
Det nytter jo ikke at Audi Gladsaxe er et stort forkromet hus og palæ med smarte mænd i lange bukser og skjorte, samt kvinder i flotte nederdele, samt varm kaffelatte, croissanter og en frugtskål med æbler, appelsiner, når det tekniske fundament, som der er kerneopgaven, kernekompetencen og derved grundstenen for at yde en god og top professionel service, som man netop bør kunne forvente af et autoriseret autoværksted som Audi Gladsaxe, at kommunikationen mellem alle de mange ansatte, ca. 29 på deres hjemmeside, foruden de mange mekanikere som der ikke er billede af og måske forståeligt nok, eller hvad vi nu skal kalde de klamphuggere, med hele 4. servicerådgivere, der løber rundt som forvirret høns, ikke magter at løfte denne service opgave fra dag 1.til den fulde top professionelle standard, man som kunde bør kunne forvente af et stort hyped mærke som netop Audi. :(
Så kære Audi entusiaster, lyt til et godt råd, hold jer langt væk fra Audi Gladsaxe, hvis i har jeres pengepung og Audi kær, fordi der godt nok er plads til en kraftig forbedring hos Audi Gladsaxe hvis de ellers stadig vil holde på nye og nuværende kunder. :x

Bedste Audi hilsen fra Mikael. :)

Re: Audi Gladsaxe

: 19/03/2019 19:35
af Red Runner
Well...

Er lige kommet tilbage til klubben igen.

Kan se at der ikke er sket en dyt hos SMC i Gladsakse siden de tørrede røven på mig for 7 år siden - ud over at timeprisen er steget fra 1100 til 1300 :D :D :D

Re: Audi Gladsaxe

: 19/03/2019 21:14
af Jan-DK
Red Runner skrev:Well...

Er lige kommet tilbage til klubben igen.

Kan se at der ikke er sket en dyt hos SMC i Gladsakse siden de tørrede røven på mig for 7 år siden - ud over at timeprisen er steget fra 1100 til 1300 :D :D :D



HVAD pokker, og velkommen tilbage. :lol: :mrgreen:

Re: Audi Gladsaxe

: 20/03/2019 09:20
af Ivan
Stemmer 100% med mine oplevelser af totalt inkompetente og såkaldte autoriserede Audi-værksteder i mere end 10 år og et sekscifret beløb til Audi-komponentudskiftere ved syv forskellige forretninger.

Mon Audi-værkstedernes forretningsslogan er følgende: VI GÆTTER - DU BETALER!!!

Re: Audi Gladsaxe

: 7/08/2019 20:28
af Pripoe1608
Undskyld mig, men jeg har meget svært ved at forstå, at mange stadig bruger en autoriseret Audi forhandler/værksted på biler, hvor garantien er udløbet. Jeg har haft to A4, en A6 og har nu en TT. Efter garantiudløb, har jeg brugt en "lille" mekanikermester, Dan Car i Viborg, og han har klaret alt til fuld tilfredshed og til en meget rimelig pris. Han har alt måleudstyr, udstyr til service på klimaanlæg og anlæg til udskiftning af olie og rengøring af automatgearkasser. Jeg forstår, at alle er meget efter Audi i Gladsaxe. De eksempler, der bringes frem her i debatten, ville meget hurtigt have medført lukning af tilsvarende værksted her i Jylland. Er I virkelig så nemme på Sjælland? Korrekt, som skrevet står, VW/Audi i Ålestrup i Himmerland har det fineste renomé. Efter mange forsøg fandt de en konstant computerfejl på min søns S6. Efter tiden de brugte burde det have kostet en formue, men det kostede kun ca kr. 2.000, for, som de sagde, han skulle ikke betale for den tid de brugte på IKKE at løse opgaven.

Re: Audi Gladsaxe

: 8/08/2019 16:17
af SteenTP
Jeg tror ikke at 'mange' benytter Audi Gladsaxe.
Det er efterhånden almindeligt kendt at man er LANGT bedre tjent med et uafhængigt værksted.
Det er mit gæt at 90% af deres omsætning er firmabiler og leasing, resten folk med så mange penge at de er ligeglade.

Re: Audi Gladsaxe

: 9/08/2019 20:01
af SorenR
SteenTP skrev:Jeg tror ikke at 'mange' benytter Audi Gladsaxe.
Det er efterhånden almindeligt kendt at man er LANGT bedre tjent med et uafhængigt værksted.
Det er mit gæt at 90% af deres omsætning er firmabiler og leasing, resten folk med så mange penge at de er ligeglade.
Det sidste jeg har hørt, skulle være at det er fyringsgrund (står på kontrakten), hvis man som ansat hos Semler, videregiver et partnummer på f.eks. et forum eller på FB.

Det er jo helt i Semlers ånd ... Kundeservice er ikke noget privatkunder har krav på.

Re: Audi Gladsaxe

: 11/08/2019 08:59
af Ivan
Mulig forretningsplan hvor "vi" har 3 slags kunder: Guld - betaler uden at blinke og ingen forklaringer, sølv - lidt knas men betaler uden for meget bøvl, bronce - de besværlige fra bl.a. audiclub, som kræver noget for pengene. Strategi til at droppe bronzekunder: Høj prissætning, blanke sko og slips og som i banken, hvor den første medarbejder der ænser kunde er idiot - altså ignorere kunde så meget som muligt og få vedkommende til at føle sig uvelkommen og fejlplaceret.

Re: Audi Gladsaxe

: 11/08/2019 12:49
af Red Runner
HØH

Fandt lige et smertefuldt gammelt minde fra arkiverne.

Bilen kørte "mystisk". Havde en mistanke om at tandremmen var ude af takt, men fejlkoderne stemte ikke og alle mærker passede. Så i løbet af mange uger blev ALT testet. Jeg havde mange samtaler med SMC og de foreslog udskiftning at alt lige fra tændingsanlæg til luftmassemåler og motorstyrings unit, men lige lidt hjalp det. Heldigvis havde jeg en reservedelsbil, ellers havde dette kostet en FORMUE. Til sidst gav jeg op og lod SMC i Gladsakse kigge på den . Efter adskillige dage for jeg bare fornemmede at de var totalt på bar bund, hentede jeg bilen hjem igen. Det blev de ret fornærmede over og sendte vedhæftede regning. Bemærk morsomme detaljer som f.eks. tændrør af og på til 1077 + moms og afmontering af styreboks til 829 + moms. Eller hvad med afmontering af luftfilter til 645 + moms!?!?

Bilen var i øvrigt temmelig adskilt. Den blev kørt direkte til Daniel hos Sengeløse Autogård. Han fandt fejlen på en time. Det var en tap der var knækket af krumtap/tandremshjulet så motoren var 20-30 grader yde af sync.

M.h.t. regningen fra SMC var de helt ubøjelige, og hverken klager til ledelsen eller Semler hjalp en det mindste. De svarede ganske simpelt ikke på mine henvendelser, og en undskyldning eller en forklaring kunne jeg ligge langt efter. En regning på over 8000,- for absolut ingenting må siges at være i den heftige ende.

Det er nu mange år siden, men når jeg læser tråde som denne er det vist tydeligt at de ikke har ændret sig meget siden. Det er vist ganske simpelt bare den kultur har.