freon påfyldning --> audi100
freon påfyldning --> audi100
HEj
nogen der ved hvor det er man fylder freon på en audi100 fra 1992?
.salem
nogen der ved hvor det er man fylder freon på en audi100 fra 1992?
.salem
Salem
"A critic is a man who knows the way but can't drive the car."
"A critic is a man who knows the way but can't drive the car."
forcemand skrev:Hej
Det gør OH-Biler da i viborg
Har de Freon 12, og hvad koster det evt.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Man fylder på under motoren !!! Det er skidt lavet...!!
Men når man står foran bilen. så er det under motoren i højre side.
Det er ikke en slange, men en prop der sidder på en stuts i bunden af motoren.
Jeg har lige fået min fyldt hos midtjysk køleservice i Fredericia....jaja...jeg var der alligevel..., men jeg har ikke fået regningen endnu.... Jeg vil gerne vise dig hvor det er hvis du ikke kan finde den.....Jeg kikker lige om jeg har en tegning...I'll be back
Men når man står foran bilen. så er det under motoren i højre side.
Det er ikke en slange, men en prop der sidder på en stuts i bunden af motoren.
Jeg har lige fået min fyldt hos midtjysk køleservice i Fredericia....jaja...jeg var der alligevel..., men jeg har ikke fået regningen endnu.... Jeg vil gerne vise dig hvor det er hvis du ikke kan finde den.....Jeg kikker lige om jeg har en tegning...I'll be back
A6 C6 4F '05 2.4 Multi
A6 C5 4B ´98 2.4 Aut.
100 2.8 V6
100 2.2
A6 C5 4B ´98 2.4 Aut.
100 2.8 V6
100 2.2
På min Audi 100 2.6 fra 04/93 sidder de to påfyldningsstudser oppe under topedopladen i højre side af bilen.
Mener at de sidder på slangerne, den ene gjorde i hvert fald.
CFC-12 system.
Højtrykssidens støvhætte er rødbrun og lavtrykssidens støvhætte er sort eller hvid.
Påfyldningsstudsene for både høj og lavtrykssiden er af gevindtypen.
(Kan ikke lige huske om der er forskel på størelsen af studserne, men tror det).
HFC-134 system.
Både høj og lavtrykssidens ventilhætter er lyseblå, men er mærket med H for højtryk og L for lavtryk.
Både høj og lavtrykssidens påfyldningsstudse er af lynkoblingstypen.
Ud fra det med lynkoblinger på 134R system, kan jeg desvære konstatere at mit er den gamle type, nemlig CFC-12 system.
Mener at de sidder på slangerne, den ene gjorde i hvert fald.
CFC-12 system.
Højtrykssidens støvhætte er rødbrun og lavtrykssidens støvhætte er sort eller hvid.
Påfyldningsstudsene for både høj og lavtrykssiden er af gevindtypen.
(Kan ikke lige huske om der er forskel på størelsen af studserne, men tror det).
HFC-134 system.
Både høj og lavtrykssidens ventilhætter er lyseblå, men er mærket med H for højtryk og L for lavtryk.
Både høj og lavtrykssidens påfyldningsstudse er af lynkoblingstypen.
Ud fra det med lynkoblinger på 134R system, kan jeg desvære konstatere at mit er den gamle type, nemlig CFC-12 system.
Senest rettet af Shadow 18/07/2005 22:52, rettet i alt 1 gang.
Audi 100 (C4) 2.6 Fra 04/93 Sortmetalic Med S4 Forlygter, Hvide Blink For & Røde Blink Bag.
Seat Ibiza (Stylance) 1.4 16W Citrus Metalic 2009 Model http://seat.dk/modeller/newibiza/
Seat Ibiza (Stylance) 1.4 16W Citrus Metalic 2009 Model http://seat.dk/modeller/newibiza/
når vi nu er igang med klima, er der så nogen der ved hvad man skal betale for en refill på et freon 12 anlæg. Har snakket med et par køle firma'er og de har self. ikke freon 12 mere, men derimod noget erstatning, som de siger er ligeså godt som det originale freon 12.
De vil ca. have en tusse for en genopfyldning, er det prisen man betaler.
Syntes bare jeg har set tilbud til 134 anlæg på 595 for en trykprøvning, gennemskylning og genopfyldning.
De vil ca. have en tusse for en genopfyldning, er det prisen man betaler.
Syntes bare jeg har set tilbud til 134 anlæg på 595 for en trykprøvning, gennemskylning og genopfyldning.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Ja prisen passer maget godt Den R12 kan ikke skaffes mer er vist nok blevet forbut fordi den er pisse giftig.. dit andlæg skal laves ledt om. jeg har lige fået fyldt mit gamle R12 og 100 Gr Koster 100 Kr + aftift 10 kr + Moms og den køre med 750 Gr. så ja det koster. men jeg tord også jeg har betalt lige i over kanten.
Jeg "genopliver" lige en gammel tråd:
Mit Audi 100 fra 91 køler næsten ikke mere og det er et originalt Klimaanlæg med R12.
Har du fået efterfyldt R12 eller har du fået dit anlæg konverteret til R134???
Hvor kan man få efterfyldt R12?
Jeg ved godt det er ulovligt, men har også hørt at det stadig kan lade sig gøre, det er bare lige med at vide HVOR og HVEM der kan.
Mvh Hans
Mit Audi 100 fra 91 køler næsten ikke mere og det er et originalt Klimaanlæg med R12.
Har du fået efterfyldt R12 eller har du fået dit anlæg konverteret til R134???
Hvor kan man få efterfyldt R12?
Jeg ved godt det er ulovligt, men har også hørt at det stadig kan lade sig gøre, det er bare lige med at vide HVOR og HVEM der kan.
Mvh Hans
MVh Hans, Audi A3 SB, 8P, 1.4 TFSI, 2010, S-tronic
Re: freon påfyldning --> audi100
Jeg faldt over dette 8 år gamle indlæg ved en søgning på emnet.
Mit problem er at jeg var hos Skorstensgaard i Ballerup i morges for at få lavet airconservice, da mit ac (klimaanlæg) ikke køler mere (det gjorde det for 14 dage siden). De fortalte mig at de ikke kan fylde det da det er med gas som er ulovligt. Fik dog et nummer til en gut som måske kunne hjælpe mig. Han fortalte mig at at han har nogle gamle slanger liggende som han kan skylle systemet igennem med og så fylde en anden type på. Men der var ingen garanti for at det ville virke, og det vil koste mig 3.000 kr.
Spørgsmålet er om der er nogen her inde som ved noget om hvordan man gør, hvad er mulighederne indenfor et par tusind kroner? Nogen som kender nogen der kan lave det i storkøbenhavn eller nordsjælland?
Mit problem er at jeg var hos Skorstensgaard i Ballerup i morges for at få lavet airconservice, da mit ac (klimaanlæg) ikke køler mere (det gjorde det for 14 dage siden). De fortalte mig at de ikke kan fylde det da det er med gas som er ulovligt. Fik dog et nummer til en gut som måske kunne hjælpe mig. Han fortalte mig at at han har nogle gamle slanger liggende som han kan skylle systemet igennem med og så fylde en anden type på. Men der var ingen garanti for at det ville virke, og det vil koste mig 3.000 kr.
Spørgsmålet er om der er nogen her inde som ved noget om hvordan man gør, hvad er mulighederne indenfor et par tusind kroner? Nogen som kender nogen der kan lave det i storkøbenhavn eller nordsjælland?
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
- bertlov
- Bestyrelsesmedlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 21/10/2005 20:16
- Geografisk sted: Nr. Lyndelse v/Odense
Re: freon påfyldning --> audi100
Lars K skrev:Spørgsmålet er om der er nogen her inde som ved noget om hvordan man gør, hvad er mulighederne indenfor et par tusind kroner?
Ud ved en hugger og find en med 134A, aftal en god pris, og tag så kompressor, slanger, køler, rør, tørfilter, fordamper og styring. Sæt så dette i din egen bil, få det suget tomt, og påfyldt frisk 134A....
Operationen kan godt gøres på en weekend...
134A anlægget skal være åbent kortest mulige tid...
Og så har du køling igen...
/Søren
Audi A8 (4E) 4,2 (BFM) quattro FL 2003
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Re: freon påfyldning --> audi100
Ja det villle være optimalt at ombygge det, men lidt en voldsom tidskrævende (dyr) operation for så gammel en bil.
Jeg faldt lige over dette link i en anden tråd her inde, så der skal jeg da ud
http://www.amagermoller.dk/vi-tilbyder/aircondition.html
Jeg faldt lige over dette link i en anden tråd her inde, så der skal jeg da ud
http://www.amagermoller.dk/vi-tilbyder/aircondition.html
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
- bertlov
- Bestyrelsesmedlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 21/10/2005 20:16
- Geografisk sted: Nr. Lyndelse v/Odense
Re: freon påfyldning --> audi100
Lars K skrev:Jeg faldt lige over dette link i en anden tråd her inde, så der skal jeg da ud
AmagerMøller Autocenter skrev:Alternativt kan vi fylde dit anlæg med en "alternativ gas" der har lidt lavere køleeffekt og belaster anlæggets komponenter lidt højere i form af højere tryk. Denne løsning er pt. den mest anvendte.
Jeg har tidligere læst et sted, at disse alternative gasser er aggressive over for pakningerne der blev anvendt i de gamle anlæg, men på den anden side, så kan du jo kun sætte det til som opfyldningen koster
Det er forøvrigt bare disse stumper der skal skiftes
/Søren
Audi A8 (4E) 4,2 (BFM) quattro FL 2003
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Re: freon påfyldning --> audi100
Her er en lille PDF-fil som beskriver hvordan man laver et retrofit på de gamle R12 anlæg.
Så de kan køre med R134A
Mvh.
Klaus
Så de kan køre med R134A
Mvh.
Klaus
Re: freon påfyldning --> audi100
Som Søren skriver så skal man være opmærksom på at de nye typer af gasser er mere aggressiv overfor for de gamle o-ringene, men det har også noget at gøre med at gasser har letter ved at sive ud. Noget med at gasserne er letter og mindre molekyler og alt det der.
Ud fra personlige erfaringer har jeg selv være med til at lave flere R-12 anlæg men større eller mindre succes og det er som regel nok at skifte o-ringene i systemet og skifte olien, men nogen gange har vi også bare trykprøvet anlægget og efterfølgene fylde R-134A på og så har de kørt uden problemer. En typisk utæthed man skal være opmærksom på når vi taler AC anlæg er oftes koblingerne / ventiler der bliver trætte og dermed ikke slutter tæt og tryk- eller vacuum prøver man anlæget er det en utæthed som ikke viser sig.
En rigtigt god ting når man fylder anlægget op er at fylde sporemidel på, skulle anlægget være utæt er det noget nemmer at fejle finde på.
I forhold til det med at tryk- / vacuum prøve anlægget, bør man tryk prøve det og ikke vacuum prøve. De fleste vacuum prøve kun anlægget i 15 min inde de fylder på og dette er ikke den bedste løsning, grunde til at den løsning ikke er super god er at skulle man have en defekt o-ring eller en utæt slange så kan man godt vacuum suge anlægget tæt og så vil sådan en fejle ikke komme til syne før der kommer tryk på anlægget.
Casper...
Ud fra personlige erfaringer har jeg selv være med til at lave flere R-12 anlæg men større eller mindre succes og det er som regel nok at skifte o-ringene i systemet og skifte olien, men nogen gange har vi også bare trykprøvet anlægget og efterfølgene fylde R-134A på og så har de kørt uden problemer. En typisk utæthed man skal være opmærksom på når vi taler AC anlæg er oftes koblingerne / ventiler der bliver trætte og dermed ikke slutter tæt og tryk- eller vacuum prøver man anlæget er det en utæthed som ikke viser sig.
En rigtigt god ting når man fylder anlægget op er at fylde sporemidel på, skulle anlægget være utæt er det noget nemmer at fejle finde på.
I forhold til det med at tryk- / vacuum prøve anlægget, bør man tryk prøve det og ikke vacuum prøve. De fleste vacuum prøve kun anlægget i 15 min inde de fylder på og dette er ikke den bedste løsning, grunde til at den løsning ikke er super god er at skulle man have en defekt o-ring eller en utæt slange så kan man godt vacuum suge anlægget tæt og så vil sådan en fejle ikke komme til syne før der kommer tryk på anlægget.
Casper...
Re: freon påfyldning --> audi100
Skylder da vidst lige en afrunding på denne...
Jeg var ude hos Amager Møller Bosch værksted. Super flinke og kompente må man sige! De trykprøvede systemet i en lille times tid, og så fyldte de noget genindvundet gammelt køleskabsmiddel på. Det kostede lige knap 2000 kr, men der kom også ca. 1 kg på. Og de fyldte selvfølgelig sporestof på og bad mig komme igen om en uges tid for at kunne stoppe en eventuel lækage i god tid.
Og mit klimanlæg køler perfekt! Kan klart anbefales.
Jeg var ude hos Amager Møller Bosch værksted. Super flinke og kompente må man sige! De trykprøvede systemet i en lille times tid, og så fyldte de noget genindvundet gammelt køleskabsmiddel på. Det kostede lige knap 2000 kr, men der kom også ca. 1 kg på. Og de fyldte selvfølgelig sporestof på og bad mig komme igen om en uges tid for at kunne stoppe en eventuel lækage i god tid.
Og mit klimanlæg køler perfekt! Kan klart anbefales.
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)