Defekte luftdysser ved forrude

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
nsigurdsson
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26/09/2015 19:37

Defekte luftdysser ved forrude

Indlæg af nsigurdsson »

Der kommer næsten intet luft ud af luftdysser under forrude på min fine Audi (min første bil). Og det er ligegyldt hvilken styrke og hvilken cirkulations-indstilling man vælger. Anlægget virker ellers fint.

Anlægget er "manuelt" med tre drejeknapper: styrke, varme/kulde-fordeling og cirkulations-indstilling.

Nogle der kender til denne fejl og hvordan man kan udbedre den?

Bilen har fået efterinstalleret air condition start 2000 og den har ikke pollenfilter.
Nis Sigurdsson
Audi 100 2.8E V6 Aut 1992
nsigurdsson
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26/09/2015 19:37

Re: Defekte luftdysser ved forrude

Indlæg af nsigurdsson »

Gents,

Nogle der har indsigt i det "manuelle" klimasystem med drejeknapper vist på billedet nedenfor?

Billede

Efter jeg drejede lidt rundt på fordelings-drejeknappen (den længst til højre på billedet) så kommer der ikke længere luft ud af de tre luftdysserne center front.

Og luftdysserne under forruden - som forrige indlæg i denne tråd handler om - kommer der stadig heller ikke luft ud af.

Man kan høre at selve klimasystemet kører/lyder som det plejer, men jeg er nu kun tilbage med aktive luftdysser helt i højre- og venstre-side front.

Nogle der er eksperter her? Og jeg søger osse hvis der er nogle der arbejde på reperationen af dette. Jeg bor i København.

Nis
Nis Sigurdsson
Audi 100 2.8E V6 Aut 1992
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Defekte luftdysser ved forrude

Indlæg af GertH »

Hej.
Jeg er ret sikker på, at den plastdims der holder kabel fast ved spjældet er knækket. Prøv at fjerne tæppe/dæksel ved speeder og se om du kan lokalisere arm og kabel. Hvis du drejer lidt på knap mens du kigger burde det åbenbare sig. Da jeg har rodet en del både med Audi 80 og Audi 100, kan det godt tænkes at jeg blander placeringen mellem de to typer lidt sammen, men tror nu ikke det er helt galt. Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"