Audi 100 2.0D 86 koger over hele tiden?

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
andersson8920
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 5/04/2009 23:40
Geografisk sted: Randers

Audi 100 2.0D 86 koger over hele tiden?

Indlæg af andersson8920 »

Hey

Jeg har store problemer med min gamle audi 100. Jeg har tjekket at min blæser på køleren virker som den skal. Jeg har skiftedet min temp. kontakt til blæseren. Men lige lidt hjælper det mig. Min blæser vil bare ikke startet og det gør at min bil koger over.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, syns jeg har prøvet alt. Min sidste løsning er at lave en manuel kontakt inde i bil og så tvinge min blæser til at starter, men det er jo bare ikke så fedt i det lang løb.

Den ligger fint på de 90 grader når jeg køre, men så snart jeg holder stille rykker den op på 100 grader og så kommer der en advarsel inde i bilen.

Nogen gode forslag til mig
Brugeravatar
Gekko
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 26/06/2007 22:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Audi 100 2.0D 86 koger over hele tiden?

Indlæg af Gekko »

andersson8920 skrev:Hey

Jeg har store problemer med min gamle audi 100. Jeg har tjekket at min blæser på køleren virker som den skal. Jeg har skiftedet min temp. kontakt til blæseren. Men lige lidt hjælper det mig. Min blæser vil bare ikke startet og det gør at min bil koger over.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, syns jeg har prøvet alt. Min sidste løsning er at lave en manuel kontakt inde i bil og så tvinge min blæser til at starter, men det er jo bare ikke så fedt i det lang løb.

Den ligger fint på de 90 grader når jeg køre, men så snart jeg holder stille rykker den op på 100 grader og så kommer der en advarsel inde i bilen.

Nogen gode forslag til mig


Det kan være det er tid til en nye køler. Med tiden falder ribberne i køleren sammen, og tilsidste er det ikke meget effekt i din køler. Du skulle prøve at tjekke dette.
Mvh. Søren

A6 Avant (4F-BDW) 2,4 V6 Multitronic S-Line
VW Polo 5D (6R-CAYC) 1,6 TDI DSG Trendline (Konebilen)
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Audi 100 2.0D 86 koger over hele tiden?

Indlæg af Havberg »

enig... har prøvet det på min 5 cyl. GT hvor køleren egenligt så nogenlunde ud på ydersiden, men var så fyldt op med lort indvendig at det varme vand aldrig kom forbi termokontakten i bunden af køleren, og dermed blev blæseren ikke aktiveret.

Den kogte også over lige så snart det var noget med tomgang eller langsom fart.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Brugeravatar
RS2fan
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 618
Tilmeldt: 18/09/2007 09:13
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

Re: Audi 100 2.0D 86 koger over hele tiden?

Indlæg af RS2fan »

CoupéGt skrev:enig... har prøvet det på min 5 cyl. GT hvor køleren egenligt så nogenlunde ud på ydersiden, men var så fyldt op med lort indvendig at det varme vand aldrig kom forbi termokontakten i bunden af køleren, og dermed blev blæseren ikke aktiveret.

Den kogte også over lige så snart det var noget med tomgang eller langsom fart.


Hej havde det samme problem med min Audi 80 v6 cabrio, jeg lige har købt for et års tid siden, det hjalp helt vildt, at skifte den, når bilen står i tomgang ligger min nu på omkring 90 grader, men når jeg kører falder den lidt, rigtig fint.

Så se at få skiftet køleren, det er som regl en rimelig dyr reparetion men det betaler sig i længden, både motor mæssigt, men også for ens egen irritation og helbreds skyld.
Venlig Hilsen

Phillip Kjær Ballegaard

______________________________
Ejer af hele tre Charlottenlund Berlingoer ifølge Christian Grau!

Porsche Typ 2862 Audi RS2 Laser Rot 1995
Audi 2,6E Cabriolet Vulcan Schwarz 1995
Audi Q7 3,0 TDI quattro Phantom Schwartz 2007
Audi Cabriolet Kinder Cabrio blå metal
VCDS 15.7.1 NETECH
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"