Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af congo »

hej venner,


ja så har jeg altså fået den glimrende ide at skifte gearkassen i min avant 2.3 (type 44). Jeg har en brugt gearkasse liggende, jeg fik for en slik, men har ingen ide om den virker - det skulle den eftersigende. Jeg har klodset vognen godt op på perlstensbelægningen og har løftet fronten 40cm ca., og tænker at ligge en plade ind, som jeg kan køre en donkraft ind på, som kan løfte gammel gearkasse ud og ny gearkasse ind (og op og ned). Jeg har også erhvervet mig en spritnyt kobling og udrykkerleje, der havde ligget et par år i et værksted.

Det er sådan lidt hokuspokus i carporten, men mon ikke det kan lade sig gøre [-o<

Jeg har rimelig styr på hvad der skal skrues af - vælgerarm, trækaksler, procon-ten, koblingshydraulik og fastgørelsen til motorbassen.

Men i og med jeg ikke har gjort det før, og er lidt hovedkuls - vil jeg lige høre dommerpanelet om i har nogle tips og tricks i ærmet, til mit lille forårsarrangement? fx ting jeg skal være opmærksom på, eller noget jeg bør gøre i samme stund... Jeg tænker måske også på om jeg bør skifte ophæng, manchetter og bøsninger samtidig rundt omkring?




mange happy hilsner :P
Thomas
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af audi_claus »

Den vejer ca 80 kg, så pas lige på fingrene
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af mojo »

det er lige til at gå til.
af med bærekugler og af med trækakslerne.
husk at løsne navbolte inden du løfter den op og køb nye bolte.
jeg har selv prøvet en der knak fordi jeg var nærig.
men 80kg tvivler jeg på selv for en quattro som jeg har haft af og på 2 gange på min egen.
god arbejdslyst :)
der er mange der anbefaler en halv liter olie mere på den gearkasse.
og husk at det er no go at løfte bilen med donkraft under gearkassen selv om det er fristene.
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af congo »

mojo skrev:det er lige til at gå til.
af med bærekugler og af med trækakslerne.
husk at løsne navbolte inden du løfter den op og køb nye bolte.
jeg har selv prøvet en der knak fordi jeg var nærig.
men 80kg tvivler jeg på selv for en quattro som jeg har haft af og på 2 gange på min egen.
god arbejdslyst :)
der er mange der anbefaler en halv liter olie mere på den gearkasse.
og husk at det er no go at løfte bilen med donkraft under gearkassen selv om det er fristene.


fantastico - bare for lige at være helt sikker _ navboltene , hvad er det præcist for nogen af dem? -dem der holder akslerne fast ?
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af GertH »

Hej Thomas.
Navboltene er de bolte/den bolt der sidder for enden af trækaksel. Dvs. at inden du skruer hjulene af, skal du løsne den store unbracho bolt der sidder midt i navet. På de ældre er det en stor møtrik. Det kræver som regel noget værktøj på en halv meter som kan tåle din kropsvægt.
Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af congo »

GertH skrev:Hej Thomas.
Navboltene er de bolte/den bolt der sidder for enden af trækaksel. Dvs. at inden du skruer hjulene af, skal du løsne den store unbracho bolt der sidder midt i navet. På de ældre er det en stor møtrik. Det kræver som regel noget værktøj på en halv meter som kan tåle din kropsvægt.
Mvh. Gert


Glimrende - jeg har læst lidt op på lektien - jeg havde ikke lige luret hjulene skulle af, nuvel, det skal nok gå. Jeg er så bare loren på om mine bukke kan holde hende oprejst. Jeg har placeret en buk under hver af de runde gummiknopper foran, og når hjulene er taget af kan jeg jo ikke understøtte hende andre steder end med bukkene - eller hyr? (Gert - jeg står på perlesten :) )

Nåeh men hvad der gyser lidt i mig er at der sørme står i haynes at forrøret skal pilles af... det er jeg nu ikke meget for, i og med det må forventes at være mere en ualmindeligt svært at skille ad fra blokken, så jeg tænker om det nu overhovedet er nødvendigt? -selvom det bliver meget meget bøvlet at få højre trækaksel af (og på)...

Hvis navboltene binder, og bare skal løsnes med min bantam vægt så er det vist en smal sag - ellers må jeg ty til det virkligt store værktøj (hurra)


og ps. tak for afklaring - jeg er glad for at her er plads til at jeg går frem trin for trin (y)



hilsener
Thomse
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af GertH »

forrøret skal pilles af... det er jeg nu ikke meget for, i og med det må forventes at være mere en ualmindeligt svært at skille ad fra blokken

Du skal bare skrue det af manifold. Det er samlet med 3 eller 4 bolte som er rimelige at gå til. Jeg tror ikke du kan få gearkassen ned uden at pille forrør af.
Mht. til bukke er det selvfølgelig et must at de kan bære bilen. Hvis den kommer ned uden hjul på mens du er under den bliver du meget flad. :-&
Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af audi_claus »

GertH skrev:forrøret skal pilles af... det er jeg nu ikke meget for, i og med det må forventes at være mere en ualmindeligt svært at skille ad fra blokken

Du skal bare skrue det af manifold. Det er samlet med 3 eller 4 bolte som er rimelige at gå til. Jeg tror ikke du kan få gearkassen ned uden at pille forrør af.
Mht. til bukke er det selvfølgelig et must at de kan bære bilen. Hvis den kommer ned uden hjul på mens du er under den bliver du meget flad. :-&
Mvh. Gert


Og det er altid en god ide' at lægge de hjul, man har taget af ind under bilen. Så skal man ikke trække maven helt så meget ind, hvis den smutter på en buk.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af SorenR »

Lidt inspiration her... :mrgreen:



16 minutter ... under vilkår meget lig dem i indkørslen ... (y)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af congo »

SorenR skrev:Lidt inspiration her... :mrgreen:
16 minutter ... under vilkår meget lig dem i indkørslen ... (y)



holy smoke - nogle seje drenge - især ham der lige lirker kassen på plads med knæet 8) - tror nu min manøvre er en anelse mere krampagtig og mindre rutinepræget...
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af FinnK »

SorenR skrev:Lidt inspiration her... :mrgreen:



16 minutter ... under vilkår meget lig dem i indkørslen ... (y)

Nu skal du heller ikke gøre dem langsommere end de er. Det tog faktisk kun 15 min. :mrgreen:
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af PEB »

Jeg har før skiftet gearkasse ved kun at tage trækakslerne af inde ved gearkassen og binde dem op. De behøver ikke at afmonteres ude ved navet. Det sparer en del arbejde.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af congo »

jeg er igang med dette projekt nu, og har fået afmonteret starter, slaven, forrør, trækaksler er bundet op, alle skruer er løsnet, og jeg kan se det kan kun lade sig gøre (med mindre jeg afmonterer katten) at få gearkassen ned hvis jeg undlader at fjerne det ene ophængsben. Det andet ben har jeg løsnet, men kan ikke fjerne selve benet fra gummimuffen på forbroen... Bolten drejer bare rundt når jeg sætte den store nøgle på møtrikken - og da jeg ikke har 3 arme kan jeg simpelthen ikke greje den, og ender nok med at skære bolten over, med dertilhørende jammer...


Altså den video SørenR sendte, hvor de skifter gearkassen på et kvarter på audirallyen - det er sørme flot, men der er bilen da ved gud heller ikke kørt til i over 20 år - alting sidder jo håbløst fast under den her kleppert - men fixes det skal den... Men jeg brugte faktisk videoen som inspiration, da jeg fik løst boltene til trækakslerne på gearkassen, ind igennem hjulkassen, lidt bøvlet, men væsentligt nemmere fordi den store nøgle igen som til sin ret - herefter har jeg som sagt bare bundet dem op, og det gir OK skrueplads, og jeg vurderer også at der er plads nok til at få krabaten ned uden bøvl.

Motoren har jeg lavet et øvre ophæng til, med en bjælke henover motorrummet, og så en kæde ned til det bagerste løftehul..

eneste problem udover det er groet sammen er de skide perlesten.. to bits er forsvundet og skruer og bolte graver sig ned som skræmte strudse.. 8-[
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af SorenR »

congo skrev:eneste problem udover det er groet sammen er de skide perlesten.. to bits er forsvundet og skruer og bolte graver sig ned som skræmte strudse.. 8-[

http://www.harald-nyborg.dk/p9755/presenning-3x5 til 28 kr så den kan smides ud bagefter :mrgreen:
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af congo »

SorenR skrev:
congo skrev:eneste problem udover det er groet sammen er de skide perlesten.. to bits er forsvundet og skruer og bolte graver sig ned som skræmte strudse.. 8-[

http://www.harald-nyborg.dk/p9755/presenning-3x5 til 28 kr så den kan smides ud bagefter :mrgreen:


Ja det forslag måtte jo komme.. :-k

Problemet er at det måske er en anelse for sent, men hva pif paf, det kan jo ikke skade, hvis der skulle opstå flere drop-situationer..
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af SorenR »

congo skrev:
SorenR skrev:
congo skrev:eneste problem udover det er groet sammen er de skide perlesten.. to bits er forsvundet og skruer og bolte graver sig ned som skræmte strudse.. 8-[

http://www.harald-nyborg.dk/p9755/presenning-3x5 til 28 kr så den kan smides ud bagefter :mrgreen:


Ja det forslag måtte jo komme.. :-k

Problemet er at det måske er en anelse for sent, men hva pif paf, det kan jo ikke skade, hvis der skulle opstå flere drop-situationer..

Det er så dejligt nemt at være bagklog... :P :mrgreen:
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af congo »

jeg er nu nået så langt at jeg har fået den gamle kasse af, og med mokke og besvær sat den nye på - skruet alle boltene fast hele vejen rundt og sat startmotoren fast også... så kom jeg til slavecylinderen - og opdager til min skræk at den ik kan være der, eller rettere den der arm den skal skubbe på inde i kassen er ikke til at rokke... og så mistede jeg lidt modet og gik straks på klubben..

Er der nogen der har et tips eller et huskeråd, inden jeg skiller den ad igen og ser hvad der er galt :?: -anything goes..
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af GertH »

Hej. Har du taget trykket af slavecylinder ellers skal du nok pumpe dine overarme, hvis du vil møffe den på plads. Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af congo »

GertH skrev:Hej. Har du taget trykket af slavecylinder ellers skal du nok pumpe dine overarme, hvis du vil møffe den på plads. Mvh. Gert


hej Gert - tak - god ide.. jeg må fluks prøve imorgen - snakker vi egentlig om at åbne for udluftningsventilen? jeg tænker at det skulle ikke være noget problem (blev jo svært rutineret i det, efter historien med den blå '88), men jeg orker næsten ikke at skulle til at lufte ud og dræne påny, men alt andet lige så er det nemmere end at tage kasse af igen :)

Burde man skrue slaven fast inden man sætte gearkassen helt ind?
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Tips til at skifte gearkassen på min 2.3'er

Indlæg af GertH »

Jeg ved ikke om du allerede har fixet det, men ja udluftningskrue løsnes mens du sætter slavecylinder på plads.
Jeg tror ikke man skal sætte slavecylinder på inden gearkasse monteres. Det må besværliggøre samling, da slavecylinder så vil stritte imod samling. (y)
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"