audi 100 2.3e motor problem hjælp

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler
Besvar
hugo1302
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 1/09/2014 17:00

audi 100 2.3e motor problem hjælp

Indlæg af hugo1302 »

Hej jeg har denne fine audi som der fået et ret irreterende problem som kom efter jeg fik svejst noget udstødning uden han tog + og - fra ved ikke om det har noget at betyde men det den gør er at den har lidt hakkende start imens det starter også et sekund når den er i gang samt den trækker skidt over 5000 omdrejninger men vis jeg så tager 80-90 % gas trækker den fint nok ingen hakken eller ligende

ting der er skiftet
katalysator
lambda sonde
renset egr
benzin filter
benzin pumpe

det jeg måske har mistænkt er en banke sensor da den er flækket i plast men at tage den fra giver ingen ændring på motor gangen
eller dysserne der sprøjter forkert på en eller to cylinder

på forhånd tak
hugo1302
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 1/09/2014 17:00

Re: audi 100 2.3e motor problem hjælp

Indlæg af hugo1302 »

i dag 20-01-2015

rensede rotordæksel og nu starter den som den skal
havde tændrørene ude i dag og de er helt hvide vis dette kunne hjælpe

da den stadigvæk ikke trækker i de høje omdrejninger
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: audi 100 2.3e motor problem hjælp

Indlæg af Høy »

Hvide tændrør betyder, at den ikke får benzin nok under belastning.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
hugo1302
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 1/09/2014 17:00

Re: audi 100 2.3e motor problem hjælp

Indlæg af hugo1302 »

Så er gåde så bare om det er en sensor eller dyser??
hugo1302
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 1/09/2014 17:00

Re: audi 100 2.3e motor problem hjælp

Indlæg af hugo1302 »

Så er det jo bare om det er nye dysser eller en regulator
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: audi 100 2.3e motor problem hjælp

Indlæg af Høy »

Er det ikke en AAR-motor?

Mekanisk indsprøjtning er ikke nemt at fejlsøge eller skaffe reservedele til.

Det fungerer ikke som en moderne indsprøjtning med dyser, der taktes individuelt i få millisekunder ad gangen. På KE-Jetronic sprøjtes der ind hele tiden på alle cylindre, og mængden varieres ved at styre trykket ved fordelerhuset (med stålflexslangerne). Det betyder også, at antal cylindre er mindre vigtigt. Du vil formodentlig kunne se, at én af udgangene på benzinfordeleren er blændet af, fordi den kan bruges til en bil med 6-cylindre. Systemet minder faktisk mere om en karburator.

99% af alle tilfælde med mager blanding skyldes utætheder i indsugningen. Netop den her motor har lufttilslutninger omkring dyserne, som skal hjælpe med at forstøve benzinen, og hvis de bliver utætte, kan du indstille på motoren, til du bliver blå i ballonen. Den vil alligevel gå skidt. Når du drejer højt op (over 5.000), trækker motoren en stor mængde luft, og hvis en del af luften ikke kommer igennem doseringsenheden, fatter bilen jo ikke, at du faktisk kører med relativt høj belastning. Når du slipper lidt igen, falder luftbehovet, og bilen vil have vanskeligere ved at suge luft igennem utætheden, eller fejlandelen bliver mindre, hvorved mængden kommer til at passe bedre igen.

Gå alle luftslanger nøje efter, selv om det er træls! Man kan sprøjte antændelig væske på mistænkelige steder for at se, om motoren tager omdrejninger, men det er farligt, fordi en brand hurtigt kan udvikle sig, og desuden er det vanskeligt at påvise problemer, der forekommer ved høje omdrejningstal, på den måde. Du kan jo kun dreje op, men ikke udsætte motoren for den belastning, som bevægelse af bilen svarer til. I den situation tipper motoren muligvis lidt til siden og trækker anderledes i nogle af slangerne. Det bedste er at skille det hele ad og se slangerne nøje efter.

Der er sandsynligvis også en kontakt på gasspjældet, som holder trykket oppe, når du træder sømmet i bund. Man kan høre den klikke, hvis man lukker gasspjældet helt op. Hvis den ikke virker, eller spjældet er ude af justering, kan der eventuelt opstå en mager situation, fordi trykket ikke er tilstrækkeligt. Lambdareguleringen skal slet ikke være aktiv, når du kører med fuld gas (fordi der ikke er tid til at måle og/eller korrigere), men hvis den nævnte kontakt ikke slutter, ved bilen muligvis ikke, at den ikke skal regulere trykket.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
hugo1302
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 1/09/2014 17:00

Re: audi 100 2.3e motor problem hjælp

Indlæg af hugo1302 »

Det er en aar motor og den bruger alle udgangene på denne da en af dem går ned til noget koldstarts dyse men har lige haft den tømt for benzin og nu kan den dreje helt om igen uden problemer men skal lige prøve igen her senere
hugo1302
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 1/09/2014 17:00

Re: audi 100 2.3e motor problem hjælp

Indlæg af hugo1302 »

Nu har jeg været ude at kigge lidt på sagerne det er blevet væsentlig bedre og den kan tage fuld gas uden at hakke men det går ikke så hurtigt rundt som det kunne har funder en lille vinkel bøjning slange fra spjæld der er lidt mør men det er så også kun den jeg kan finde men det vil jeg prøve om jeg kan finde en erstatning for og så en ny bankesensor
hugo1302
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 1/09/2014 17:00

Re: audi 100 2.3e motor problem hjælp

Indlæg af hugo1302 »

Har prøvet at kører uden lambda i dag det tog ikke problemet så nu skifter jeg alle vakuum slanger så ved jeg da det ikke er det og så kommer den på en tester da man måske kan få noget ud af den vis det er en føler der driller
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"