Udstødningsmanifold overophedet

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Udstødningsmanifold overophedet

Indlæg af congo »

SorenR skrev:4 timer !!! :shock:
Hvor meget skulle de skrue af for at komme til ???


Jeg tror det er fordi ham de havde på var 18 år, og måske ikke havde set en audi før... sikkert også derfor han først skar forrøret halvt over og fandt ud af det nok var det forkerte sted. Men ja 4 timer - det virker som urimelig lang tid - specielt når de sagde at de ikke havde haft forrøret skruet af - jeg tror de har haft katalysatoren af for at svejse den på oversiden, meeeeen stadigvæk - det går ik op med 4 timer.

SorenR skrev:Første svejsning af udstødningsrør - overhovedet... 70x2x385mm rustfrit rør fra den lokale maskinfabrik til 50 kr... Svejseværk fra Harald Nyborg til 450 kr incl. ekstra elektroder... Vinkelsliber fra XL Byg (på tilbud) til svjh 380 kr incl. ekstra skæreskiver...

God inspiration - TAK, jeg tror jeg drøner ud og køber ind når jeg har sparet sammen. Og så skal jeg vist bare købe lidt metal jeg kan øve-svejse på... måske skulle vi lave et svejsetræf i klubben?
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Brugeravatar
Gleerup
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 281
Tilmeldt: 8/07/2010 20:42
Geografisk sted: Rønnede
Kontakt:

Re: Udstødningsmanifold overophedet

Indlæg af Gleerup »

[/quote]God inspiration - TAK, jeg tror jeg drøner ud og køber ind når jeg har sparet sammen. Og så skal jeg vist bare købe lidt metal jeg kan øve-svejse på... måske skulle vi lave et svejsetræf i klubben?[/quote]

Den er jeg med på, vi kunne evt. tag det udstyr med vi har der hjeme, bare for at få at vide hvordan netop DET udstyr skal indstilles. Jeg har div. udstyr, som, jeg ikke er sikker på bliver brugt rigtigt.
Audi 80 2.0E '94 limo
Audi 80 2.0S, '94 ... ombygget til 1.9 TDI.... Sat på græs, uden plader
vw passat 94 2.0E variant
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Udstødningsmanifold overophedet

Indlæg af audi_claus »

Gleerup skrev:
God inspiration - TAK, jeg tror jeg drøner ud og køber ind når jeg har sparet sammen. Og så skal jeg vist bare købe lidt metal jeg kan øve-svejse på... måske skulle vi lave et svejsetræf i klubben?[/quote]

Den er jeg med på, vi kunne evt. tag det udstyr med vi har der hjeme, bare for at få at vide hvordan netop DET udstyr skal indstilles. Jeg har div. udstyr, som, jeg ikke er sikker på bliver brugt rigtigt.[/quote]
Go ide'
Jeg lægger gerne værksted til - har elektrodesvejser og CO2 svejser incl CO2 flaske. Udsugningsanlæg mv men især tyndpladesvejsningen er et problem at få pænt og de brændte huller mindre end dem jeg starter med :( selvom "alle" siger det er nemt.
Men det er så Østjylland
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
Gleerup
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 281
Tilmeldt: 8/07/2010 20:42
Geografisk sted: Rønnede
Kontakt:

Re: Udstødningsmanifold overophedet

Indlæg af Gleerup »

audi_claus skrev:
Gleerup skrev:
God inspiration - TAK, jeg tror jeg drøner ud og køber ind når jeg har sparet sammen. Og så skal jeg vist bare købe lidt metal jeg kan øve-svejse på... måske skulle vi lave et svejsetræf i klubben?


Den er jeg med på, vi kunne evt. tag det udstyr med vi har der hjeme, bare for at få at vide hvordan netop DET udstyr skal indstilles. Jeg har div. udstyr, som, jeg ikke er sikker på bliver brugt rigtigt.[/quote]
Go ide'
Jeg lægger gerne værksted til - har elektrodesvejser og CO2 svejser incl CO2 flaske. Udsugningsanlæg mv men især tyndpladesvejsningen er et problem at få pænt og de brændte huller mindre end dem jeg starter med :( selvom "alle" siger det er nemt.
Men det er så Østjylland[/quote]

Åhhh jo da, det kender jeg godt. Tyndpladesvejsning. Selvom man stiller den ned på lav styrke, så brænder det hul.

Gav vide om vi skal starte en ny tråd op, mht. svejsekursus? Så vi ikke drejer denne tråd over på noget andet, end det den handler om?
Audi 80 2.0E '94 limo
Audi 80 2.0S, '94 ... ombygget til 1.9 TDI.... Sat på græs, uden plader
vw passat 94 2.0E variant
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"