Dato og tid er 18/09/2018 18:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Motoren holder ikke tomgang efter filterskift
Indlæg: 2/10/2017 11:31 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 3/03/2013 14:54
Indlæg: 225
Geografisk sted: Birkerød, København

Audi club Danmark
medlem siden
16. apr 2013

Offline
har nu tøffet yderligere små 800 km'er, og hun har gentaget sit prutteri 3-4 gange undervejs. Stopper lidt op i motorgangen og snadrer løs i op til 5 sekunder, og så fortsætter hun.

Jeg har 500km'er inde, reguleret CO skruen en mikromy i opadgående retning, og det er som om det har hjulpet lidt. Jeg har så lagt mærke til at når jeg tanker og den er nede i det røde felt på benzinmåleren, så er der så meget undertryk i tanken at det lyder som en storryger der hiver vejret ind, når jeg skruer benzindækslet af, det er egentlig ikke så nyt, men jeg er begyndt at tænke om det hænger sammen..

En af dagene ser jeg på at få skiftet den pakningen ved ventildækslet - tror ikke det har noget at sige ifht det her, men mere som note to self, hun sveder en del der..

_________________
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'86, 2.2 CD, KU, 234K grå
'78, 2.1, 157K
1984, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
1994, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
1976, Buick SkyHawk Coupe S, 3.5L
og blah blah blah...


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Motoren holder ikke tomgang efter filterskift
Indlæg: 3/10/2017 08:22 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Tilmeldt: 31/01/2003 12:34
Indlæg: 2100

Audi club Danmark
medlem siden
14. aug 2002

Offline
Tanken burde trykudligne efterhånden som benzin brændes af, med en lille slange hvor der suges luft ind, så der ikke dannes vacuum.
De har det dog med at blive stoppet til med tiden.

Rent teoretisk kunne man vel forestille sig, at der dannes så meget vacuum, så det kan danne problemer for benzin tilførelsen.

Nu har jeg ikke læst Hele tråden, men har du kontrolleret/skiftet benzin pumpe og filter?

_________________
A6 4F 3.0 TDI - S-Line
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Motoren holder ikke tomgang efter filterskift
Indlæg: 3/10/2017 10:30 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 3/03/2013 14:54
Indlæg: 225
Geografisk sted: Birkerød, København

Audi club Danmark
medlem siden
16. apr 2013

Offline
jeg skiftede filteret i vinters - benzinpumpen har jeg ikke studeret nærmere - men en god ide måske at få tjekket op på om luftudligningen kan/skal renses.. problemet opstod i forlængelse af luftfilterskifte.. men det hele kan jo hænge sammen.

kan det ikke passe at det er et lille rør der munder ud oppe ved selve tankdækslet ? -som kobler jeg sig på røret lidt længere nede... altså jeg tænker det er den lille "piffer" der stikker op på denne tegning mellem 6-tallet og 16-tallet:
http://www.realoem.me/Audi/RDW/A100/198 ... 1/45000#18

_________________
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'86, 2.2 CD, KU, 234K grå
'78, 2.1, 157K
1984, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
1994, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
1976, Buick SkyHawk Coupe S, 3.5L
og blah blah blah...


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Motoren holder ikke tomgang efter filterskift
Indlæg: 4/01/2018 00:55 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Indlæg: 1167
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Offline
Hej.
Hvordan er det gået, er du blevet stabilt kørende ?
Mvh. Gert

_________________
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Motoren holder ikke tomgang efter filterskift
Indlæg: 15/01/2018 14:30 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 3/03/2013 14:54
Indlæg: 225
Geografisk sted: Birkerød, København

Audi club Danmark
medlem siden
16. apr 2013

Offline
hej Gert m.fl.
jo tak - det er gået på den måde at jeg har været stabilt kørende nogle måneder, efter jeg skiftede en kølekontakt - den sidder en flange på blokken og var vist brun med 2 stik, den havde et meget langt rør der gik ind og målte vandet tænker jeg. Efter den kom i og jeg lige fik kørt et par hundrede var der ingenting og har ikke været noget siden. Der er stadig undertryk i tanken når jeg skruer dækslet af, men jeg tænker det må jeg se på når temperaturen er til at stå ude på fortorvet med det..

Jeg har så imellemtiden skiftet ventildækselpakning, da hun svedte ret meget i toppen - hvilket ikke altid medførte positiv stemning fra passagererne (olien løb lå på manifoldet og når der var hældning på vognen, ved fx holder for rødt på en skråning, dryppede olien ned over udstødningsmanifold og forrør, hvor det så stegte og lugtede frygteligt når den luft blev trukket ind i kabinen.. Men hurra det er jeg fri for nu - jeg havde dog den oplevelse at den ene af skruerne fra dækslet var umulig at få fri, og jeg måtte faktisk bore den ud - ret irreterende at bruge en halv eftermiddag med alle mulige metoder for een skide skrue.. men det lykkedes :)
Jeg syns dog stadigvæk der forsvinder olie i motoren - men prøv at trykke på linket til spritmonitor i min signatur nedenfor, efter jeg skiftede kølekontakten/sensoren, er hun begyndt at køre op imod 13 kml - så er der jo ingen grund til at købe en elbil =;

_________________
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'86, 2.2 CD, KU, 234K grå
'78, 2.1, 157K
1984, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
1994, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
1976, Buick SkyHawk Coupe S, 3.5L
og blah blah blah...


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Motoren holder ikke tomgang efter filterskift
Indlæg: 24/01/2018 00:20 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Indlæg: 1167
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Offline
ret irreterende at bruge en halv eftermiddag med alle mulige metoder for een skide skrue.

Så skulle du prøve at bore 3 manifoldsskruer ud på en Ford Scorpio V6 med vinkelstykke på boremaskine. Det er slet ikke sjovt ;( .

Bortset fra det, er det da godt du er stabilt kørende i en stor økoracer :D

_________________
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Motoren holder ikke tomgang efter filterskift
Indlæg: 20/02/2018 23:44 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Indlæg: 1167
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Offline
Hej.
Jeg ved ikke om du kunne mærke det, men jeg var i Holte på Skovlytoften for at hente en Audi A4 2.6 i dag og da jeg futtede derud gennem Holte kom jeg til tænke på dig, da jeg så en fin gammel Audi 100 stc uden nummerplader ved en garage. Jeg kan se der står Birkerød på din avatar(tror jeg det hedder) men mener at huske du boede i Holte.
Mvh. Gert (y)

_________________
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Motoren holder ikke tomgang efter filterskift
Indlæg: 21/02/2018 00:39 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 3/03/2013 14:54
Indlæg: 225
Geografisk sted: Birkerød, København

Audi club Danmark
medlem siden
16. apr 2013

Offline
hej Gert,

nej det var da skæg - var det en type44 du så ? -jeg kan ikke sige jeg har styr på alle og enhver i området, men det er jo altid rart at opdage at der er flere derude.. men det var nu ikke min - og jo jeg boede i Holten en overgang, men er siden rykket et par klik længere vest på..

nåeh men du skulle da bare ha ringet eller noget, så ku vi ha sparket dæk - jeg har da trods alt 16 dæk på matriklen som kan sparkes :)

anyways - hvad har du hentet? -alder? -stand ? -den må være noget særligt siden du vil tage så lang rejse for at fiske den :twisted:

_________________
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'86, 2.2 CD, KU, 234K grå
'78, 2.1, 157K
1984, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
1994, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
1976, Buick SkyHawk Coupe S, 3.5L
og blah blah blah...


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Motoren holder ikke tomgang efter filterskift
Indlæg: 21/02/2018 16:39 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Indlæg: 1167
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Offline
Det var en Audi 100 c3 årgang 87-88 i stationscar, men når vi bønder kommer til storbyen er det gps skærmen der får mest opmærksomhed, så udover den så ud til at have stået et stykke tid lagde jeg ikke mærke til så meget.
Det er langt at køre efter en gammel A4, men da jeg kunne få en kørende bil med 6 mdr syn for 4000,-, så måtte jeg afsted(endda med plader på).
Den er faktisk ret fin i lak og interiør. Sælger har ikke slidt på lakken og ikke en bule. Jeg skal dog have renset lakken, da den er fyldt med alger/snavs. Der lå skiver/klodser/trækaksel/rep.håndbog/fjedre i bagagerum. Jeg skal skifte servostang på den og har fundet en fin en til 600,- og så skal den trækaksel der lå i bagagerum lige sættes på.
Min ældste søn var med som co driver. Sidste gang han var med, lykkedes det mig at bakke den bil vi skulle hente for fuld skrue ind i en stålmast på en tankstation. Den situation ynder han at minde mig om ret ofte :lol: .

_________________
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til: