hej venner,
kan man afmontere en startspærre fra c3? -den er såvidt oplyst ikke eftermonteret...
afmontering af startspærre
afmontering af startspærre
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Re: afmontering af startspærre
det burde nok kunne lade sig gøre
Jeg betalte en 1000-1200 kr for at få en u-original Bosch startspærre afmonteret for snart en hel del år siden
Det tog en auto-elektriker en god times tid så vidt jeg husker.
Om det så er en gør-det-selv opgave eller ej kommer jo nok lidt an på ens elektriske færdigheder
Jeg betalte en 1000-1200 kr for at få en u-original Bosch startspærre afmonteret for snart en hel del år siden
Det tog en auto-elektriker en god times tid så vidt jeg husker.
Om det så er en gør-det-selv opgave eller ej kommer jo nok lidt an på ens elektriske færdigheder
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: afmontering af startspærre
det kunne være jeg lige skulle konsultere Haynes og den anden audi bog jeg har liggende... for det kunne jo være fedt hvis man selv kunne få det skidt ud (suk)
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Re: afmontering af startspærre
Hej congo,
Jeg har gjort det på min, og det var ikke så svært. Hvis du vil have en vejledning, som jeg har skrevet til et andet medlem, så sig til, så lægger jeg den ind.
Mvh
HME
Jeg har gjort det på min, og det var ikke så svært. Hvis du vil have en vejledning, som jeg har skrevet til et andet medlem, så sig til, så lægger jeg den ind.
Mvh
HME
HME
Audi 80 avant, 2,6 quattro, 1993, motorkode ABC(solgt)
MB SLK 230 Kompressor
Audi 80 avant, 2,6 quattro, 1993, motorkode ABC(solgt)
MB SLK 230 Kompressor
Re: afmontering af startspærre
HME skrev:Hvis du vil have en vejledning, som jeg har skrevet til et andet medlem, så sig til, så lægger jeg den ind.
Jo tak meget gerne delagtiggøre mig i den - det vil da være forbundet med lykkefølelse, for det er godt nok noget bras (undskyld udtrykket)...
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Re: afmontering af startspærre
Hej congo. Her er så min vejledning, som kaibrun var glad for:
Hej kaibrun!
Nu har du jo ikke den samme bil som jeg, men hvis din er lavet på samme måde som min, så kan dette måske hjælpe:
Du skal først frigøre kontrolboksen under instrumentbrættet, så du har overblik over alle ledningerne. Der er en del som ikke er forbundet. Hold dem væk for sig selv. Herefter er der 6 ledninger som går op til sikringsholderen i motorrummet (og nogen som går til nøglekontakten).
De 6 ledninger er forbundet til benzinpumpen, starter og motorstyring. Princippet er, at ledningen fra sikringen til f.eks. benzinpumpen er klippet over og forbundet til en af de 6 ledninger så strømmen løber til kontrolboksen og derfra tilbage til den anden del af den overklippede ledning. Øvelsen er så, at løfte sikringsholderen op så man kan få fat i ledningerne på undersiden, og så lodde de to oprindelige (nu overklippede) ledninger sammen. Det gentages så for de to andre komponenter.
Det var sådan jeg gjorde med fint resultat. Hvis du vil undgå at stå og rode under sikringsholderen, så kan du gøre følgende: klip de 6 ledninger fri af kontrolboksen og forbind dem to og to. MEN MEN du skal være sikker på, at det er de rigtige du forbinder(lodder sammen). Det er ikke svært at finde ud af hvilke ledninger som kommer fra sikringerne (tænding på og marker hvilke 3 ledninger der er 12V på). Fjern så sikringen til benzinpumpen, så er der ikke spænding på en af de 3 ledninger, det er så forsyningen til benzinpumpen. Find benzinpumpen og tag +-ledningen af, mål så med ohmmeter hvilken af de andre 5 ledninger som er forbundet til benzinpumpen. Så har du de to ledninger som skal loddes sammen. Gør det samme med ledningerne til starteren. Så er der kun to ledninger tilbage, og de skulle så gerne være til motorstyringen. Så skulle du kunne køre igen. NB!! du skal passe på motorstyringen, ikke noget med at eksperimentere med den for at finde ledningerne. Gå efter udelukningsmetoden som beskrevet.
Mvh
HME
Sendt: fre jun 21, 2013 13:32
Hej kaibrun!
Nu har du jo ikke den samme bil som jeg, men hvis din er lavet på samme måde som min, så kan dette måske hjælpe:
Du skal først frigøre kontrolboksen under instrumentbrættet, så du har overblik over alle ledningerne. Der er en del som ikke er forbundet. Hold dem væk for sig selv. Herefter er der 6 ledninger som går op til sikringsholderen i motorrummet (og nogen som går til nøglekontakten).
De 6 ledninger er forbundet til benzinpumpen, starter og motorstyring. Princippet er, at ledningen fra sikringen til f.eks. benzinpumpen er klippet over og forbundet til en af de 6 ledninger så strømmen løber til kontrolboksen og derfra tilbage til den anden del af den overklippede ledning. Øvelsen er så, at løfte sikringsholderen op så man kan få fat i ledningerne på undersiden, og så lodde de to oprindelige (nu overklippede) ledninger sammen. Det gentages så for de to andre komponenter.
Det var sådan jeg gjorde med fint resultat. Hvis du vil undgå at stå og rode under sikringsholderen, så kan du gøre følgende: klip de 6 ledninger fri af kontrolboksen og forbind dem to og to. MEN MEN du skal være sikker på, at det er de rigtige du forbinder(lodder sammen). Det er ikke svært at finde ud af hvilke ledninger som kommer fra sikringerne (tænding på og marker hvilke 3 ledninger der er 12V på). Fjern så sikringen til benzinpumpen, så er der ikke spænding på en af de 3 ledninger, det er så forsyningen til benzinpumpen. Find benzinpumpen og tag +-ledningen af, mål så med ohmmeter hvilken af de andre 5 ledninger som er forbundet til benzinpumpen. Så har du de to ledninger som skal loddes sammen. Gør det samme med ledningerne til starteren. Så er der kun to ledninger tilbage, og de skulle så gerne være til motorstyringen. Så skulle du kunne køre igen. NB!! du skal passe på motorstyringen, ikke noget med at eksperimentere med den for at finde ledningerne. Gå efter udelukningsmetoden som beskrevet.
Mvh
HME
Sendt: fre jun 21, 2013 13:32
HME
Audi 80 avant, 2,6 quattro, 1993, motorkode ABC(solgt)
MB SLK 230 Kompressor
Audi 80 avant, 2,6 quattro, 1993, motorkode ABC(solgt)
MB SLK 230 Kompressor