Batterilampen blinker svagt
Batterilampen blinker svagt
hej venner,
Batterilampen blinker svagt i type 44 2.3. Den har tendens til også at hylde inden jeg drejer om til start. Ifølge instruktionsbogen betyder det at man skal standse motoren og få bilen kørt på værkstedet omgående - fordi kun den skrappeste mekaniker ved hvad der nu skal ske...
Men det er sådan at jeg idag har efterspændt generatorremmen (måtte lige indkøbe en ny justeringsskrue til formålet, da den gamle knækkede tænderne når man spændte) - og nu er remmen fit for fight - batteriet (som er fra august '14), var afladt, så jeg satte det på en charger en times tid og så spillede det, men lampen blinker stadig svagt. Og jeg tænker på hvad det kan skyldes - haynes foreslår netop at man efterspænder vremmen... jeg tænker den bare skal ud og rulle måske, men jeg skal lige ha styr på om det er ok når nu den lampe blinker så intenst.
haynes foreslår også en generatorregulator kan være defekt, udover selvfølgelig at generatoren selv kan være kaputski - men isåfald tænker jeg at lampen ville lyse permanent - det gør den ikke.
Symptomet er at når hun står i tomgang, blinker lampen (med batteriet på) langsomt og svagt (meget svagt), og når man så gasser op, og der kommer lidt moment foran, så er det som om den faktisk bliver endnu svagere i blinkestyrken.
Batterilampen blinker svagt i type 44 2.3. Den har tendens til også at hylde inden jeg drejer om til start. Ifølge instruktionsbogen betyder det at man skal standse motoren og få bilen kørt på værkstedet omgående - fordi kun den skrappeste mekaniker ved hvad der nu skal ske...
Men det er sådan at jeg idag har efterspændt generatorremmen (måtte lige indkøbe en ny justeringsskrue til formålet, da den gamle knækkede tænderne når man spændte) - og nu er remmen fit for fight - batteriet (som er fra august '14), var afladt, så jeg satte det på en charger en times tid og så spillede det, men lampen blinker stadig svagt. Og jeg tænker på hvad det kan skyldes - haynes foreslår netop at man efterspænder vremmen... jeg tænker den bare skal ud og rulle måske, men jeg skal lige ha styr på om det er ok når nu den lampe blinker så intenst.
haynes foreslår også en generatorregulator kan være defekt, udover selvfølgelig at generatoren selv kan være kaputski - men isåfald tænker jeg at lampen ville lyse permanent - det gør den ikke.
Symptomet er at når hun står i tomgang, blinker lampen (med batteriet på) langsomt og svagt (meget svagt), og når man så gasser op, og der kommer lidt moment foran, så er det som om den faktisk bliver endnu svagere i blinkestyrken.
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
- Nicolaisen
- Forumbruger
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 21/03/2013 21:26
Re: Batterilampen blinker svagt
Det lyder som om at kullene i generatoren er ved at være slidt.
Re: Batterilampen blinker svagt
er det noget der sådan kan skiftes ud ?
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
- Nicolaisen
- Forumbruger
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 21/03/2013 21:26
Re: Batterilampen blinker svagt
Det er lidt forskelligt fra generator til generator, den nemmeste måde er at afmontere generatoren, kontrollere kullene, hvis de er slidte så tag generatoren med hen til Bosch og se om de kan fås. Dog kan du risikere bilen skal holde stille et par dage, hvis det skal bestilles hjem. Men overvej ny generator også, da der er jo lidt slid dele i den.
Re: Batterilampen blinker svagt
jeg vil i hvert fald overveje det med kullene meget kraftigt.
Hvad kan ufidusen være ved at køre med den slags? -går den kaputski ? eller stopper den bare med helt at lade lige pludselig?
Hvad kan ufidusen være ved at køre med den slags? -går den kaputski ? eller stopper den bare med helt at lade lige pludselig?
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Re: Batterilampen blinker svagt
Der sker ikke så meget med at køre med det, udover at hvis den ikke lader nok, kører du på batteriet og det bliver fladt på et som regel upraktisk tidspunkt. Så holder du der .
Generatorregulator-spændingsregulator-kulholdere og kul. Forskellige ord, men der menes det samme.517220919320 prøv at se dette varenummer hos Thansen, det viser kalorius(måske ikke den helt rigtige). Den sidder med 2 små bolte og kan nemt afmonteres uden at pille generator af. Mvh. Gert
Generatorregulator-spændingsregulator-kulholdere og kul. Forskellige ord, men der menes det samme.517220919320 prøv at se dette varenummer hos Thansen, det viser kalorius(måske ikke den helt rigtige). Den sidder med 2 små bolte og kan nemt afmonteres uden at pille generator af. Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Re: Batterilampen blinker svagt
Min blinkede også, selv om kullene var lange nok. Det viste sig, at den ene kulkontakt havde tabt ledningen, som bare lå på enden af den, så forbindelsen var ikke imponerende.
Med en ny regulator forsvandt en masse irriterende småfejl i det elektriske (bl.a. svingende tomgangsregulator).
Stik fingeren ind i åbningen, hvor regulatoren sad, og kør neglen hen over akslen. Hvis der er furer/render i akslen, er regulatoren en kortsigtet løsning, og generatoren skal renoveres.
\Alex
Med en ny regulator forsvandt en masse irriterende småfejl i det elektriske (bl.a. svingende tomgangsregulator).
Stik fingeren ind i åbningen, hvor regulatoren sad, og kør neglen hen over akslen. Hvis der er furer/render i akslen, er regulatoren en kortsigtet løsning, og generatoren skal renoveres.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Sv: Batterilampen blinker svagt
Kullene sidder i en spændingsregulator... Min URQuattro blinkede i lampen samt kabinelyset i tomgang - det var selve regulatoren der var fejl i... En ny løste problemet.
Konens Golf I cab holdt op med at lade - kullene var slidt ned, ny regulator løste problemet... Et par måneder senere var den gal igen - generatoren ladede periodisk med 24+ volt... Radioen overlevede men digitaluret i speedometeret er nu slukket /
Har nu en quattro uden spændingsregulator og kabineblæser og en kone med en velfungerende Golf
Konens Golf I cab holdt op med at lade - kullene var slidt ned, ny regulator løste problemet... Et par måneder senere var den gal igen - generatoren ladede periodisk med 24+ volt... Radioen overlevede men digitaluret i speedometeret er nu slukket /
Har nu en quattro uden spændingsregulator og kabineblæser og en kone med en velfungerende Golf
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- audi_claus
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1829
- Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
- Geografisk sted: Ebeltoft
Re: Sv: Batterilampen blinker svagt
SorenR skrev:Kullene sidder i en spændingsregulator... Min URQuattro blinkede i lampen samt kabinelyset i tomgang - det var selve regulatoren der var fejl i... En ny løste problemet.
Konens Golf I cab holdt op med at lade - kullene var slidt ned, ny regulator løste problemet... Et par måneder senere var den gal igen - generatoren ladede periodisk med 24+ volt... Radioen overlevede men digitaluret i speedometeret er nu slukket /
Har nu en quattro uden spændingsregulator og kabineblæser og en kone med en velfungerende Golf
Så konen må erkende, at noget kan en quattro og en mand da bruges til
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Re: Batterilampen blinker svagt
hej venner,
jeg skiftede regulatoren/kul igår.. jeg fandt et par gamle generatorer på lageret og hev regulatorerne fra dem..
På nedenstående billede er den jeg hev ud af vognene i den røde ring. I midten er en af dem fra lageret og i den grønne ring, den som jeg så har sat overi slæden nu og har kørt med idag - og det spiller bare. Jeg forbløffes over hvor lidt der skal til, og da jeg kan se at kullene er stortset ligeså nedslidt på den jeg så har sat i nu, har jeg købt en helt ny, som også er afbilledet, for fremtidig reference. Efter de nye kul kom i og et frisk opladet batteri, holdt hun også op med at hyle inden tænding (før skreg hun i vilden sky når nøglen kom i, mens batterilampen lyste op).
Da jeg ligesom ville se hvordan det fungerede for hende imorges, satte jeg hende i tomgang i gode 3 kvarters tid - og det var sådanset en god oplevelse bortset fra at hun jo efter noget tid kom op i de 100 grader ifølge nålen til venstre, og der stod hun så ret længe, og kom måske op i 105 grader. Det underlige er så nu at blæseren ikke kørte på noget tidspunkt overhovedet - jeg havde hjelmen åben så hun kunne ånde og jeg kunne titte ned.. måske derfor hun ik kogte over, men jeg tænker bare på om blæseren er defekt, eller om jeg nu også skal til at skifte diverse termostater og kontakter i den anledning... (vil lige sige hvis nogen har læst tråden i klimaanlægsemnet, så er dette ikke samme vogn)...
Jeg overvejer at skifte ud og køre med de helt nye kul på, nu hvor jeg har dem i hænde - men jeg må sige at jeg også er fristet af de andre - ik fordi det bøvlet, det tar jo ik 15 minutter at skifte, men bare fordi de jo sådanset virker ok... lige pt..
jeg skiftede regulatoren/kul igår.. jeg fandt et par gamle generatorer på lageret og hev regulatorerne fra dem..
På nedenstående billede er den jeg hev ud af vognene i den røde ring. I midten er en af dem fra lageret og i den grønne ring, den som jeg så har sat overi slæden nu og har kørt med idag - og det spiller bare. Jeg forbløffes over hvor lidt der skal til, og da jeg kan se at kullene er stortset ligeså nedslidt på den jeg så har sat i nu, har jeg købt en helt ny, som også er afbilledet, for fremtidig reference. Efter de nye kul kom i og et frisk opladet batteri, holdt hun også op med at hyle inden tænding (før skreg hun i vilden sky når nøglen kom i, mens batterilampen lyste op).
Da jeg ligesom ville se hvordan det fungerede for hende imorges, satte jeg hende i tomgang i gode 3 kvarters tid - og det var sådanset en god oplevelse bortset fra at hun jo efter noget tid kom op i de 100 grader ifølge nålen til venstre, og der stod hun så ret længe, og kom måske op i 105 grader. Det underlige er så nu at blæseren ikke kørte på noget tidspunkt overhovedet - jeg havde hjelmen åben så hun kunne ånde og jeg kunne titte ned.. måske derfor hun ik kogte over, men jeg tænker bare på om blæseren er defekt, eller om jeg nu også skal til at skifte diverse termostater og kontakter i den anledning... (vil lige sige hvis nogen har læst tråden i klimaanlægsemnet, så er dette ikke samme vogn)...
Jeg overvejer at skifte ud og køre med de helt nye kul på, nu hvor jeg har dem i hænde - men jeg må sige at jeg også er fristet af de andre - ik fordi det bøvlet, det tar jo ik 15 minutter at skifte, men bare fordi de jo sådanset virker ok... lige pt..
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Re: Batterilampen blinker svagt
og jeg vil da lige i denne forbindelse nævne at generatorerne jeg har haft fat i for at hitte ud af problemet alle sammen havde løvblade siddene indeni - jeg tænker det heller ikke er optimale forhold, så måske kan det endda svare sig lige at efterse for det samtidig
Jeg prøvede iøvrigt at skifte remskiven ud på en ældre generator fra lageret, som havde det brede træk - vist brugt før '85 eller på 4cyl, men det er noget nær en umulig opgave, dels var det rustet totalt sammen og dels kører den jo rundt... og rundt og rundt og rundt...
Jeg prøvede iøvrigt at skifte remskiven ud på en ældre generator fra lageret, som havde det brede træk - vist brugt før '85 eller på 4cyl, men det er noget nær en umulig opgave, dels var det rustet totalt sammen og dels kører den jo rundt... og rundt og rundt og rundt...
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K
- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...