Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg om bremser
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af congo »

Hej venner.

Bilen er Audi 100, 1990, 2,3L, 260000km, med AC, elruder og servo... eller det vil sige...

Idag gik servoen mens jeg kørte, mærkede det ved at jeg skulle rive hårdere i rattet ved vognbaneskift på motorvej.
Da jeg senere på morgenen starter igen og ville køre videre, sker det hverken værre eller bedre end at jeg med det samme mærker servoen stadig er ude af drift og hvad værre er, virker fodbremsen helt vildt træg (meget tung at trykke ned)...

Jeg kører så ned til vw i Maribo (hvor vi er på weekend), som hælder <1L på beholderen, der var helt tom, hvorefter både bremse og servo er super igen, der går dog ik en halv time før beholderen var tom igen.

Så nu kommer Falck og henter slæden og kører den, mig og familien hjem til hovedstaden. Jeg har så snakket med min mekaniker, som snakker om tandstangen, pakninger, slanger og rør... Det ka være dyrt at skifte tandstangen, og besværlig at skaffe. Men mekanikeren tar den nder luppen på mandag og finder ud af hvor lækken er.
Bilen er i god stand, men jeg er virkelig i tvivl om det kan betale sig for mig at ofre 6-7000 kroner at skifte tandstangen fx., eller om jeg bør sælge den som den er nu... Jeg er virkelig i tvivl for jeg er kommet til at holdbar den bil, som jeg aldrig har holdt sf en bil før... ;(

Nu er dyre råd gode.... [-o<




Mvh
Vedhæftede filer
Motorrummet at a glance...
Motorrummet at a glance...
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af SorenR »

congo skrev:Hej venner.

Bilen er Audi 100, 1990, 2,3L, 260000km, med AC, elruder og servo... eller det vil sige...

Idag gik servoen mens jeg kørte, mærkede det ved at jeg skulle rive hårdere i rattet ved vognbaneskift på motorvej.
Da jeg senere på morgenen starter igen og ville køre videre, sker det hverken værre eller bedre end at jeg med det samme mærker servoen stadig er ude af drift og hvad værre er, virker fodbremsen helt vildt træg (meget tung at trykke ned)...

Jeg kører så ned til vw i Maribo (hvor vi er på weekend), som hælder <1L på beholderen, der var helt tom, hvorefter både bremse og servo er super igen, der går dog ik en halv time før beholderen var tom igen.

Så nu kommer Falck og henter slæden og kører den, mig og familien hjem til hovedstaden. Jeg har så snakket med min mekaniker, som snakker om tandstangen, pakninger, slanger og rør... Det ka være dyrt at skifte tandstangen, og besværlig at skaffe. Men mekanikeren tar den nder luppen på mandag og finder ud af hvor lækken er.
Bilen er i god stand, men jeg er virkelig i tvivl om det kan betale sig for mig at ofre 6-7000 kroner at skifte tandstangen fx., eller om jeg bør sælge den som den er nu... Jeg er virkelig i tvivl for jeg er kommet til at holdbar den bil, som jeg aldrig har holdt sf en bil før... ;(

Nu er dyre råd gode.... [-o<




Mvh

1: Jeg fik en brugt tandstang til min S4 (B5) til 2800,- og den er ikke den samme som andre A4... +||

2: Du bruger en iPad ikke ??? De vender billederne på hovedet ;-)

3: Jeg har slettet det dobbelte indlæg som du lagde rapport på...

EDIT: Kan se du har "servo" bremseforstærker og ikke "vacum" bremseforstærker, det betyder blot at der er flere steder den kan blive utæt... Er der ikke nogen steder "ude foran" hvor man kan se oliespild/fugtpletter ???
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af GertH »

Jeg synes nu godt det kan svare sig , at ofre 6-7000 kr. hvis den er fin og du vil beholde den. Hvis den har smidt alt det servoolie på så kort tid, må det være til at se hvor den er utæt. Jeg tror det er trykslange der er revnet når det går så stærkt. Hvis det er tandstang, plejer den at sovse lidt en uges tid før servoolie er væk. Prøv evt. at se reservedelsnummer på tandstang på lille grøn metalplade under hovedcylinder. Jeg har en fin tør tandstang med trykslange/dæmper liggende der kan handles for 1000,- hvis det bliver aktuelt. Den har nummer 443 422 065C. Jeg vil tro en mekaniker kan skifte den på 2-3 timer(det kan jeg uden at være mekaniker). Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af congo »

Halløj,

Der er intet oliespild foran (ved grillen). Derimod er der voldsomt meget olie på næsten alle rør og slanger under og bag servooliebeholderen.
Jeg vil ikke sige den har sovset en uges tid, men jeg har haft det på aktuelt mistanke 1-2 måneders penge, altså at servovæsken var lav/faldende. Og måske er dette forklaringen hvor udråbstegnslampen har blinket konstant et par måneder (se min anden tråd derom)...

Alene hos vw hvor de fyldte på akut smed den 1-2 deciliter og det var ikke en gang 10 minutter. Tyder det mere på en slange end tandstang? Jeg må finder model nr imorgen, for det ka jo meget nemt blive relevant med dit tilbud Gert :)

Og jo jeg brugte en iPad... Var ik klar over det med billedet, det ser jo fint ud på selve den...
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af GertH »

Udråbstegnlampen blinker hvis der er trykfald i bremsesystem, så det hænger nok sammen. Det kan også skyldes at den såkaldte bombe(tryklager til bremse) er træt og ikke kan holde tryk. Jeg har iøvrigt lagt mærke til at returslange på servobeholder ofte er meget løs på de ældre Audi og skal spændes efter. Med den fart servoolie futter ud på din bil, kan man vel næsten se det når bil startes. Hvis det også ryger ud uden du drejer på rattet, er det vel næppe tandstang der er utæt. Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af congo »

Meget interessant Info du har.. Olien løb ud af systemet i en lind strøm, næsten som man hælder fra dunken, senere dryppede det og så var beholderen tømt.
Jeg siger tipset videre til mekanikeren, for han er jo bare allrounder og ik decideret Audi ekspert erfaren. Jeg håber meget det "bare" er læk fra slange/rør, for det vil jo eliminere de svære tanker om at skille mig af med hende.... (Det lige til en følelsesbrevkasse)
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af mojo »

jeg har selv haft sådan en kongevogn i nogle år og der kan jeg huske at der var andre med dit problem
der var det noget med pumpen som kunne tage luft ind og så kom olien til at skumme op og beholderen brækkede sig.
det er omkring de store stjerne skruer de bliver utætte mener jeg
jeg tror ikke det er tandstangen når det kommer så hurtigt.
husk at det er specielt olie der skal på
pentosin hedder det og er grønt.
kik på påfyldnings proppen om ikke den er grøn er den rød er det alm servo olie
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af GertH »

Ps. Er det kun når motor snurrer, at der løber væske af. Mvh. Gert
Alene hos vw hvor de fyldte på akut smed den 1-2 deciliter og det var ikke en gang 10 minutter
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af SorenR »

mojo skrev:jeg har selv haft sådan en kongevogn i nogle år og der kan jeg huske at der var andre med dit problem
der var det noget med pumpen som kunne tage luft ind og så kom olien til at skumme op og beholderen brækkede sig.
det er omkring de store stjerne skruer de bliver utætte mener jeg
jeg tror ikke det er tandstangen når det kommer så hurtigt.
husk at det er specielt olie der skal på
pentosin hedder det og er grønt.
kik på påfyldnings proppen om ikke den er grøn er den rød er det alm servo olie

Tommelfingerreglen siger; plasticbeholder (eller grønt låg) = grøn olie, metalbeholder (eller rødt låg) = rød olie... Check lige med ETKA for en sikkerhedsskyld... *)

Bilen skal være meget gammel før du skal bruge rød olie, jeg mener Audi gik bort fra rød olie omkring midten af 80'erne..

Den røde har jeg brugt (ATF) G 055 025 A2 ~ Dexron III på min 1982 quattro

EDIT: *) Etka siger G 004 000 M2 = grøn servoolie
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af congo »

GertH skrev:Ps. Er det kun når motor snurrer, at der løber væske af


Jeg syns jeg observerede at den dryppede inden de startede motoren - og det så kun blev værre når den forsøgte at opbygge trykket i beholderen, ved fx man drejede på rattet eller aktiverede bremsen...

Omkring selve beholderen i motorrummet, ser det ud til at det har sprøjtet ud en gang fra denne beholder, så det kan måske passe at det har "skummet" over og sidenhen er denne læk så opstået fra måske samme sted der kom luft i systemet... tipset med skruerne lyder plausibelt.

Imorgen tidlig får mekanikeren bilen i hænderne og så søger han fejlen. Jeg skal nok poste herinde hvad status er - men fordi han har travlt kan der godt gå 1+ uge før han kan fixe det, afhængigt af kompleksiteten selvfølgelig...
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af congo »

hej venner,

Jeg har med mekanikeren konstanteret at der er en læk, og den ligger i nogle af de små metalrør der befinder sig lige bag og lidt under selve servo-olie reservoiret. Jeg kunne rent faktisk se en meget lille og fin stråle af olie sprøjte ud fra siden af et af de små rør.

Der er nogle store skruer derinde, jeg ved ikke om det er dem mojo snakker om:
mojo skrev:...det var det noget med pumpen som kunne tage luft ind og så kom olien til at skumme op og beholderen brækkede sig.
det er omkring de store stjerne skruer de bliver utætte mener jeg

- jeg skal prøve om jeg kan tage et foto af det og poste her (imorgen måske) - for jeg skal så ha skaffet nye rør (eller ny-brugte), men jeg har ingen ide om hvor jeg skal starte - mekanikeren (som først har tid i næste uge til at operere hende), snakkede om et firma i glostrup som har praktiseret at lave custom-rør, altså specielt fremstillet men efterlignet eksisterende til alle typer vacuum-kredsløb (bilmotorer, frysere osv).

Gør man normalt det, eller hvad siger erfaringsfeltet til dette?
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af SorenR »

congo skrev:hej venner,

Jeg har med mekanikeren konstanteret at der er en læk, og den ligger i nogle af de små metalrør der befinder sig lige bag og lidt under selve servo-olie reservoiret. Jeg kunne rent faktisk se en meget lille og fin stråle af olie sprøjte ud fra siden af et af de små rør.

Hvis det er et rør der er gået hul i kan du jo lave en midlertidig "dunlop svejsning"....

"Dunlop svejsning" = gummilap + spændebånd :-
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af GertH »

Jeg var lige ude og kigge på den C3 Turbo som jeg går og skifter bremserør på, træls arbejde. De eneste tænkelige rør jeg kan se, er de vandret liggende trykrør der sidder fast på tandstang i begge ender. Jeg tror tandstang skal ud for at kunne skifte dem. Sørens løsning med Dunlop lapning er da nem at prøve, om ikke andet for at være kørende til mekaniker har tid. Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af GertH »

Lige en rettelse :oops: . Det yderste rør, ser ud til at kunne skiftes uden at afmont. tandstang.
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af congo »

Jeg må prøve at gi den et skud med dunlop svejsning - jeg går udfra man kan finde remedierne i den lokale silvan..
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Sv: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af SorenR »

congo skrev:Jeg må prøve at gi den et skud med dunlop svejsning - jeg går udfra man kan finde remedierne i den lokale silvan..

Du kan bruge en stump haveslange eller en gammel cykel slange. Sættes fast med isolerbånd og spændebåndet direkte over hullet for at presse gummiet ind mod hullet...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af mojo »

Er det på tryk siden skal du bruge armeret grøn haveslange. ;)
De stjerne skruer jeg skrev om sidder i selve pumpen men dem skal du ikke pille ved når de ikke fejler noget
Pas nu på hvad du laver for taber den trykket er den ikke sjov at tumle uden servo og bremser.
Evt få røret slagloddet hvis det kun er en lille tærring.
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af congo »

halløjsa,


når nu jeg kigger efter og mærker på røret, så er det faktisk løsnet helt fra selve den store klump metal på tandstangen, plus der jo så tyder på at være en læk i det.

Jeg er på vej til VW som kan fortælle mig hvad sådan et nyt rør koster, og de har faktisk henvist mig til FTZ (pga prisen), og jeg fik selvfølgelig også anbefalet at gå til en hugger (men det er bare så besværligt), så nu tar jeg ned til dem igen og får prisen på det præcise rør.

Og ja, mojo, trykket er gået af, så bremserne er ikke hvad de har været og hun er helt vildt tung at svinge med - så det er kørsel uden for myldretid og på små veje i meget langsomt tempo (<25kmt), og iøvrigt masser af antichikane pauser... 8-[


Jeg havde ellers lige skaffet hele showet til at lave min egen første dunlop-svejsning, med gummi og hele pivtøjet... suk, bare jeg så ikke får brug for det, nu jeg skal ha nyt rør, men man kan sige, det skulle jeg jo nok have haft anyways. Jeg håber bare ikke at det rør kun fåes som i et tandstangskit, for så tror jeg jeg får det custom lavet hos en rørsmed (eller hva de hedder, har fundet http://www.loewener.dk/ som vist laver sådan noget)
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af mojo »

Hvis du syntes prisen er høj på røret så vent til du skal spørge på pumpen som garanteret ikke kan tåle at køre tørt ;)
Hvad er der nu besværligt ved en hugger ?
Oh biler viborg har helt sikket det du mangler.
Ellers kik på autoophuggernes fælleslager eller ad2000 på nettet der er søgefunktion til det du søger.
Eller ring til den lokale hugger og hør om der ikke står en plukbil
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Bremse vacuum forsvundet da servoen gik

Indlæg af congo »

mojo skrev:Hvis du syntes prisen er høj på røret så vent til du skal spørge på pumpen som garanteret ikke kan tåle at køre tørt ;)


Jeg syns nu ikke prisen på røret var videre farlig - har betalt 500 kr for rør, beslag og skruer, så det er okay syns jeg. Det med pumpen var jeg nu ikke opmærksom på, sikke noget tis - hvor slemt er det og hvordan kan jeg så undersøge om den er defekt nu? Kan man ikke sætte den ud af spillet midlertidigt?

Vedr det med huggeren, så er det tydeligvis fordi jeg ikke kendte til AD2000 - jeg blev introduceret for en hugger, som gik rundt på sin plads og snusede i sine gamle containeren fyldt med meget rustent jern og tvivlsomme salgsemner... så var det jeg skar over en kam og tænkte - jøses... Men problemet kan jo stadig være når man ikke ved hvad det rør præcist hedder, fx er der kun anført servoslanger - og det forbinder jeg jo med at være en gummislange, men måske er det ligemeget om det er metal eller gummi..

Anyways - jeg har jo bestilt igennem vw nu, så må vi se om de leverer det rigtige - bare irreterende at skulle vente måske 14 dage på det. AD2000 er god at ha som backup, og måske skal jeg spille på 2 heste samtidig.


mvh
Thomas
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Besvar

Tilbage til "Bremser"